Näistä ollaan hirveän kateellisia (oma kokemukseni) - oletteko samaa mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kaisaliina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kaisaliina"

Vieras
Top-kärki kateutta aiheuttavista asioista on oman kokemukseni mukaan nämä:

1) toivotun lapsen syntyminen onnelliseen liittoon (ja sitä edeltävä raskaus)
2) taloudellinen riippumattomuus (ja sen ulkoiset tunnusmerkit)
3) lapsiperheen saama apu (eli lähellä asuvat isovanhemmat ja sisarukset)

Oletteko samaa mieltä? Nämä ovat omalla kohdallani aiheuttaneet esim. sen, että tietyt ystävät jäivät kokonaan. Jotenkin tosi surullista, kun eihän se ole keltään pois jos jollakulla toisella menee hyvin!

[QUOTE="viirus";28357914]Taitaa olla sun oma leuhkuus syyllisenä tuohon kavereiden pois jättäytymiseen.Oikee paistaa tekstistäsi tuo ihme asenne.[/QUOTE]

Nyt en kyllä yhtään ymmärtänyt, mikä asenne? Ja tämä viestisi sävy todistaa pointtini oikein hyvin..

Minä en tiedä, kuka minulle on kateellinen mistäkin. En jaksa vaivata päätäni sillä mitä muut mahdollisesti ajattelevat elämästäni.

Sen kyllä tiedän, että työkaverit ovat olleet kateellisia isommasta palkkapussista.

meillä muissa ihmisissä suorastaan paheksuntaa aiheuttaa

1. meillä käy yksityinen lastenhoitaja
2. asumme ulkomailla
3. rakensimme talon suomeen pk seudulle, jonka sitten myimme tuplavoitolla kuin mitä rahaa oli mennyt.

[QUOTE="viirus";28357914]Taitaa olla sun oma leuhkuus syyllisenä tuohon kavereiden pois jättäytymiseen.Oikee paistaa tekstistäsi tuo ihme asenne.[/QUOTE]

Palstan vakiovastaus. Aina löytyy aloittajasta vika. Jos ei heti keksitä, mikä se voisi olla, niin sitten kaivamalla kaivetaan ja ärsytetään aloittaja reagoimaan. Silloin viimeistään voidaan haukkua aloittajaa asennevammaiseksi. Yllättävää, että tämä vakiovastaus tuli jo näin varhaisessa vaiheessa.

[QUOTE="Kaisaliina";28357928]Nyt en kyllä yhtään ymmärtänyt, mikä asenne? Ja tämä viestisi sävy todistaa pointtini oikein hyvin..[/QUOTE]

olen avioliitossa,4 lasta ja molempien vanhemmat asuu lähellä ja aina tarvittaessa tai ei tarvittaessa ottaa lapsia.Nytkin lähtee 2 yöksi mummolaan,huvikseen.

Eli?

No en ole huomannut että joku olisi noista meille kateellisia. Tosin, en kyllä ole koskaan moista pohtinutkaan, mulla on elämässä paljon tärkeämpiäkin asioita menossa :)

En oo kokenut että raskaudesta ois ollut kukaan kade. Mutta niin naurettavalta se oikeesti kuulostaakin, niin joitakin harmittaa ihan hirveesti kun meillä on audi. Ja kun se on neliveto. En ees uskois jos joku tällästä kertois, mutta ikävä kyllä jotkut on todella naurettavista jutuista kateita.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="Sari";28357944]Palstan vakiovastaus. Aina löytyy aloittajasta vika. Jos ei heti keksitä, mikä se voisi olla, niin sitten kaivamalla kaivetaan ja ärsytetään aloittaja reagoimaan. Silloin viimeistään voidaan haukkua aloittajaa asennevammaiseksi. Yllättävää, että tämä vakiovastaus tuli jo näin varhaisessa vaiheessa.[/QUOTE]

Ap ei millään tavalla selittänyt,miten hän "näki",että nämä asiat liittyvät kavereiden pois jäämiseen.

meillä muissa ihmisissä suorastaan paheksuntaa aiheuttaa

1. meillä käy yksityinen lastenhoitaja
2. asumme ulkomailla
3. rakensimme talon suomeen pk seudulle, jonka sitten myimme tuplavoitolla kuin mitä rahaa oli mennyt.

No ei noissa mun mielestä ole mitää yleisesti paheksuttavaa, ehkäpä joku päihdeongelma tms. on sellaista paheksuntaa herättävää.

Kurjaa, jos joudut kokemaan että sinun elämäntyyliäsi paheksutaan :(

[QUOTE="cindy";28357960]Mä muistan aina miten kaverit olivat suorastaan VIHREITÄ kun mieheni osti minulle 30v lahjaksi bwm x5:n :D[/QUOTE]

Ja sitte he hylkäsivät sut?

Kyllä kateellisia riittää.
Meillä käy siivooja kerran viikkoon ja on myös au-pair, miehen kotimaasta Ranskasta. Ollaan molemmat korkeasti koulutettuja ja siinä asemassa, et saadaan valita millon ja miten paljon töitä viitsii tehdä. Tämä usein herättää närää.

En ole samaa mieltä kaikista.
1. Olen itse saanut 3 pitään ja hastaasti odotettua lasta onnelliseen avioliittoon enkä ole huomannut kenenkään olevan siitä kateellinen. Suurin osa ystäväistäni on tai on joskus ollut juuri samassa tilanteessa.
2. Taloudellisesti riippumattomia ollaan me kuten suurin osa tuttavapiiristämmekin. Kaikilla omakotitalot, kaksi autoa, kesämökit sun muut. Mutta ei ne ainakaan omassa tuttavapiirissä kateutta aiheuta.
3. Lapsiperheen saamasta avusta voisin vähän kateellinen ollakin. Itsellä kun molemmat isovanhemmat ja muu suku asuu kauempana. Itse joudun ostamaan kaiken avun mitä haluamme. Mutta haluamme arkeamme vähän helpottaa ja siksi meillä käykin siivooja kerran viikossa. Ja silloin tällöin käymme teatterissa, ulkona syömässä tms ja maksamme lastenvahdille siitä ilosta.

En oo kokenut että raskaudesta ois ollut kukaan kade. Mutta niin naurettavalta se oikeesti kuulostaakin, niin joitakin harmittaa ihan hirveesti kun meillä on audi. Ja kun se on neliveto. En ees uskois jos joku tällästä kertois, mutta ikävä kyllä jotkut on todella naurettavista jutuista kateita.

Heh,koomista. :D

Minäkin halusin meille Audin tuossa kolmisen vuotta sitten, silloin mies sanoi että "Ei varmasti hankita, koska parin vuoden päästä jokaisella on Audi ja sitten sinä sanot että ärsyttää kun jokaisella on samanlainen ja parkkipaikalta ei omaansa erota!"

Ja se ukko oli taas niin oikeassa. :D

Mutta täytyy olla tosi kateellinen ihminen jos on joka kenties suomen yleisimmästä automerkistä kateellinen.

suomalaiset on kyllä perin kateellisia vaikka ja mistä! meillä miehen kanssa erittäin onnellinen liitto ja ystäväni lähes viikottain puhuvat "myös sinun mies pettää"

[QUOTE="vieras";28357980]Heh,koomista. :D

Minäkin halusin meille Audin tuossa kolmisen vuotta sitten, silloin mies sanoi että "Ei varmasti hankita, koska parin vuoden päästä jokaisella on Audi ja sitten sinä sanot että ärsyttää kun jokaisella on samanlainen ja parkkipaikalta ei omaansa erota!"

Ja se ukko oli taas niin oikeassa. :D

Mutta täytyy olla tosi kateellinen ihminen jos on joka kenties suomen yleisimmästä automerkistä kateellinen.[/QUOTE]

No ilmeisesti ovat sitten vähän vinksahtaneita. Mulle on aina ollut ihan se ja sama millä ajellaan, siksi en ymmärrä automerkkivertailua ollenkaan.

En ole omassa kaveripiirissä huomannut kenenkään kadehtivan mua, vaikka nuo kolme asiaa osuu kohdalleen. Eikä ole ystävät kaikonneet mihinkään, mä kyllä koetan mahdollisimman paljon olla tukena niille, kenellä asiat on huonommin.

[QUOTE="viirus";28357955]Ap ei millään tavalla selittänyt,miten hän "näki",että nämä asiat liittyvät kavereiden pois jäämiseen.[/QUOTE]

No kun se ei ollut tässä se pointti. Mutta voinen selittää asian jos näin kovasti sitä toivot. Kaikki oli hyvin, pidimme näiden kahden ystävän kanssa aivan normaalisti yhteyttä kuten aina ennenkin. He ovat sinkkuja, mainittakoon tämä asia nyt. Ja kovasti haluaisivat löytää sopivan miehen ja perustaa perheen. Kun ilmoitin raskausuutisen minua ei onniteltu ja yhteydenpito loppui siihen heidän taholtaan. Itse yritin raskausajan pitää yhteyttä, mutta kun se ei ottanut onnistuakseen niin lopetin. Nyt minulla on lapsen myötä uusia aivan ihania ystäviä :)

No kun se ei ollut tässä se pointti. Mutta voinen selittää asian jos näin kovasti sitä toivot. Kaikki oli hyvin, pidimme näiden kahden ystävän kanssa aivan normaalisti yhteyttä kuten aina ennenkin. He ovat sinkkuja, mainittakoon tämä asia nyt. Ja kovasti haluaisivat löytää sopivan miehen ja perustaa perheen. Kun ilmoitin raskausuutisen minua ei onniteltu ja yhteydenpito loppui siihen heidän taholtaan. Itse yritin raskausajan pitää yhteyttä, mutta kun se ei ottanut onnistuakseen niin lopetin. Nyt minulla on lapsen myötä uusia aivan ihania ystäviä :)

No ihan varmasti on uusia aivan ihania ystäviä :D Kauankohan ne jaksaa sua kuunnella..

[QUOTE="Kaisaliina";28357928]Nyt en kyllä yhtään ymmärtänyt, mikä asenne? Ja tämä viestisi sävy todistaa pointtini oikein hyvin..[/QUOTE]

Jos se ei sun mielestäsi ole keltään pois, niin toki se voi harmittaa sellaista joka ei apua isovanhemmiltaan saa. Samoin toisten hyvä taloudellinen tilanne jos omassa perheessä on vaikka työttömyyttä.

Tottakai pitäisi olla toisen onnesta tyytyväinen mutta aina sitä ei osaa ajatella niin positiivisesti. Lisäksi kun se elämä ei ole ihan reilua kaikilta osin, niin pelkkä positiivisuus ei kaikkiin asioihin auta.

[QUOTE="jippe";28358008]No ihan varmasti on uusia aivan ihania ystäviä :D Kauankohan ne jaksaa sua kuunnella..[/QUOTE]

Yhdessä keskusteluketjussa tulee käyttää yhtä nimimerkkiä per keskustelija, kommentoija ymmärtänee mitä tarkoitan.

Yhteistyössä