Nalkuttava talonmies (tai joku muu piha/puutarha-asioista tietävä)

Mä olen koko kesän yrittänyt kasvattaa nurtsia, mutta se tuhoutuu aina. Milloin on syynä sen päällä liika talsiminen, milloin syynä koirat ja pilattiin se nyt viimeksi pitämällä nurtsin päällä lautakasaa 1,5 viikkoa :ashamed:

Eli kyse on takapihan nurmikosta, jota on noin 5,5*1,20 m kokoinen ala.

Koska nurtsi ei tule tuossa kasvamaan, niin mä kaipaisin nyt ideoita sille, että mitä mä voisin tuohon pihalle laittaa? Siis sen pitäisi olla jotakin sellaista materiaalia joka ei kurasta...eli tuo nykyinen savimultasohjo ei oikein toimi.

Ei saisi tulla kovin kalliiksi, kun justiin kinuin jo sen terassin tuohon pihaan.

Mä itse pohdin soraa, sillä se kaiketi pysyis siistinä...mies ei oikein innostunut ajatuksesta...siis että koko piha (terassia lukuunottamatta) ois soraa.

Oisko jotain vinkkejä antaa?
 
Lautakasa kyllä vähän tuhoaa nurtsin - mä säilytin multasäkkejä :whistle:

Nurmikonsiemeniä on eri laatuisia - jalkapallokenttä/julkinen viheralue-seos on sellaista, että siellä ei oo niitä nopeasti vihertävää, mutta tallausta heikosti kestävää tavaraa juuri ollenkaan.

Jos sä oot pyytänyt terassia, niin eikös sitä kannattaisi jatkaa samaan syssyyn? Mä itse suunnittelen kattavani "hyötypuutarhan" osuuden puukarikkeella, jotta mun ei tarttisi leikata kapeissa väleissä nurmikkoa. Se on sellainen halvahko vaihtoehto, mutta vaatii jonkun vuoden välein vähän uusintaa. Mä katan kyllä halvimmalla mahdollisella puukarikkeella, enkä näillä hienoilla koristekatteilla. Pienellä alueella ne toki eivät tulisi niin kalliiksi.

Sora on kyllä vähän rumaa, erityisesti kivituhka (tosi kestävää). Toki niitä on erilaisia kiviä - sepeli on sitä pientä ja terävää- ikävää varpaiden alla. Singeli on pyöreämpää, mutta ei tiivisty. Somero taitaa olla olla jo isompaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei se terassin jatkaminen onnistu...se kun tulee aika kalliiksi ja kun tuo alue ei enää oikeasti ole meidän pihaa, niin en uskalla sinne mitään alkaa rakentamaan :)

Mutta tuo puukarike...voisin tutkailla mitä se on :)
 
"ihmemies"
Vuosien perästä kehottaisin kokeilemaan siirtonurmikkoa. Se on heti valmis juurruttuaan ja sopii mainiosti kohtiin missä ei ole aikaa idättää kylvänurmikkoa. Eikä maksa paljoa.
 

Yhteistyössä