Naistenklinikalle, Jorviin vai Lohjalle synnyttämään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Rv 37+1 ja alkaa pyörimään entistä enemmän synnytys mielessä. Asun lähellä Naistenklinikkaa, mutta olen kuullut että on kamalan kiireinen. Lohjaa on kehuttu todella paljon, moni tuttu on varta vasten lähtenyt täältä Helsingistä ja Vantaaltakin sinne synnyttämään. Sielläkin kuitenkin vastasyntyneiden valvonta ym pelittää hyvin ja kuullut et tilat hyvät ja kätilöt ihan tosi ihania. Paljon panostetaan imetykseen ym.

Kertokaa kokemuksia Lohjasta! Ja ehkä myös Naistenklinikasta ja Jorvista (vai Espooko se on, millaista siellä? Kuulin kaverilta että ihan hirveä kiire sielläkin, ei paljoa kätilöä näkynyt).

Itse mietin myös Lohjaa, mutta päädyin kuitenkin naikkariin, kun se on niin lähellä. Lisäksi siellä on myös se perhepesähotelli, jonne toivoimme pääsyä - ja onneksi päästiinkin. Oli ihan huippua päästä rauhassa hotelliin vauvan ensipäiviksi. Voithan synnytyksen ollessa käynnissä soitella paikkoja läpi, että onko ruuhka osastolla. Minun synnytyksen aikaan ei ollut, joten olin kyllä tyytyväinen naistenklinikkaan. Pääsin jopa ammeeseen. Niin ja ne uusitut huoneetkin on hyvä syy mennä sinne synnyttämään! Oli erittäin viihtyisä sali.

Omat lapset on syntyneet Lohjalla ja kokemukset hyviä. Mutta toki Lohjallakin voi olla kiirettä, jolloin henkilökuntaa vaihtuu ja on hässäkkää. Lohjalla on kaikissa synnytyssaleissa ammeet ja lähes pelkästään perhehuoneita eli saa oman huoneen. Kannattaa tosiaan ehkä ennen lähtöä soittaa ja kysyä miten on ruuhkaa.

Esikoinen syntyi marraskuussa ja oli päivän ainoa vauva, kuopus syntyi kesäkuussa ja oli hulinaa. Kätilö puhui puhelimeen viereiseen saliin samalla kun auttoi mua ponnistamaan... Vauvan saa tietysti heti iholle, imetysmyönteisiä ovat ehdottomasti ja apua tarjottiin usein.

Olen vain isä mutta voin kertoa että kaikissa mainitsemissasi paikoissa on synnytys onnistunut.
Esikoislikka syntyi kätilöopistolla jota ei enää ole ja se oli ehkä paras, tai semmoinen mielikuva minulle jäi.
Kolme seuraavaa syntyivät mainitsemissasi paikoissa eikä yksikään niistä ollut huono.

Kun vaimo punnersi esikoislikkaa maailmaan ja sanoi, että ei jaksa eikä kestä enää, niin kätilö sanoi, että hänen läsnäollessaan kukaan ei ole jäänyt sisälle.
Hätäsektioon siinä päädyttiin mutta vaimo selvisi hengissä ja kymmenen pisteen tyttö täytti juuri 23

Yhteistyössä