”Naiselle on tärkeää olla heikko.”

Omia havaintoja yleisellä tasolla valtaosasta - en siis tarkoita vähemmistöä johon sinä mahdollisesti lukeudut:

En päässyt lukemaan, mutta sain käsityksen mistä puhutaan.
Ei tuossa jutussa nyt mitään erikoista ole. Kyllä minäkin teetän voimatyöt yms. miehillä.

Miehen on tärkeää tuntea itsensä mieheksi/voimakkaaksi, koska hän on perheen suojelija ja ravinnon metsästäjä. Tuo tunne on primitiivinen tarve.
Ja, me naiset olemmme kuin sulaa vahaa voimakkaiden miesten käsissä, ja koemme olevamme turvassa.🥰

On myös niin, että miehen varakkuus tuo turvaa naiselle, ja mies taas saa tulevasta kotiäidistä oivan äidin lapsilleen ja lämpimän kodin mihin palata rankan työpäivän jlk. jossa se vaimo-rakas aka. kodin hengetär on laittanut paikat kuntoon ja ruoan pöytään.

Sitten on tämä ns. tasa-arvo malli joka ei oikein toimi vieläkään (suurimmassa osassa suhteita), ja, homma on jopa kääntynyt niin että nainen tekee leipätyöt plus kotityöt, tai vähintäänkin suurimman osan kotitöistä. Ja, toki on vastuussa lasten asioista: opettajat, kaverit, lääkärit, juhlat sun muut.

Jos taas mies sattuu olemaan perheessä emotyyppi niin yleensä nainen etsii itsellensä kunnon miehekkään miehen tai vähintäänkin seksielämä lopahtaa tämän emotyypin kanssa. Ja, mieskin on jo käynyt riiulla naapurin kiltin, alistuvan ja hennon Elsan kanssa jotta voi kerrankin tuntea itsensä mieheksi!

vierailija
Ei missään nimessä nainen saa olla heikko. Suurinosa miehistä arvostaa sellaista soturiprinsessa xenan tyylistä naista joka ei enään tarvitse turvaa ja häntä ei pelota enään mikään ja on päässyt niiden tunteiden ylitse. Vaan on kaksi kumppanusta vähän niinkuin bonnie ja clyde. Bonniekin antoi tommy guninsa laulaa siinä missä clydekin;). Ja siis suomessa on ihan laissakin määritelty että jos on henkisesti lapsen tasolla niin seksiä ei saa harrastaa. Ei kiitos jos nainen heittäytyy vauvaksi suhteessa se kyl vie seksihalut nopiaan 😉 mut tietenkin puhutaan asioista suoraan ja jaetaan tunteet täysin alasti siis ihan kaikki eikä määritellä mikä on naista tai miestä. Koska koko kuvan pitää saada loistaa ja kaikkien puolien olla näkyvää eikä rooleja enään ole. et mikä käytös kuuluu millekkin sukupuolelle koska ihmisyydessä kun roolit katoaa. Onnitelkaa itseänne olette päässeet toiselle ihmisyyden levelille pois eläimen tasolta. Ajatelkaa nyt vaikka kuningatar elisabeth ensimmästä hän johti maataan ja voitti sodassa philp2 komean. Itse arvostan rohkeita ja pelottomia naisia. Se on seksikästä ja turn on 😊 mulle muutenkin omituista ei mun oo tarvinnut miettii parisuhteissa tunnenko itseni mieheksi jos teen näin tai nuin. Ei ole hetkauttanut minua koskaan ja saannut kyllä aika vapaasti olla kaikkinensa.

vierailija
Omia havaintoja yleisellä tasolla valtaosasta - en siis tarkoita vähemmistöä johon sinä mahdollisesti lukeudut:

En päässyt lukemaan, mutta sain käsityksen mistä puhutaan.
Ei tuossa jutussa nyt mitään erikoista ole. Kyllä minäkin teetän voimatyöt yms. miehillä.

Miehen on tärkeää tuntea itsensä mieheksi/voimakkaaksi, koska hän on perheen suojelija ja ravinnon metsästäjä. Tuo tunne on primitiivinen tarve.
Ja, me naiset olemmme kuin sulaa vahaa voimakkaiden miesten käsissä, ja koemme olevamme turvassa.

On myös niin, että miehen varakkuus tuo turvaa naiselle, ja mies taas saa tulevasta kotiäidistä oivan äidin lapsilleen ja lämpimän kodin mihin palata rankan työpäivän jlk. jossa se vaimo-rakas aka. kodin hengetär on laittanut paikat kuntoon ja ruoan pöytään.

Sitten on tämä ns. tasa-arvo malli joka ei oikein toimi vieläkään (suurimmassa osassa suhteita), ja, homma on jopa kääntynyt niin että nainen tekee leipätyöt plus kotityöt, tai vähintäänkin suurimman osan kotitöistä. Ja, toki on vastuussa lasten asioista: opettajat, kaverit, lääkärit, juhlat sun muut.

Jos taas mies sattuu olemaan perheessä emotyyppi niin yleensä nainen etsii itsellensä kunnon miehekkään miehen tai vähintäänkin seksielämä lopahtaa tämän emotyypin kanssa. Ja, mieskin on jo käynyt riiulla naapurin kiltin, alistuvan ja hennon Elsan kanssa jotta voi kerrankin tuntea itsensä mieheksi!
Just näin. 👍

Ei missään nimessä nainen saa olla heikko. Suurinosa miehistä arvostaa sellaista soturiprinsessa xenan tyylistä naista joka ei enään tarvitse turvaa ja häntä ei pelota enään mikään ja on päässyt niiden tunteiden ylitse. Vaan on kaksi kumppanusta vähän niinkuin bonnie ja clyde. Bonniekin antoi tommy guninsa laulaa siinä missä clydekin. Ja siis suomessa on ihan laissakin määritelty että jos on henkisesti lapsen tasolla niin seksiä ei saa harrastaa. Ei kiitos jos nainen heittäytyy vauvaksi suhteessa se kyl vie seksihalut nopiaan mut tietenkin puhutaan asioista suoraan ja jaetaan tunteet täysin alasti siis ihan kaikki eikä määritellä mikä on naista tai miestä. Koska koko kuvan pitää saada loistaa ja kaikkien puolien olla näkyvää eikä rooleja enään ole. et mikä käytös kuuluu millekkin sukupuolelle koska ihmisyydessä kun roolit katoaa. Onnitelkaa itseänne olette päässeet toiselle ihmisyyden levelille pois eläimen tasolta. Ajatelkaa nyt vaikka kuningatar elisabeth ensimmästä hän johti maataan ja voitti sodassa philp2 komean. Itse arvostan rohkeita ja pelottomia naisia. Se on seksikästä ja turn on mulle muutenkin omituista ei mun oo tarvinnut miettii parisuhteissa tunnenko itseni mieheksi jos teen näin tai nuin. Ei ole hetkauttanut minua koskaan ja saannut kyllä aika vapaasti olla kaikkinensa.
Oletko itse sitten paljon vahvempi kuin tämä tv-hahmo Xena? Voisiko mieltymyksesi johtua siitä että et saa itse tehtyä asioita niin teetät ne naisella?

Itseäni ällöttää suhteet joissa nainen on päällepäsmäri ja määräilee/ohjailee miestään koko ajan, on ns. perheen pää/pomo.😬 Vaikea uskoa että tällaisessa suhteessa yleisesti kukaan viihtyisi. Ideologista huttuahan tuo.

Oletko itse sitten paljon vahvempi kuin tämä tv-hahmo Xena? Voisiko mieltymyksesi johtua siitä että et saa itse tehtyä asioita niin teetät ne naisella?

Itseäni ällöttää suhteet joissa nainen on päällepäsmäri ja määräilee/ohjailee miestään koko ajan, on ns. perheen pää/pomo. Vaikea uskoa että tällaisessa suhteessa yleisesti kukaan viihtyisi. Ideologista huttuahan tuo.
Jatkan vielä:
Ja toisaalta käy sääliksi naista, koska häneltä vaaditaan paljon - liikaa! Eikä tämä rooli ole hänelle ollenkaan luontainen.

vierailija

Itseäni ällöttää suhteet joissa nainen on päällepäsmäri ja määräilee/ohjailee miestään koko ajan, on ns. perheen pää/pomo. Vaikea uskoa että tällaisessa suhteessa yleisesti kukaan viihtyisi. Ideologista huttuahan tuo.
Ei nainen ei kyl ole koskaan minua pomottanut sellasta nalkutusta en kyllä katselisi eikä sellaista parisuhdetta kyllä ole ollutkaan. Ja joo saa siis näyttää heikkouttaankin mut se koskee kumpaakin puolta. Ja esim ei mua haittaa jos nainen vaik keksii meille kummallekin yhteistä tekemistä. Ku mä oon nyt nähnyt instassa niin monen miehen ja naisen suusta et ainoostaan mies keksii tekemiset ja suunnitelee toiminnan ja mitä siellä tapahtuu ja nainen sitten seuraa kuin puudeli tätä. Eli naisesta muuttuu tahdoton perässävedettävä ja se ei oikeen innosta mua paljon helpompaa olisi tuossa tapauksessa olla yksin. Noh hei kyl xena voittais mut kädenväännössä 😁 sillähän oli maagiset voimat.

Emmä kyl suhteissa oo teetättänyt naisella juttui jos en ole saannut aikaseksi jotain. Noh okei ku mulle tää netti on hankala nih ollaan vaik varattu ulkomaanmatkaa nih nainen on tehnyt ne varaukset jja hotellit ja muut ja mä oon sit monesti vain maksanut ne. Ku mulle henkilökohtaisesti on se ja sama nukunko yhden tähden hotelissa vai5 ku emmä siellä hotelilla muuta yleensä tee kuin nukun nih nainen on sit saannut valita mieleisensä hotellin. Mut nyt kuulin et se ei oo miehekstä jos mies kysyy naiselta et mitä hän haluaa tehdä vaan miehen kuuluu päättää mitä tehdään ja suunitella kaikki. Mun mielestä parisuhteeseen kuuluu delegoiminen ja olisi vain tosi raskasta miettiä et jos teen näin olenko ahtaan kuvan mukainen mies vai olenko mies omalla tavallani. Toi roolijako on niin suppea et mä alkaisin voimaan erittäin huonosti ja kuihtuisin hiljaisuuteen ja must tulis joo tyyppi ja hiljenisin aika lailla kokonaan.

Luin tämän uutisen mtvuutiset-sivulta.
Medikalisaatioon kun lisää ravinnon, juomaveden jne. On saatu ihmiskunta päälaelleen ja lisääntyminen minimiin.🙇‍♀️

Täällä lisääntyy kohta ainoastaan he jotka osaavat väistellä tiettyjä ”miinoja”.

Ei nainen ei kyl ole koskaan minua pomottanut sellasta nalkutusta en kyllä katselisi eikä sellaista parisuhdetta kyllä ole ollutkaan. Ja joo saa siis näyttää heikkouttaankin mut se koskee kumpaakin puolta. Ja esim ei mua haittaa jos nainen vaik keksii meille kummallekin yhteistä tekemistä. Ku mä oon nyt nähnyt instassa niin monen miehen ja naisen suusta et ainoostaan mies keksii tekemiset ja suunnitelee toiminnan ja mitä siellä tapahtuu ja nainen sitten seuraa kuin puudeli tätä. Eli naisesta muuttuu tahdoton perässävedettävä ja se ei oikeen innosta mua paljon helpompaa olisi tuossa tapauksessa olla yksin. Noh hei kyl xena voittais mut kädenväännössä sillähän oli maagiset voimat.

Emmä kyl suhteissa oo teetättänyt naisella juttui jos en ole saannut aikaseksi jotain. Noh okei ku mulle tää netti on hankala nih ollaan vaik varattu ulkomaanmatkaa nih nainen on tehnyt ne varaukset jja hotellit ja muut ja mä oon sit monesti vain maksanut ne. Ku mulle henkilökohtaisesti on se ja sama nukunko yhden tähden hotelissa vai5 ku emmä siellä hotelilla muuta yleensä tee kuin nukun nih nainen on sit saannut valita mieleisensä hotellin. Mut nyt kuulin et se ei oo miehekstä jos mies kysyy naiselta et mitä hän haluaa tehdä vaan miehen kuuluu päättää mitä tehdään ja suunitella kaikki. Mun mielestä parisuhteeseen kuuluu delegoiminen ja olisi vain tosi raskasta miettiä et jos teen näin olenko ahtaan kuvan mukainen mies vai olenko mies omalla tavallani. Toi roolijako on niin suppea et mä alkaisin voimaan erittäin huonosti ja kuihtuisin hiljaisuuteen ja must tulis joo tyyppi ja hiljenisin aika lailla kokonaan.
Mutta miten teillä meni työnjako perheessä? Mitkä asiat olivat sinun vastuulla perusarjessa ja mitkä naisella?

vierailija
Mutta miten teillä meni työnjako perheessä? Mitkä asiat olivat sinun vastuulla perusarjessa ja mitkä naisella?
Noh meillä menty aika soveltaen et ei mitään sovittu mikä kuului kellekkin. Mut otan nyt tän suhteen mistä saatiin lapsi. Nih joo nainen siivosi enempi kämppää ja tiskasi ja pesi pyykit. Mut ei kyl koskaan mulle sanonut et mun pitäisi niitä tehdä enemmän. Nih sitä en sit sen kummemmin miettinyt. Mut esim ku lapsi syntyi ni se lapsen hoito meni kyl aika tasan. Kummatkin vaihtoi suhteellisesti yhtä paljon vaippoja. Kylvetettiin myös yhdessä vauvaa. Ja mä esim lenkitin vauvaa useimmin ulkona koska tykkäsin siitä ja oli syy itselläkin lähteä kävelylle. Ja meillä vauvan äiti teki reissuja ulkomaille yksin tai kaverinsa kanssa mä en kertaakaan käynnyt vauva aikana yksin ulkomailla. Me tehtiin vauvan kanssa paljon kahdestaan reissui millon minnekkin. Mä opetin muun muuassa sen et miten lapsi pääsi irti tutistaan ja syötöt ja ruokailutkin meni aika tasan. Ja joo lapsen äiti meni vauva vuoden jälkeen töihin ja mä olin sit kotona. Sillonku vauva syntyi nih olin työharjoittelussa ja pomo kysyi haluutko jäädä töihin sanoin et nääh haluun olla tyttöni kanssa ja lapsen äitillä oli vakityö ja parempi palkka nih niin me sit vietettiin vauva vuosi kolmistaan. Mulla on ollut siitä mukavat parisuhteet et nainen ei oo patistanut töihinkään tai siitä olisi tullut riitaa. Vaikka sillon nyt oon ollutkin opiskelemassa tai töissä ennenkuin sairastuin. Mut siis tää on omituista ku miehet valittaa et naisten kysymykset treffeillä on aina et mitä töitä tai opiskeletko nih multa ei oo kyl naiset koskaan kysynyt mitä töitä teen tai opiskelenko. Lapsen äitin isäkään ei koskaan kysynyt vaik oli ite tosi ahkera mies. Nih me juteltiin senkin kanssa muista jutuista eikä sen sukulaisetkaan koskaan kysellyt mukavaa sakkia. Ainiin lapsen äiti kyl hoiti ne neuvola varaukset ku mä inhoon puhelimessa puhua. Johtuu varmaan siitä kun olin pikkulapsi ja kun oli hätä nih siihen ei vastattu. Mut siis yhdessä mentiin aika usein neuvolaan ja siellä kummatkin jutteli tädin kaa ja esitti kysymyksiä. Mut loppujen lopuksi vauvan hoidos ne meni tasan. Oikeestaan ainoo asia mis meil oli riitaa ni oli kumpi yöllä syöttää vauvan ku kummatkin tykkäsi nukkua tai kumpi herää vauvan kaa aamulla ni saattaa olla et mä kyl olin itsekkäämpi nukkuja ainakin loppuvaihees. Mut toisaalta ku vauvan äiti lähti lomamaykalle espaniaan nih mä opetin vauvan yösyönnistä pois. Ja sanotaanko et aika paljon on minussa muuttunut noiden vuosien jälkeen niin en tiedä miten homma nyt toimisi parisuhteessa.

Sinkut täällä jakelee parisuhdeneuvoja...
Kunhan sinkut ovat eläneet parisuhteessa niin näkemystä löytyy, ja myös erosta on tällöin kokemusta. Mutta, jokainen keissi on subjektiivinen ja uniikki: osa eroaa jos on päihteitä mukana jne.

Itse en anna mitään neuvoja vaan tuon oman näkemykseni miehen ja naisen optimaalisesta statuksesta/rooleista parisuhteessa.

Ei nainen ei kyl ole koskaan minua pomottanut sellasta nalkutusta en kyllä katselisi eikä sellaista parisuhdetta kyllä ole ollutkaan. Ja joo saa siis näyttää heikkouttaankin mut se koskee kumpaakin puolta. Ja esim ei mua haittaa jos nainen vaik keksii meille kummallekin yhteistä tekemistä. Ku mä oon nyt nähnyt instassa niin monen miehen ja naisen suusta et ainoostaan mies keksii tekemiset ja suunnitelee toiminnan ja mitä siellä tapahtuu ja nainen sitten seuraa kuin puudeli tätä. Eli naisesta muuttuu tahdoton perässävedettävä ja se ei oikeen innosta mua paljon helpompaa olisi tuossa tapauksessa olla yksin. Noh hei kyl xena voittais mut kädenväännössä sillähän oli maagiset voimat.

Olen elänyt suhteessa jossa perimmäinen vastuu asioiden hoitumisesta, lähes kaikessa, lepäsi minun harteilla. Se oli äärimmäisen uuvuttavaa!

vierailija
Kauan eläköön uusiosinkkuus!
Sanoin aina äidilleni, että minulle pitää laittaa pallo jalkaan, jos alan höpistä naimisiin menosta.
Olin nuorena inhorealisti, ja olen sitä vieläkin.
Sukujuhlassa päivittelin miksi höyrähdin avioon. Serkun vaimo totesi, että olin rakastunut, Se sen täytyi olla perimmäinen syy. Rakastaa ja pakastaa. Vain yhden kirjaimen ero. K&K-lehdessä on juttu Jenni Kokanderista, joka kuulema tykkää pakastaa herkkuja, ja näyttelee samaa homman tekemistä Risto Räppääjä-elokuvissa.

vierailija
Fight or flight-tila ei ole arkea.
Niin mutta vastuut on jokaisella aikuisella. Nyt on vallalla somessa joka mennyt niin pahaksi et kuulemma naisen ei enään pidä edes tietää että perheessä on laskuja. Et naisilla ei ole minkäänlaisia vastuita tai murheita vaan mies kantaa kaiken. Ne vastuut jaetaan ettei toinen vaan kärsi koko ajan et toisella olisi täysin helppo elämä.

Yhteistyössä