V
"Vieras"
Vieras
Minulla olisi mahdollisuus aloittaa opinnot elokuussa alalla, joka todella kiinnostaa minua. Tuolloin vauvani on n. viisikuinen, ja hänet on täällä mahdollisuus saada päivähoitoon tarpeen mukaan. Mietin kuitenkin, onko opiskelun aloittaminen vauvaa ajatellen viisas ratkaisu tässä vaiheessa? Tulisiko ennemmin keskittyä pelkästään vauvan kanssa kotona olemiseen? Kerrottakoon, että opintojen alkuun saaminen on siinä mielessä hyvin tähdellinen asia, että ammattia minulla ei vielä ole, ja sitä tarvitaan aina. Olen nuori, mutta jo täysi-iän ylittänyt henkilö. Vauvan kanssa olen kahden, tosin minulla on hyvä tukiverkosto, jolta on saatavilla apua aina tarvittaessa.
Mietin myös näitä raha-asioita, olennaisestihan nekin opiskeluun liittyvät. Äitiyspäivärahaa ja opintotukea ei voi käsittääkseni saada samaan aikaan, eli ensiksimainittu kaiketikin jäisi pois. Kun lapsi on päivähoidossa, saako tuota varten jotain rahallista tukea? Mitä muita rahallisia tukia on saatavilla tilanteessa, jossa lapsi päivähoidossa, itse yksinhuoltaja & opiskelija. Raha-asioista en sinänsä kanna huolta, sillä niihinkin tarvittaessa tulen apua saamaan. Kuitenkin näitä on hyvä miettiä ja selvitellä jo etukäteen, niin että jos joku osaisi hieman valaista ja kertoa näistä.
Mietin myös näitä raha-asioita, olennaisestihan nekin opiskeluun liittyvät. Äitiyspäivärahaa ja opintotukea ei voi käsittääkseni saada samaan aikaan, eli ensiksimainittu kaiketikin jäisi pois. Kun lapsi on päivähoidossa, saako tuota varten jotain rahallista tukea? Mitä muita rahallisia tukia on saatavilla tilanteessa, jossa lapsi päivähoidossa, itse yksinhuoltaja & opiskelija. Raha-asioista en sinänsä kanna huolta, sillä niihinkin tarvittaessa tulen apua saamaan. Kuitenkin näitä on hyvä miettiä ja selvitellä jo etukäteen, niin että jos joku osaisi hieman valaista ja kertoa näistä.