Naiset ne jaksaa öyhöttää öyhöttämästä päästyään

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Oli tehty nuoresta naispelaajasta video, jossa vihjattiin, että naisten frisbeegolfia katsotaan vain sen takia, että nähdään naiset takaapäin, kertoo Suomen frisbeegolfliiton hallituksen puheenjohtaja Laura Heikkilä.

Heikkilä kuvailee videota törkeäksi.



Yksi julkisesti asiasta älähtäneistä on itsekin kilpaileva ja kilpailuja myös järjestävä Juhani Palmu. Hän kertoo kohdanneensa frisbeegolfvuosinaan muutenkin erityisesti nuoriin naispelaajiin kohdistuvaa sanallista häirintää.

– Hyvin paljon todella typeriä kommentteja, halveksuvia. Koen, että joskus on miehenä vain velvollisuus sanoa, että tuollaiselle ei ole tilaa.

Video nosti avoimeen keskusteluun aiheen, joka oli kytenyt pinnan alla jo pidempään.
 
vierailija
Lienee kohta parasta että naiset ja miehet urheilevat omissa porukoissaan. Naiskilpailuja saa tulla seuraamaan vai naiset ja miehiä vain miehet.
Urheilijan omalla vastuulla on asiallinen pukeutuminen.
 
9MM
Naisurheilua ei tosiaan katsota hyvien tulosten takia.
No kyl mä esim rion olymppialalaisissa katoin naiste ntelinevoimisteluu ihan niiden suoritusten takia ku ne oli hienoo kateltavaa. Ok mä ihastuin kyl aly raismaniin :) ja toivoin et se voittaa kultaa joka lajissa mut simone biles vei ne sen nokan edestä ja huikeita suorituksia kyl biles veti niissä kisoissa harmi et mielenterveys ongelmat sitten esti kunnolla kilpailemasta tokiossa. ja kyl katon esim sataset ja kahet sadat metrit ihan niinkuin miehissäkin siellä mun suosikki on kelly an fraser ja esim seiväs hypyssä kannustin yelena isinbajevaa se oli ihana höpöttäjä joka aina höpisi itsekseen :) ja esim kun suomen naiset voiti maailman mestaruuden 2019 olin ihan täpinöissäni olihan se eka kulta suomen naisille.
 
vierailija
No kyl mä esim rion olymppialalaisissa katoin naiste ntelinevoimisteluu ihan niiden suoritusten takia ku ne oli hienoo kateltavaa. Ok mä ihastuin kyl aly raismaniin ja toivoin et se voittaa kultaa joka lajissa mut simone biles vei ne sen nokan edestä ja huikeita suorituksia kyl biles veti niissä kisoissa harmi et mielenterveys ongelmat sitten esti kunnolla kilpailemasta tokiossa. ja kyl katon esim sataset ja kahet sadat metrit ihan niinkuin miehissäkin siellä mun suosikki on kelly an fraser ja esim seiväs hypyssä kannustin yelena isinbajevaa se oli ihana höpöttäjä joka aina höpisi itsekseen ja esim kun suomen naiset voiti maailman mestaruuden 2019 olin ihan täpinöissäni olihan se eka kulta suomen naisille.
Miesten urheilu on vielä hienompaa katseltavaa.
 
vierailija
Niin no, mieskatsojat ovat... :rolleyes:
Ja naiskatsojia ei ole. Jostain syystä penkkiurheilu on aika sukupuolittunutta. Miehet käyttävät aikaa ja rahaa urheilun katsomiseen enemmän kuin naiset. Tästä seuraa se, että urheilussa mennään mieskatsojien ehdoilla. Jos urheilullinen taso ei houkuta, niin sitten yritetään jollain bikineissä pelaamisella saada näkyvyyttä.
 
Odotan sitä hetkeä, kun naiset julkisesti paheksuvat kommentteja, joita naiset kirjoittavat somessa vaikkapa jonkun jalkapalloilijan fyysisestä olemuksesta. Ja siitä seuraavaa median hymistelyä; "onneksi miesten esineellistämiseen vihdoinkin puututaan".

Voisiko joku kertoa, mikä hyväksyttävyysero on naisen ja miehen pakaroiden ihailussa?

Tuossa YLEn jutussa Suomen frisbeegolfliiton hallituksen puheenjohtaja Laura Heikkilä antaa esimerkin "sukupuolisesta häirinnästä": "Kun heität kisassa miesporukassa ihan miten sattuu, ja kaikki silti kehuvat. Että kun joku on nainen, oletetaan, että ei tiedä lajista oikein mitään tai osaa kunnolla heittää." Siis aiheeton kehuminen ja kannustus on häirintää o_O


 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Ja naiskatsojia ei ole. Jostain syystä penkkiurheilu on aika sukupuolittunutta. Miehet käyttävät aikaa ja rahaa urheilun katsomiseen enemmän kuin naiset. Tästä seuraa se, että urheilussa mennään mieskatsojien ehdoilla. Jos urheilullinen taso ei houkuta, niin sitten yritetään jollain bikineissä pelaamisella saada näkyvyyttä.
Jep ja jos naiset haluavat nostaa naisten urheilusta saamaa rahallista korvausta, niin sitten naisten pitää seurata naisurheilua, vai pitääkö miesten hoitaa sekin asia?
 
Nyt voidaan yhdessä syventyä miettimään, miksi frisbeegolf-yritys on palkannut juuri Holly Finleyn tuhansien naisten joukosta myyntiä edistämään? Miksi hän mainoskuvissa pelaa lyhyessä mekossa? Ja onko hänestä käytetty nimitys "The Duchess of Disc Golf" halventava?



 

Yhteistyössä