Naistenklinikan perheosastolla olleita???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LaSposa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LaSposa

Jäsen
06.06.2007
59
0
6

Haluaisin kuulla kokemuksia Naistenklinikan perheosastolta 61, jonne avattiin keväällä uusia perhehuoneitakin. Oon vaihtamassa raskauden loppumetreillä sairaalaa ja kaikki tieto olisi tervetullutta! Kävittekö tutustumiskäynnillä, millaiset huoneet ovat jne?

LaSposa & Nyytti rv 36+3 :heart:

Huoneet ovat perhehuoneita, joissa on kylpyhuone, tv, radio, nojatuoli, parisänky ja hoitopöytä. "Vanhalla puolella" huoneissa on wc, hoitopöytä ja 2 vuodetta. Suihku on yhteisissä tiloissa. Perheet hakevat itse ruokansa huoneeseen tai syövät ruokasalissa. Perheet hoitavat itse myös pyykkihuollon (vievät pyykkinsä huoneesta pyykkipussiin) ja roskiksien tyhjentämisen. Tukea ja apua saa imetykseen ja lastenhoitoon, mutta muuten odotetaan pitkälle itsenäisyyttä. Osastolla odotetaan myös, että isä osallistuu tiiviisti lapsen hoitoon ja äidin avustamiseen.
Valmennukseen kannattaa ilmoittautua sillä valmennuksen käyneet ovat etusijalla perhehuoneisiin. Ilmoittautumisia otetaan vastaan ma-pe klo.13.30-14.30 puh.471 74860.

Kiitos vastauksesta! Kuulostaa hyvin samanlaiselta kuin Kätilöopiston Haikaranpesäkin.
Toivotaan kysyit miksi aion vaihtaa -siitä syystä, että verenpainetauti on este Haikaranpesään pääsylle, vaikka lääkityksellä ko tauti on pysynyt hyvin hallinnassa koko raskauden ajan. Naistenklinikalla säännöllinen lääkitys ei ole este, jos on terve (eli siis verenpaineet pysyneet normaaleina).

me olimme vanhalla perheosastolla v.2005.
ruokailuun piti mennä omatoimisesti tai sitten jos halusi huoneeseen niin isä sai hakea.
roskat ym.kyllä hoidettiin talon puolesta samoin vauvavaatteiden ja tarvikkeiden täyttö hoitopöytään.

vauvan sai antaa vauvalaan yökis vaikka vierihoito tietty oli suositeltavin.samoin lisäruoka vauvalle ym.haettiin itse.
kyllä siellä minun mielestä aika paljon oltiin kätilöiden kanssa tekemisissä, eipä siellä paljoa omaa rauhaa ollut =)
ihan ok paikka mutta itse vaihdoin tällä toisella kertaa sairaalaa.ei ne kätilöt siellä osastolla niin iahnia olleet....

Yhteistyössä