NAISET SAMALLE VIIVALLE - opintopisteitä intin lisäksi kotiäitiydestä!

  • Viestiketjun aloittaja realisoija
  • Ensimmäinen viesti
realisoija
Armeijan koulutuksesta halutaan myöntää opintopisteitä yliopistoihin.

Tässä asiassa pitäisi huomioida tasa-arvo. Naiset eivät yleisesti käy armeijaa, joten heidä tulee saada vastaava mahdollisuus kodinhoidosta.

Ehdotankin, että sosiaalihuollolle annetaan samalla oikeus myöntää opintopisteitä. Kun auk/ruk koulutuksesta saa 6-8 opintopistettä, niin vastaavasti käyttäytyvälle äidille pitäisi myöntää opintopisteet. Näitä opintopisteitä jakamaan voisi laittaa kuntien sosiaalityöntekijät, sillä äidit, jotka käyttäysyvät ruk/auk mallin mukaisesti ovat heidän asiakkaitaan.

Esimerkiksi lastensuojeluilmoituksesta voisi myöntää sen 6-opintopistettä ja huostaanotosta sitten 8. Olisi hyvin linjassaan ehdotuksen kanssa.




 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Ilmeisesti nämä opintopisteet tulisivat johtamiskoulutuksesta, jota kotiäideille ei tietääkseni kukaan anna.
Kyllä se huostaanotto olisi hyvä näyttökoe sille, että armeijan johtajakoulutuksessa vaadittava oppimäärä on sisäistetty.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Ilmeisesti nämä opintopisteet tulisivat johtamiskoulutuksesta, jota kotiäideille ei tietääkseni kukaan anna.
Kyllä se huostaanotto olisi hyvä näyttökoe sille, että armeijan johtajakoulutuksessa vaadittava oppimäärä on sisäistetty.
Nyt en ymmärtänyt yhtään.
Luuletko, että armeijan johtajakoulutuksesta on enemmän haittaa vai hyötyä siviiliuralla?

Miksi haitasta palkittaisiin?
Annettaisiinko vastaavasti opintopisteitä vaikka katkolla makaamisesta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Ilmeisesti nämä opintopisteet tulisivat johtamiskoulutuksesta, jota kotiäideille ei tietääkseni kukaan anna.
Kyllä se huostaanotto olisi hyvä näyttökoe sille, että armeijan johtajakoulutuksessa vaadittava oppimäärä on sisäistetty.
Nyt en ymmärtänyt yhtään.
Luuletko, että armeijan johtajakoulutuksesta on enemmän haittaa vai hyötyä siviiliuralla?

Miksi haitasta palkittaisiin?
Annettaisiinko vastaavasti opintopisteitä vaikka katkolla makaamisesta?
Mä veikkaan, että niitä taitoja voi soveltaa muuhunkin elämään, joten kuvittelisin, että kyllä siitä hyötyä on. Enkä antaisi pisteitä muusta kuin asianmukaisesta koulutuksesta.

Musta naisten on turha ruveta kateellisiksi näistä pisteistä, kun naisillakin on pääsy armeijaan vapaaehtoisena. Sinne vain, jos moinen "etu" keljuttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Kyllä intti on 50 kertaa kovempi paikka kuin kotiäitinä olo :)
Ja tämä kovuus on mielestäsi yliopisto-opintoja vastaavaa toimintaa?
? Miten se nyt tähän liittyy ?
Mutta uskon että armeija on kovempi paikka kuin pelkkä vapaaehtoinen pänttääminen kirjoista ja satunnaisilla luennoilla käyminen. En ole ikinä kuullut kenenkään täysjärkisen väsyneen lukemisesta yliopistotasolla. Päin vastoin. Olen kyllä kuullut mt-ongelmista kärsivän masnetuneen ja rasittuneen pänttäämisestä.. Mutta en muiden.

Mutta armeijassa joutuu tekemään asioita vasten järkeä ja valvomaan + sietämään selkeästi vähäjärkisiä idiootteja ( jotkut siellä todella ovat sitä ja silti heille pitää olla ystävällinen ). Se on merkittävä rasite.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Ootko sä koskaan kuullut, että intissä annetaan ihan oikeasti koulutusta? Siitä niitä opintopisteitä ollaan tarjoamssa, ei munkinsyönnistä Sotkussa.
Koulutusta poikkeusoloihin. Pois-opittavia toimintamalleja. Käytöshäiriöitä. Ehdollistamista. Ihmiskuvan vääristämistä.

Vähemmän siitä munkinsyönnistä on haittaa kun sitä vertaa armeijan koulutukseen.
 
lol :)
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Mutta armeijassa joutuu tekemään asioita vasten järkeä ja valvomaan + sietämään selkeästi vähäjärkisiä idiootteja ( jotkut siellä todella ovat sitä ja silti heille pitää olla ystävällinen ). Se on merkittävä rasite.
Valvomisesta opintopisteitä = Vauva-ajasta opintopisteitä
Vähäjärkisten sietämisestä opintopisteitä = palstailusta opintopisteitä
 
En tiennyt mihin leikkikouluun menen kun menin inttiin. En kyllä allekirjoita armeijan metodeja ( niitä joilla itselläni kokemusta ) kehittävinä tai sitten se on kiinni kouluttajista. Toisaalta en ole käynyt RUK:takaan niin olen siltä osin jäävi sanomaan mitään.
RUK ei kuitenkaan ole periaatteessa vapaaehtoinen valinta. ystäviäni on suorastaan pakotettu sinne. Toki jotkut myös hakevat sinne.

Kotiäiteys on valinta. Itse valitsin olla kotona nyt 4,3 vuotta. Helppoa kuin mikäkin.. Ihan kuin joku loma ilman rahaa! Mutta kurjaa kun ei ole juurikaan varaa matkustella vaikka toinen käy töissä. Eipä ollut inttiaikaankaan varaa :D

Huonoja esimerkkejä armeijan toiminnasta koskien joukkoja joissa olin: meillä oli 4 naista joilla kaikilla hyvä fyysinen ja psyykkinen kunto. 2 joutui polvileikkaukseen armeijasta tulleen polvivamman takia ( vielä inttiaikana ja jälkeen heti ) ja minä selvisin polvien kanssa säikähdyksellä ja kovilla kivuilla. Tämä vain yksi mitä johtajat eivät osanneet hoitaa.

Ei tarvitse olla edes akateeminen tietääkseen että naisen ( esim. ) polven lihakset ovat vain 1/4 - 1/5 miehen vastaavista. Tämä tulisi ottaa koulutuksessa huomioon.
 
aöeirgbv
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
2 joutui polvileikkaukseen armeijasta tulleen polvivamman takia ( vielä inttiaikana ja jälkeen heti ) ja minä selvisin polvien kanssa säikähdyksellä ja kovilla kivuilla. Tämä vain yksi mitä johtajat eivät osanneet hoitaa.
Se lukee ohjesäännössä, että polvet on rikottava.
 
sibuh
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Ei tarvitse olla edes akateeminen tietääkseen että naisen ( esim. ) polven lihakset ovat vain 1/4 - 1/5 miehen vastaavista. Tämä tulisi ottaa koulutuksessa huomioon.
Naisen jalan lihakset eivät eroa merkittävästi miehen vastaavista. Merkittävämpi ero löytyy ylä-kropasta.

Syy polvirikkoihin löytyy biomekanisesti väärästä perusasennosta, josta tehdään harjotteita. Polvien tulisi suuntautua jalkaterän suuntaisesti, jotta polveen ei kohdistuisi kiertoa. Biomekaanisesti oikea liike ei taas ole armeijan motiiveissa.
 
Keittiönoita
Huono idea. Ensinnäkin suomalaisten ensisynnyttäjien keski-ikä taitaa olla siinä 30 vuoden paikkeilla, mutta opiskelemaan on haettu jo vuosia aikaisemmin. Miehet taas useimmiten suorittavat intin pois jaloista heti lukion jälkeen ja hakevat vasta sitten yliopistoihin ja korkeakouluihin. Minusta 6-12 kk armeijaa on vähän pienempi juttu kuin tehdä heti lukion jälkeen päätös ottaa vastuu toisesta ihmisestä seuraavaksi 18 vuodeksi. Sitäpaitsi kuinka monella juuri lukiosta päässeellä tytöllä on edes sellainen poikaystävä, jonka kanssa on mielekästä alkaa lapsia hankkimaan?
 
ks
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Se on vaan niin väärin naisia kohtaan jos mies saa armeijasta opintopisteitä. Mistäs naiset niitä saa, sitä ap varmaan ajoi takaa?
Naiset voivat halutessaan mennä sinne armeijaan. Miesten on melko lailla PAKKO mennä armeijaan. mielestäni on enemmänkin tasa-arvoista antaa siitä armeijasta niitä opintopisteitä. Se on sitten erijuttu, että onko siitä armeijan johtajakoulutuksesta hyötyä vai haittaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Se on vaan niin väärin naisia kohtaan jos mies saa armeijasta opintopisteitä. Mistäs naiset niitä saa, sitä ap varmaan ajoi takaa?
En oikeastaan.

Se armeijan johtajakoulutus on armeijan johtajakoulutusta, mikä vie siviilielämän vastaavasta väärään suuntaan.

Tässä Virkkusen mallissa palkittaisiin huonojen toimintatapojen opiskelusta.
 

Yhteistyössä