Naisista nyt vaan ei löydy samaa suorituskykyä kuin miehistä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
No joo... voin kävellä tai fillaroida tunteja tai vetää älyttömän rankat lihaskunto/kestävyys treenit, mutta jos pitää vetää cooperia, alkaa pohjaton ketutus jo ensimmäisellä askeleella. Hölkkäjuoksu on vaan niin vastenmielistä kuin olla ja voi.
Mutta toisaaltaan, kun katsoo tuota velttoa nuorisoa, en usko, että mikään urheilu oikein onnistuu niiltä.
Muistatko pullamössösukupolven 80-luvulla. Mitähän sille tapahtui. Tuhoutuiko tuo maailma ja nuorisi myös ja elämme nyt jotain virtuaalitodellisuutta.
 
vierailija
Ei kai? Onko?

Toisaaltaan. Pari poikani ystävää tuntuu omaavan melkoisesti rahaa ilman minkäänlaista valvontaa. Nämä pojat onkin melko pullukoita ja aina energiajuoma tai jättisäkki karkkia takintaskussa. Ikävää, että aikuiset päästävät alakoulu ikäiset lapsensa tuohon kuntoon.
Onhan noita pullukoita aina ollut. Ennen tosin saattoi opettajatkin kommentoida. Kattelin omia luokkakuviani 80-luvulta. Läskiksi haukuttu tyttö oli vaan vähän pyöreä.

Toisaalta kun katson lapsieni luokkakuvia, eipä siinä kauheesti eroja oo. Tosin 80-luvun kuvassa tuota "retalejengiä" on enempi. Muutama poika on wannbe-Vince Neil. Muutama tyttö näyttää bändäriltä. Aika moni on aika värittämiä.
 
Onhan noita pullukoita aina ollut. Ennen tosin saattoi opettajatkin kommentoida. Kattelin omia luokkakuviani 80-luvulta. Läskiksi haukuttu tyttö oli vaan vähän pyöreä.

Toisaalta kun katson lapsieni luokkakuvia, eipä siinä kauheesti eroja oo. Tosin 80-luvun kuvassa tuota "retalejengiä" on enempi. Muutama poika on wannbe-Vince Neil. Muutama tyttö näyttää bändäriltä. Aika moni on aika värittämiä.
Mikä on retalejengi?
 
Kaksi naista hävittäjälentäjinä ja 2018 kolme nais moottoripyöräpoliisia. Tämän hetken tilannetta en tiedä hakijoista.
Veikkaan, että kyseiset ammatit myös kiinnostavat miehiä enemmän, joilloin heitä on myös hakijoina enemmän, jolloin luonnollisesti heitä on näissä tehtävissä enemmän.
En tunne montakaan mimmiä, joka haaveilisi hävittäjän lentämisestä. Samasta haaveilevia miehiä tunnen useammankin.
 
vierailija
1.) On itsestään selvää, että naisten fyysinen suorituskyky ei ole yhtä hyvä kuin miehillä. Ja kun puhutaan absoluuttisen suorituskyvyn huipusta, esim. juuri erikoisjoukkojen sotilaista, ei siihen joukkoon juuri naisia mahdu. Tämä on fakta, jonka kaikki tietävät ja ymmärtävät eikä siitä kannata käydä keskustelua. Se ei ole oleellista eikä se puhumalla muutu.

2.) Tässä uutisessa on oleellista se miksi naisia tarvitaan erikoisjoukkojen mukana tai tarvitaanko heitä. Sotilastehtävissä esim. Afganistanissa on havaittu se useimmille myös itsestään selvä asia, että tiukassa islamilaisessa heimokulttuurissa ei naisten jututtaminen aina onnistu, jos jututtajana on mies. Siis joukon mukana on hyvä olla nainen. Ja sen naisen on hyvä olla mahdollisimman suorituskykyinen, jotta hänen läsnäolonsa haittaisi muun joukon toimintaa mahdollisimman vähän. Sen takia kuka tahansa diplomaattikunnan edustaja ei kelpaa osaksi joukkoa, vaan henkilön pitää olla sotilas, vaikka vähän eri tasollakin.

Kyse on tasapainon hakemisesta. Pystyykö nainen sukupuolellaan tuomaan sellaista etu, joka perustelisi muuten alhaisemman vaatimustason. Nyt on tehty harkinta, että naiseus on sellainen lisäarvo, että sillä voi lunastaa paikkansa joukosta, vaikka ei muuten sinne kuuluisi. Jossain toisessa tilanteessa tai ympäristössä vastaava harkinta toivottavasti johtaa toiseen lopputulokseen. Ideana ei saa olla, että mukana pitää aina olla nainen, että "tytötkin saavat leikkiä". Tässä puhutaan erikoisjoukoista eikä lastentarhasta.
 
Deleted member 149094
1.) On itsestään selvää, että naisten fyysinen suorituskyky ei ole yhtä hyvä kuin miehillä. Ja kun puhutaan absoluuttisen suorituskyvyn huipusta, esim. juuri erikoisjoukkojen sotilaista, ei siihen joukkoon juuri naisia mahdu. Tämä on fakta, jonka kaikki tietävät ja ymmärtävät eikä siitä kannata käydä keskustelua. Se ei ole oleellista eikä se puhumalla muutu.

2.) Tässä uutisessa on oleellista se miksi naisia tarvitaan erikoisjoukkojen mukana tai tarvitaanko heitä. Sotilastehtävissä esim. Afganistanissa on havaittu se useimmille myös itsestään selvä asia, että tiukassa islamilaisessa heimokulttuurissa ei naisten jututtaminen aina onnistu, jos jututtajana on mies. Siis joukon mukana on hyvä olla nainen. Ja sen naisen on hyvä olla mahdollisimman suorituskykyinen, jotta hänen läsnäolonsa haittaisi muun joukon toimintaa mahdollisimman vähän. Sen takia kuka tahansa diplomaattikunnan edustaja ei kelpaa osaksi joukkoa, vaan henkilön pitää olla sotilas, vaikka vähän eri tasollakin.

Kyse on tasapainon hakemisesta. Pystyykö nainen sukupuolellaan tuomaan sellaista etu, joka perustelisi muuten alhaisemman vaatimustason. Nyt on tehty harkinta, että naiseus on sellainen lisäarvo, että sillä voi lunastaa paikkansa joukosta, vaikka ei muuten sinne kuuluisi. Jossain toisessa tilanteessa tai ympäristössä vastaava harkinta toivottavasti johtaa toiseen lopputulokseen. Ideana ei saa olla, että mukana pitää aina olla nainen, että "tytötkin saavat leikkiä". Tässä puhutaan erikoisjoukoista eikä lastentarhasta.
Muuten hyvä analyysi, mut kyllä tää maailma on vaan yks suuri hiekkalaatikko, jolla nimenomaan leikitään.
Ja kysymys kuuluu, osaako Matti ja Maija leikkiä nätisti keskenään, vai pöllikö toinen suklaapatukan.
 
vierailija
Yle Areenalla on tv-sarja Rauhantekijä.
Katsoin sarjan aikoinaan osat perätysten.
Armeijan ylläpitäminen on asia, josta en ikinä ole halunnut keskustella.
Olen vain kiinnostunut rauhantyöstä.
Joskus henkmaailman mies sanoi, että joudun haastellisiin tehtäviin.
Lapseni joskus muistuttaa asiasta joko olen ollut minulle povatuissa hommissa.
Mies ysärillä sanoi, että tehtävässä ollaan kommandopipo päässä.
Aikoinaan hiihdin Lapissa kovalla pakkasella ko. pipo päässä. Lähiaikoina olen käyttänyt mustaa maskia ja kohta ostan lisää 50 kpl pakkauksen.
En usko, että nykymaailmassa riitoja ratkaistaan lihasvoimalla.
Vaikka olisin millainen naispuolinen Rambo en lähtisi minkäänlaiseen kahinaan.
Sopimalla asiat selviävät. Istutaan alas kuin länkkärielokuvien intiaanit ja poltetaan rauhanpiippua.
Ei nykyajan vauvoista kasvateta tykinruokaa vaan kansainvälisiä ja valoisia kanssaeläjiä. Se on minun visioni.
 
Deleted member 149094
No miehet kun ovat kovin tarkkoja siitä että ovat luomakunnan kruunuina suurimpia, viisaimpia ja komeimpia. Naisten ei tarvitse pitää itsestään kovaa ääntä.
Niijoo. Okei. Kyllä mun mielestä ne saa olla luomakunnan suurimpia, kauneimpia ja mahtavimpia. Jos ei oo multa pois.
Tykkäisköhän miehet, jos kehuisin, et ne on voimakkaampia ja kauniimpia kuin mä..?
Ainakin joskus, kun on ollut kantomiehiä (ja -naisia) , ja oon sanonu, et kiva, ettei tartte kantaa kaikkee yksin, ne on vaan nauranu. Oliskohan se jotenkin siistimpää, jos harteitten välissä olis muutakin kuin pää :unsure:
 
vierailija
Niijoo. Okei. Kyllä mun mielestä ne saa olla luomakunnan suurimpia, kauneimpia ja mahtavimpia. Jos ei oo multa pois.
Tykkäisköhän miehet, jos kehuisin, et ne on voimakkaampia ja kauniimpia kuin mä..?
Ainakin joskus, kun on ollut kantomiehiä (ja -naisia) , ja oon sanonu, et kiva, ettei tartte kantaa kaikkee yksin, ne on vaan nauranu. Oliskohan se jotenkin siistimpää, jos harteitten välissä olis muutakin kuin pää
Asioista, joita mainitsit eli kehu jne vastakkaiselle sukupuolelle niin sitä kutsutaan myös naisten käyttämäksi diplomatiaksi.
 

Yhteistyössä