Naiset raivostuvat jos joku kutsuu heitä akaksi, mutta samaan aikaan sanovat miehiä ukoiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko tämä nyt sitä feminismiä? Vain naisilla on oikeus olla tulematta haukutuiksi koska he ovat "sorrettu ryhmä". Miehet taas "patriarkaalisina sortajina" ovat vapaata riistaa haukkumiselle.

Jos mieheni, siis ukkoni :love:, sanoisi minua akaksi, hykertelisin huumorin hurmiossa :rolleyes:

Jos anoppini sanoisi minua akaksi, vetäisin herneet nenään ja ohjaisin akan pihalle.

Lähinnä on kyse äänen painosta, asianyhteydestä ja tilanteesta, milloin akka/ukko nimitys aiheuttaa mielipahaa tai vastaavasti huumorin täyteisen hetken.

Joskus puheessa akoittelua tai ukottelua käytetään loukaavassa mielessä. Toisaalta myös tällä saatetaan ihailla ja arvostaa toista.

Jos mieheni, siis ukkoni :love:, sanoisi minua akaksi, hykertelisin huumorin hurmiossa :rolleyes:

Jos anoppini sanoisi minua akaksi, vetäisin herneet nenään ja ohjaisin akan pihalle.

Lähinnä on kyse äänen painosta, asianyhteydestä ja tilanteesta, milloin akka/ukko nimitys aiheuttaa mielipahaa tai vastaavasti huumorin täyteisen hetken.

Joskus puheessa akoittelua tai ukottelua käytetään loukaavassa mielessä. Toisaalta myös tällä saatetaan ihailla ja arvostaa toista.

Ap ei ymmärrä tällaisia nyansseja.

Jaa no mä oon armaalle ukolleni, isännälle, äijälleni.....akka, rouva, vaimoke, hallituksen puheenjohtaja, muija etc.

En saa näppyjä todellakaan. Ei kai elämää niin äärettömän vakavasti pidä ottaa?

Yhteistyössä