NÄISSÄ tilanteissa seksi 16-vuotiaan kanssa ei ole tuomittavaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Osa suomalaisista luulee, että seksi alle 16-vuotiaan kanssa on tuomittavaa. Mutta näinhän asia ei ole, jos lukee tuomioistuimien päätöksiä ja lainsäädäntöä.

NÄISSÄ tilanteissa seksi 16-vuotiaan kanssa ei ole tuomittavaa:
- tekijä on itsekin alle 16-vuotias
- tekijä on henkisesti alle 16-vuotiaan tasolla
- teosta on kulunut riittävästi aikaa
- tekijä ei ole suomalainen ja teko on tapahtunut maassa, jossa suojaikäraja on pienempi
- alle 16-vuotias on vartaloltaan niin kehittynyt, että tekijällä on ollut hyväksyttävä syy uskoa hänen olleen vähintään 16-vuotias
- tekijällä on jokin muu hyväksyttävä syy uskoa alle 16-vuotiaan olleen yli 16-vuotias
- tekijä on pakotettu tekoon.

Esimerkiksi Suomessa asuva venäläismies saa rakastella 14-vuotiaan tyttöystävänsä kanssa venäjänreissuillaan, mutta ei täällä Suomessa. Suomen tuomioistuin on arvioinut 14-vuotiaiden vartaloita 16-vuotiaan näköisiksi.

Että näin. Koko suojaikärajan voisi poistaa tai laskea, että rikollisuus vähenisi.

Eipä tullut mieleen syyttää tai rikosilmoitusta tehdä kun mies minua pani ollessani 14v 10kk. Ei ollut mies alle kuuttatoista vuotta kun kerran autolla ajeli. En vastustellut, vaan lähinnä olin tapahtuneeseen myöntyväinen. Ei jäänyt traumoja eikä muuta kuin halua vaan.

Tilanne on jo muualla Euroopassa varsin mielenkiintoinen, kun muslimien lapsivaimoille sikiää lapsia ja sama on pian Suomessakin. Meillä on periaatteessa kolme vaihtoehtoa:

a) Pidetään nykyisistä laeista kiinni ja laitetaan muslimeja liukuhihnalta linnaan.
b) Sallitaan pedofilia tai ainakin lasketaan suojaikärajaa tuntuvasti.
c) Otetaan käyttöön virallinen tai epävirallinen kaksoistandardi ja sallitaan muslimeille pedofilia, mutta pidetään se muutoin kiellettynä.

Onko siis laitonta harrastaa seksiä jos itse on 16 vuotias ja tyttöystäväsi vasta 15 vuotias? ( tyttöystävä olisi siis syntynyt vuonna 2003 ja poikaystävä 2002)

Yhteistyössä