Naisen sterilisaatio kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei enää lapsia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei enää lapsia

Vieras
Odotan viidettä lastamme ja tänään sain lääkäriltä luvan sterilisaation synnytyksen jälkeen.
Lääkärini ei kyllä suositellut asiaa ja pyysy harkitsemaan vielä kierukan laittoa.
Sanoi et jos jo ennestään runsaat ja kivuliaat kuukautiset niin tulee vaan jatkumaan/pahemmaksi sterilisaation jälkeen :( Tätä en todellakaan halua.

Kierukasta kuullut kyllä kehuja ja saattas kai viedä menkat kokonaan. Mut "vieras" esine sisällä koko ajan jotenkin oudoksuttaa minua.

On tässä vielä muutama kuukausi aikaa miettiä asiaa mut kertokaas kokemuksianne :)

Ei käynyt mulle ainakaan noin. Runsaista tuli reilusti niukemmat ja kivut kadonneet. Tottahan kuukautiset tulee ja ristiselkää jomottaa parina ekana päivänä, mutta tietoa ei entisistä ole.
Kierukka ei mulle passannut laisinkaan, kumpikaan. Pahempaan suntaan mulla silloin kuukautiset meni.

Minä änkeen tänne merkkailemaan ketjua... Itsellä, kun sama tilanne, että sterilisaatio taitaa olla edessä, kun mikään ehkäisymuoto ei sovi. Mutta toi kuulostaa kyllä kurjalta, että tulis kivuliaammat ja runsaammat kuukautiset!

Mulla on pelkästään positiivisia kokemuksia, vaikka tykkäsin kyllä hormonikierukastakin - se ehti mulla olla yhteensä yli 10 vuotta. Halusin kuitenkin sterilisaation koska meidän lapset on tässä, ja halusin päästä miettimästä koko ehkäisyasiaa. Operaatio oli tosi helppo, toipuminen nopeaa eikä kuukautisissa tapahtunut mitään muutosta. Arvetkin on suurinpiirtein jo hävinneet, operaatiosta on reilu puoli vuotta aikaa.

[QUOTE="Jenis";24421865]Mulla on pelkästään positiivisia kokemuksia, vaikka tykkäsin kyllä hormonikierukastakin - se ehti mulla olla yhteensä yli 10 vuotta. Halusin kuitenkin sterilisaation koska meidän lapset on tässä, ja halusin päästä miettimästä koko ehkäisyasiaa. Operaatio oli tosi helppo, toipuminen nopeaa eikä kuukautisissa tapahtunut mitään muutosta. Arvetkin on suurinpiirtein jo hävinneet, operaatiosta on reilu puoli vuotta aikaa.[/QUOTE]

Mulla tehtiin Essure 2010 maaliskuussa. Kun tehtiin humautuksessa jouduin odottamaan miestä hakemaan iltapäivällä. Yhden buranan pyysin operaation jälkeen, kun selässä menkkamaista jomotusta. Muuten en tarvinnut kipulääkkeitä, arpia ei ole-homma tehdään tuolta alakautta vähän kuten gynetutkimus.

Mulla oli hormonikierukka vähän yli vuoden. Alun mielialamuutosten jälkeen oli hyvä. Menkat jäi kokonaan pois. halusin kuitenkin sterilisaation ja essure tehtiin lokakuussa 2010. Menkat samanlaiset kuin ennenkin eli ei muuttunut runsaammiksi tai kivuliaimmiksi. Ja mun essure tehtiin pelkän buranan ja panadolin voimin eli ite pääsin heti kotia. Eli mulla molemmista hyviä kokemuksia

Mulle tehtiin Essure tän vuoden alussa. Lääkitys oli Buranaa ja Panadolia, eikä oikeesti sattunut yhtään. Superrunsaat menkat on niukentuneet, runsaat yhä mutta ei samanlaista hana auki muutama päivä meininkiä enää. Kivuista en osaa sanoa, kun ei ole ollut ennen sterilisaatiota eikä sen jälkeenkään.

Yhteistyössä