nalkutatko miehellesi ja osaatko olla nalkuttamatta?

Kun minusta tuntuu, että tietyt asiat eivät vain muutu. ei sitten mihinkään :| Ihan sama sanooko nätisti, pahasti, hiljaa vai kovaa. Joten sitten poltan päreeni ja mätkätän samasta asiasta koko ajan. En pidä siitä itsekään mut miks mun mies ei sit ymmärrä sitä asiaa kun hyvällä sanoo ja voisi tehdä niinkuin pyydän? ettei mun tarvis nalkuttaa?

*poistuu puhisemaan taka-alalle*

Vieras
En nalkuta.Tein sitä edellisessä parisuhteessa koko ajan ja se suoraan sanoen vitutti itteänikin ihan suunnattomasti! :kieh:
Olen sanonut miehelleni mistä en pidä ja hän on osannut tajuta sen.
Ärsyttää ihan suunnattomasti jos miehellekin pitää ruveta äidiksi!! Siinä vaiheessa lopetan mieluummin koko avioliiton. *kärjistetysti*

Mää en nalkuta, koska vihaan nalkuttamista. Joskus mies yrittää riidan aikana sanoa, että nalkuttaisin, mutta tietää itsekin, etten tee sitä, mutta ku yrittää välillä ottaa sen "nalkutuskortin" käyttöönsä, vaikkei sellaista olekaan.. :D Ei siis tiedä mitä nalkutus oikeasti on.. :whistle:

Sariel
No olin kyllä naisen kanssa, mutta silloin en nalkuttanut muuta kuin (tai huomautin aina joskus) siivouksesta, kun hän oli päivät kotona ja itse työssä niin kodin siivous jäi aina mulle. Muuten annoin anteeksi hänen sairastelut ja vein itse aina pojan ulos tai uimaan yms.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Kyllä nalkuttaa. Vaikuttaako se mihinkään? Ei vaikuta.
Kerros miksi et "toimi" sitten ollenkaan? Et ilman nalkutusta kuin et myös ilmeisesti nalkutuksen kanssakaan?
Jotkut asiat ei vaan tapahdu kun niitä ei huomaa: esim leivänmurut saattaa jäädä pyyhkimättä pöydältä. Ja kun siitä aletaan nalkuttamaan niin tulee vastareaktio ja silloin niitä ei pyyhi ainakaan!

nekku
No en nalkuta... Ehkä? Omasta mielestäni siis en. Joskus toki joudun jankuttamaan kun EI MENE PERILLE. Mies on aika helppo tapaus (olen sitä itsekin ) että jos kerran sanon jostain niin yleensä se riittää.

jepulis
Kerros miksi et "toimi" sitten ollenkaan? Et ilman nalkutusta kuin et myös ilmeisesti nalkutuksen kanssakaan?
Jotkut asiat ei vaan tapahdu kun niitä ei huomaa: esim leivänmurut saattaa jäädä pyyhkimättä pöydältä. Ja kun siitä aletaan nalkuttamaan niin tulee vastareaktio ja silloin niitä ei pyyhi ainakaan!
sanoisinko lapsellista:) aikuinen ihminen käyttäytyy kun uhmaikänen lapsi:):):), niin ja en nalkuta

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
En nalkuta, kun jollei ensimmäsestä kerrasta tajua tulee toinen jo sellaisen ohjeistuksen kera että tyhmempikin ymmärtää.
ja tämä tapahtuu miten?
Kun ihan oikeesti, musta vaan tuntuu että sanon miten perusteellisesti asiasta tahansa, niin se kuulostaa nalkuttamiselta. Ja sit mua ihan oikeesti alkaa nyppii se asia jos siihen ei tule muutosta. Ja sit kun menee hermot niin...

Alkuperäinen kirjoittaja nekku:
No en nalkuta... Ehkä? Omasta mielestäni siis en. Joskus toki joudun jankuttamaan kun EI MENE PERILLE. Mies on aika helppo tapaus (olen sitä itsekin ) että jos kerran sanon jostain niin yleensä se riittää.
mikä ero on nalkuttamisella ja jankuttamisella? :saint: mielestäni sama asia.

huoh
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
En nalkuta, kun jollei ensimmäsestä kerrasta tajua tulee toinen jo sellaisen ohjeistuksen kera että tyhmempikin ymmärtää.
Mutta jos ymmärtää ja tietää miten tehdä, muttei siltikään tee? Minä hakkaan päätä seinään, kun mies jättää aina lautasen pöytään ja olettaa että minä siivoan (äitinsä tekee niin, vieläkin). Samoin vanhempieni luona, muut osaavat noustessaan laittaa astiat tiskipöydälle, mies jättää pöytään (minusta noloa). Minä opetan lapsille että syönnin jälkeen omat astiat laitetaan joko suoraan koneeseen tai ainakin tiskipöydälle ja mies vesittää koko jutun...

Miksei omia jälkiään voi siivota? Kerropa Timppa miehenä vaikka tämä?

Hmm.. Eli olet sitä sorttia, että voisit kylmästi jättää sukatkin lattialle ja kun toinen sanoo, että hei, voisitko laittaa sukkasi koriin, kuten olet luvannut laittaa, niin menet lapselliseksi, etkä ainakaan niitä sitten laita...? Entä jos kumppani ei sano siitä mitään..? No, ne jää jokatapauksessa lattialle, koska sää et huomaa niitä.

Huomaatko itse, että pienillä toiminnoillasi, saisit kumppanisi lopettaan kokonaan nalkuttamisen? Jos toinen huomauttaa muruista, niin sanot suoraan, että ohhop, enpäs huomannutkaan ja meet suoraan ne siivoamaan. Näin ei tuu missään vaiheessa mitään nalkutus tilanteita, jolloin toisen pitää sanoa tuhannetta kertaa samasta asiasta, jonka olet luvannut hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jepulis:
sanoisinko lapsellista:) aikuinen ihminen käyttäytyy kun uhmaikänen lapsi:):):), niin ja en nalkuta
Tuon kyllä voi muotoilla niinkin, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Tuon kyllä voi muotoilla niinkin, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan =)
Niin eli vaimosi huomauttaa asiasta asiallisesti, sinä meet lapselliseksi: "en varmaan siivoo omia jälkiäni, koska sanoit siitä"....

Hmm.. Olisikohan aika muuttaa itseään?

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Ehkäpä naisenki pitäis jättää samanlailla kaikki hujanhajan ja sanoa piutpaut kaikesta siivouksesta/muruista yms. Sit kun mies sanoo jotain siisteydestä niin nainen alkaa mököttään ja sanoo, ettei ainakaan nyt siivoo kun toinen sanoi siitä jotain. Ja jos toinen ei sano mitään, niin siltikään ei tee mitään, koska "ei huomaa" asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Meillä nalkutus on miehen hommaa.... Mä olen niin suurpiirteinen :xmas:
on varmaan helppoa, mä voisin ihan mielelläni vaihtaa osia sun kanssas millon vaan. Olis oikeesti kiva tietää et toinen joskus ees huomais ne asiat joista on yrittänyt sanoa. jo monta vuotta :headwall: :headwall:

piu
En nalkuta. Se on äärimmäisen rasittavaa, eikä minulla ole mitään intressejä pitää miestä koko ajan kontrollissa ja vaatia elämään ja tekemään asioita juuri minun haluamallani tavalla ja minun tyylilläni.
Toisaalta mulla on hyvä mies, joka osaa ihan oma-aloitteisesti huolehtia itsestään, perheestään ja kodin asioista. Pikku asioihin minä en jaksa puuttua - ei huvita stressata turhista. Esim. mulle on aivan sama onko vessan pöntön kansi alhaalla vai ylhäällä. Osaan tarvittaessa laittaa sen itse haluaamaani asentoon. :D

Yhteistyössä