Name It -printtipaidat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sadepäivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sadepäivä

Vieras
Millaisia kokemuksia muilla on Name Itin printtivaatteiden laadusta? Olen ostanut alle 3 -vuotiaalle pojalleni suht paljon Name It -vaatteita. Useimpien laatu ollut ok, joissakin paidoissa pääntien neppari irronut tms.

Mutta se mikä minua kyllä hämmästyttää on se, että keskihintaisen (12,95) paidan printit halkeilivat aikanaan jo ekassa pesussa. Harmittaa siksikin, että paita on tosi kivan näköinen ja pojalla on sama paita myös seuraavassa koossa odottamassa.

H&M, Lindex ym. merkkien printit kestää hyvinä pesusta pesuun. Siksi olen aika yllättynyt että Name It-paidassa printti ei kestä edes yhtä pesua!

Joka tapauksessa ostin taas pari uutta Name Itin t-paitaa pojalle, koska niissä oleva kuva oli niin kiva. Edellä mainitusta paidasta poiketen nämä t-paidat ovat orgaanista puuvilla ja tuotantovuosi 2013. Olen tässä toiveikas jos tässä olisi tapahtunut jotain kehitystä parin vuoden aikana (edellä mainitun halkeilevan printtipaidan tuotantovuosi on 2011 ja se on "tavallista" puuvillaa, ei orgaanista).

Mutta siis kiinnostaisi kuulla, miten muilla on Name It -vaatteiden printit kestäneet?

Ei se ole niinkään kiinni siitä, minkä merkin paita on kyseessä, vaan siitä, miten se kuva on siihen painettu.

Meillä on monen monta merkkiä kaapissa. En voi sanoa, etteikö miltään merkiltä löytyis yhtään sellaista, jossa kuvat EI halkeilisi (meillä on niitä halkeilleita lindexejä jne. myös). Name it:iltä taitaa tällä hetkellä olla yks paita, jossa on tuommonen painettu kuva. Se taitaa olla aika uudenveroinen, en ainakaan muista, että kuvassa ois mitään. Vuoden vanha kohta tuo paita jo..

Ainiin, muistinpa, että itse asiassa nuo tytön koko vuoden, päivittäin aluspaitoina käyttämätä t-paidat on myös name itin. Kuva on haalistunut, mutta ei ole alunperinkään painettu sellaisena, joka lähtisi halkeamaan. Eikä vuoden erittäin ahkeran käytönkään jälkeen paidat näytä siltä, etteikö niitä voisi käyttää myös päälipaitoina (ja käytetäänkin). :)

Varsinkin kyseisen lafkan tarjousvaatteet kannattaa kiertää kaukaa. Napit sinkoaa, vaatteet repeilee, koot päin metsää jne jne
Mulla on noiden myötä mennyt maku koko puljuun.

Minulla on vielä aika suppea otanta näistä printtivaatteista, mutta tosiaan ne Lindexin, H&M:n ja Seppälän printtipaidat, jotka meillä on, eivät ole menneet miksikään pesussa. Tiedän kyllä, että printin kestävyys riippuu painatustekniikasta ja printin materiaalista eikä vaatteen merkistä, mutta ihmettelen sitä että kun kerran selvästi on olemassa kestäviä/kestävämpiä printtimateriaaleja niin miksi käytetään huonompia. (Kun vaatteeiden hintaluokka on suurin piirtein sama kuitenkin)

[QUOTE="tjaa";28516982]Varsinkin kyseisen lafkan tarjousvaatteet kannattaa kiertää kaukaa. Napit sinkoaa, vaatteet repeilee, koot päin metsää jne jne
Mulla on noiden myötä mennyt maku koko puljuun.[/QUOTE]

No mulla vähän sama juttu. Jotkut vaatteet on laadukkaan tuntuisia ja laadukkaita myös käytössä, mutta sitten jotkut ihan susia. Taitaa olla melkoinen merkitys sillä, missä tehtaassa mitkäkin vaatteet on satuttu valmistamaan ja toki myös vaatteen hinta korreloi jonkin verran. Mulla ei ole ollut valittamista Name Itin kalleimmista vaatteista, mutta halvemmat ei kyllä pärjää laadussa monelle muulle merkille.

Yhteistyössä