Naisen sterilisaatio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nelikymppinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hintaa en tiedä. Yleislääkärin lähetteellä leikkaukseen.
Leikkaus oli mulla nukutettuna ja navan kautta tehtiin tähystysleikkauksella. Sitä ennen maha täytettiin kaasulla "palloksi" että leikkaus on helpompi tehdä. Puoli päivää toipumista sairaalassa ja hakijan kanssa pois kotiin ja oliko pari päivää saikkua tai ei ollenkaan jos niin tahtoi.

Kivuliasta oli ainoastaan se kaasuturvotus :D Mutta sekin on yksilöllistä.

Tätä kuitenkin kysytään niin kerron lyhyesti..:Mulla sterilisaation jälkeen jo toinen onnistunut raskaus menossa ja lapsi tulossa maaliskuussa. Käytän sterilisaatiota ehkäisynä kun muut keinot eivät käy yliherkkyyden vuoksi ( vakavia oireita muista ehkäisyistä ) . Raskaudet teetätetty yksityisen kautta omin rahoin omista ja mieheni soluista.

En tiedä yksityisen hinnoista, mutta itse kävin päiväkirurgisella sairaalassa niin 83 euroa makso. Nukutuksessa toimenpide tehtii (navan alle pikkuviilto ja sieltä kautta "sisään") eli pökkyräinen olo loppu päivän ja saattaa olla pahoinvointia, itsellä kyllä ei ollut . Kumartelu, kyykkimine ja nostelu otti hieman mahalle parina seuraavana päivänä, pientä hartia kipua oli (koska toimenpiteessä käytetään kaasua).
Tässäkin taas pitää ottaa huomioon että toiset voi olla tosi huonona toimenpiteen jälkeen ja toiset taas aivan normaaleja. :)

Klipsit on. Pääsin julkisen terveydenhuollon kautta jo 26 vuotiaana ja perusteet oli ne mitä aiemmin mainitsin. Hain sterilisaatiota ehkä 4 vuoden ajan sitä ennen....
Ettei se noin pentuna ollut ihan helppoa silti saada vaikka perusteet olivat riittävät.

minulle kätilö sanoi että toimenpide tehdään siten että putket solmuun ja sitten solmun yläpäästä leikataan putket erilleen. Minulla sitten vaan jäi toimenpiteen jälkeen kysymättä että onko minulla klipsit vai solmu ja leikkaus...Ja julkisen kautta toimenpiteeseen pääsin mutta parin kuukauden harkinta ajan antovat minulle( siis antoivat toimenpide päivän parin kk:den päähän, arvelivat että tulen toisiin aatoksiin), koska ikää minulla vain 25v.

Yhteistyössä