Naisia joille käy lyhyemmät hiukset paremmin kuin pitkät..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "J.Ketkupolkka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"J.Ketkupolkka"

Vieras
Pitää perua kyllä puheeni, kun olen aina ollut sitä mieltä että nainen kuin nainen on kauniimpi pitkillä hiuksilla. Katseltuani Emmerdalea ja salkkareita tulin tähän tulokseen että jotkut todella ovat kauniimpia lyhyemmillä hiuksilla. Kuten emmerdalen Eve ja salattujen Isabella. No aika turhahan tämä aloitus on, mutta tulipahan todettua.

Tää on niin yksilöllistä. Minä kuulun siihen luokaan jolle pitkät hiukset sopivat paremmin.
Mun hiukset menee ihan päätä myöten, vaikka kuinka pistäisi permanentteja , tupeerauksia sun muuta niin ei pysy tuuheena.

Lisäksi mä näytän lyhyillä hiuksilla ja meikkaamattomana ihan mieheltä.

3-kymppisenä kun leikkasin pitkät hiukset ihan lyhyeksi niin eräs miespuolinen työkaverini, hieman vanhempi mies katsoi mua ja totesi " ei aina tarvi olla oikeassa, kunhan on varma asiastaan"...

• Tykkää
Reactions: Doves
Olen aina pitänyt lyhyitä hiuksia, joskus jopa ajanut kaljuksikin. Minulla on aika sirot kasvonpiirteet ja hyvän mallinen kallo, en siis ole mikään kaunotar, vaan saanut vain siivon mallisen luuston, joten lyhyet hiukset sopivat paremmin.

Koetin joskus kasvattaa hiuksia, mutta olemukseni muuttui hyvin tylsän oloiseksi ja näytin kiltiltä nynneröltä. Etenkään kun en mikään peilin ääressä viihtyvää naistyyppiä ole ja saisin hermoromahduksen, jos aikani kuluisi hiuksia pipertäessä.

Jos annan hiusmuotoilijoille, kampaajille ja sen sellaisille tyynikkareilla vapaat kädet he automaattisesti ryhtyvät lyhentämään hiuksiani. Sama juttu myös hameen kanssa, että olen kiertänyt useamman tyylikonsultin asiakkaana ja ehdotellut hameita on hartaan sovittelun jälkeen ylläni taas housut ja joku tunika. Huoh :D

[QUOTE="Vieras";28452846]Mä olen mieluummin kiltti nynnerö kuin kaljupäinen karski ämmä.[/QUOTE]

Naisen puhetta, juuri näin :) Ne on aivan karmeita esteettisesti ne naiset, jotka on lyhythiuksisia ja härskejä puheiltaan ja käytökseltään.

Mikä ihmeen muoti silloin 90-luvun puolivälissä tai vähän ennen oli kun melkein kaikilla nuorilla naisilla ainakin maalla oli se lyhyt tukka, maks. polkkatukka? Oliko se joku feminismi-juttu?

No, on naisia joilla hiukset eivät kasva, joten kaipa sitä on tyydyttävä olemaan kalju karski ämmä. Hiirenhäntä ei kaunista ketään.
Mulla taitaa olla hiustenkasvu niin hidasta, ettei se ehdi kovin pitkäksi ennen kuin kuolee. Hiuksella on tietty maksimi-ikä, jonka jälkeen se tippuu.
Nytkin taisin viimeksi värjätä viimeksi alkusyksystä, mutta juurikasvua ei monta senttiä ole. Hiukset ovat latvoistaan huonokuntoiset, ja ohentuvat latvaa kohden melkoisesti. Näillä mennään, mulle on turha kenenkään tulla sanomaan sopiiko tyylini vai ei.

[QUOTE="mies";28452907]Naisen puhetta, juuri näin :) Ne on aivan karmeita esteettisesti ne naiset, jotka on lyhythiuksisia ja härskejä puheiltaan ja käytökseltään.

Mikä ihmeen muoti silloin 90-luvun puolivälissä tai vähän ennen oli kun melkein kaikilla nuorilla naisilla ainakin maalla oli se lyhyt tukka, maks. polkkatukka? Oliko se joku feminismi-juttu?[/QUOTE]
kasvata ite se pitkä tukka, ja hoida sitä. Moni nainen tykkää pitkätukista, on sun velvollisuutesi miellyttää meidän silmää.

Totta tuo. Mulle sopii molemmat mutta pidän enemmän pitkistä hiuksista. Joskus vanhuksena voin olla lyhyt tukkainen. Helpompi hoitaa ja näytän vain entistä nuoremmalta.

[QUOTE="Maca";28452944]kasvata ite se pitkä tukka, ja hoida sitä. Moni nainen tykkää pitkätukista, on sun velvollisuutesi miellyttää meidän silmää.[/QUOTE]

Nyt lankesit "kuin mies" -ansaan. :) Ei miestä sido samanlainen käytös kuin naista. En minä ainakaan halua rinnalleni ihmistä, joka ei selkeästi ole nainen ulkonäöltään ja muutenkin. Tällainen pseudomies on enemmän sukupuoleton haamu ja tragedia.

Yhteistä miehellä ja naisella on lähinnä tunne-elämässä, etiikassa ja kauneuden kokemisessa. Mutta kokonaisuutena enemmän on eroja miesten ja naisten välillä. Niitä ei saa unohtaa tai yrittää peittää, siinä pettää vain itseään.

[QUOTE="mies";28453000]Nyt lankesit "kuin mies" -ansaan. :) Ei miestä sido samanlainen käytös kuin naista. En minä ainakaan halua rinnalleni ihmistä, joka ei selkeästi ole nainen ulkonäöltään ja muutenkin. Tällainen pseudomies on enemmän sukupuoleton haamu ja tragedia.

Yhteistä miehellä ja naisella on lähinnä tunne-elämässä, etiikassa ja kauneuden kokemisessa. Mutta kokonaisuutena enemmän on eroja miesten ja naisten välillä. Niitä ei saa unohtaa tai yrittää peittää, siinä pettää vain itseään.[/QUOTE]

Millä tavalla naiselle kuuluu pitkä tukka, mutta ei miehelle? Biologisia faktoja sitten vaan pöytää.

• Tykkää
Reactions: Kissimi
Käsittääkseni sekä naisella että miehellä on luonnostaan pitkä tukka. Armeija suosii kuitenkin lyhyttä tukkaa, koska silloin loisten, kuten täiden, häätö on helpompaa.

Millä tavalla naiselle kuuluu pitkä tukka, mutta ei miehelle? Biologisia faktoja sitten vaan pöytää.

Kaikki faktat eivät ole biologisia. :) Nainen pitkässä tukassa on niin pitkä perinne, että sen rikkomiseen ei kannattaisi alkaa. Lopputulos on erittäin harvoin onnistunut. Hiukset ovat aistillisuuden resurssi - laineet ovat paljon kauniimmat tässä mielessä.

Onneksi Suomessakin ollaan järkevöidytty 90-luvun alusta, jolloin oli tämä hämmentävä buumi pitää lyhyttä tukkaa syvimmän laman keskellä. Lähes kaikki naiset olivat aika ruman näköisiä silmääni tästä syystä.

Kyllä mies voi olla pitkässä tukassa - sille itse asiassa on historiaakin. Puutuin lähinnä siihen, että "mies pitkässä tukassa" ja "nainen pitkässä tukassa" olisivat jotenkin keskenään vertailukelpoisia vaihtamalla alkuosia. Mies ei voi mennä naisen "paikalle" eikä nainen voi mennä miehen "paikalle" koskaan tällaisissa asioissa. Näin ajatteleminen olisi historiallisesti ja filosofisesti huomattava virhe.

[QUOTE="mies";28452907]Naisen puhetta, juuri näin :) Ne on aivan karmeita esteettisesti ne naiset, jotka on lyhythiuksisia ja härskejä puheiltaan ja käytökseltään.

Mikä ihmeen muoti silloin 90-luvun puolivälissä tai vähän ennen oli kun melkein kaikilla nuorilla naisilla ainakin maalla oli se lyhyt tukka, maks. polkkatukka? Oliko se joku feminismi-juttu?[/QUOTE]

80-luvulla pitkä suorana hulmuava tukka kuului lapsille. Aikuisilla oli joko permis tai lyhyt, joten pätkäisy oli aikuistumisriitti. Maalla sama käsitys oli voimassa pidempään kuin kaupungeissa.

[QUOTE="mies";28453046]Kaikki faktat eivät ole biologisia. :) Nainen pitkässä tukassa on niin pitkä perinne, että sen rikkomiseen ei kannattaisi alkaa. Lopputulos on erittäin harvoin onnistunut. Hiukset ovat aistillisuuden resurssi - laineet ovat paljon kauniimmat tässä mielessä.

Onneksi Suomessakin ollaan järkevöidytty 90-luvun alusta, jolloin oli tämä hämmentävä buumi pitää lyhyttä tukkaa syvimmän laman keskellä. Lähes kaikki naiset olivat aika ruman näköisiä silmääni tästä syystä.

Kyllä mies voi olla pitkässä tukassa - sille itse asiassa on historiaakin. Puutuin lähinnä siihen, että "mies pitkässä tukassa" ja "nainen pitkässä tukassa" olisivat jotenkin keskenään vertailukelpoisia vaihtamalla alkuosia. Mies ei voi mennä naisen "paikalle" eikä nainen voi mennä miehen "paikalle" koskaan tällaisissa asioissa. Näin ajatteleminen olisi historiallisesti ja filosofisesti huomattava virhe.[/QUOTE]

Sä laitat naisen aika pieneen lokeroon mutta itse puhut jostain navyyn pukeutumisesta, kauneuden resursseista, filosofiasta ja muusta. Suhun ei ilmeisesti nämä sun naisille kannattamat stereotypiat käy käänteisinä.

Mun mielestä kaljukin nainen on naisellisempi, kuin mitä sä olet miehekäs.

80-luvulla pitkä suorana hulmuava tukka kuului lapsille. Aikuisilla oli joko permis tai lyhyt, joten pätkäisy oli aikuistumisriitti. Maalla sama käsitys oli voimassa pidempään kuin kaupungeissa.

Ahaa. Tulisiko tuo jotenkin sosialismi-feminismi-kombinaatiosta? Eli nainen on jotenkin yhtenevämpi miehen kanssa ja toimintakykyisempi ja itsenäisempi aikuisten (=miesten) "vakavassa" maailmassa lyhyillä hiuksilla.

[QUOTE="mies";28453080]Haha, mitä olkiukkoja. Pyyhin miehelläsi lattiaa jos niikseen tulee :)[/QUOTE]

Miksi pyyhkisit kun hän ei ole tehnyt sinulle mitään?

Enkä usko että pystyisit, jäisit varmaan pohtimaan jotain kukkotaistelun esteettistä merkitystä ja sitä, tulevatko mustelmasi olemaan navyn sävyisiä vai voisiko niissä mahdollisesti olla magenta reunus. Mä veikkaisin kyllä töpselinenää ketsuppipäästöillä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="mies";28453099]Ahaa. Tulisiko tuo jotenkin sosialismi-feminismi-kombinaatiosta? Eli nainen on jotenkin yhtenevämpi miehen kanssa ja toimintakykyisempi ja itsenäisempi aikuisten (=miesten) "vakavassa" maailmassa lyhyillä hiuksilla.[/QUOTE]

70- luvun valokuvissa naisilla roikkui pitkät hiukset olkapäillä, joten pitkiin oli varmaan vain kyllästytty ja ne koettiin epämuodikkaiksi.

Miksi pyyhkisit kun hän ei ole tehnyt sinulle mitään?

Enkä usko että pystyisit, jäisit varmaan pohtimaan jotain kukkotaistelun esteettistä merkitystä ja sitä, tulevatko mustelmasi olemaan navyn sävyisiä vai voisiko niissä mahdollisesti olla magenda reunus. Mä veikkaisin kyllä töpselinenää ketsuppipäästöillä.

Luulet tuntevasi minut tekstieni perusteella, mutta olen aika varma, että olen kuitenkin loppupeleissä miehekkäämpi tapaus kuin miehesi ja ylipäätään suurin osa tämän palstan naisten miehistä.

Miehekkyyteni ei ole niin heikkoa tekoa, etteikö siihen mahtuisi keskustelua kauneudesta ja tunteista. Lokerot ovat heikkoja ja kehittymättömiä varten. Nämä kysymykset kuuluvat molemmille sukupuolille yhtäläisesti. Silti moni miehekäs mies kritisoi jätkämäisyyttä ja feminismiä Suomessa ihan aiheesta - tässä ei ole lokerointia, naisella on kyllä laajat mahdollisuudet toteuttaa itseään ilman että häntä luullaan mieheksi. Naisen on kauniimpaa olla enemmän irrallaan miehestä ja miehen maailmasta.

Lähinnä tossun alle kömpivä ja sydänessu päällä kyökissä -tyylin mies diggailee voimakkaita piirteitä naisessa. Minua ne eivät kiehdo myönteisessä mielessä, koska ajatus naisesta, joka olisi miehinen, on jotenkin tosi sopimaton, rumakin. Tuntisin oloni sellaiseksi, että minulla olisi toinen, miehentapainen, kumppani.

Yhteistyössä