näinkö se rakkaus sokasee..huolta sisältää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
18v siskoni asuu vielä kotona ja on seurustellut nyt vajaa 3kk miehen kanssa.(eka suhde siskolle)nyt siskoni on saanut päähänsä että he hakevat asuntolainan ja muuttaa yhteen.mies on töissä mutta siskollani ei mitään tuloja ja nyt lopettaa koulun kesken ja etsii töitä..vanhenpien mielestä tämä on ihan ok..hieno juttu. kaiken huippu on se että kun vuosi sitten oman aviomieheni kans otettiin laina isäni oli kamalasti asiaa vastaan.en tule pärjäämään.meillä sentäs oli vakityöpaikat ja koulut käyty ja lapsiakin siunaantunut.eilen sitte kyselin siskolta että kuka heil takaa ja et me taattiin omatakauksella ja kyselin koroista ja laina aikaa yms.vastaus oli emt mies hoitaa.lopulta sisko sit suuttu kun laitoin suoraan et kato mieti tarkkaan mihin nimesi laitat..pankkii niil o aika tänään

just.. ei tosiaan kovin fiksu ihminen nyt tämä siskonsa.. siinä voi itku tulla silmään kun vaikka 25 vuotiaana jää tyhjän päälle ilman rahaa, koulutusta jne..

Mäkin olin ihan että häh kun tuttu yh tuttu ilmoitti, että seurustellut miehen kanssa vajaa vuoden ja ostavat omakotitalon lapsettoman miehen kanssa ja muuttavat pois täältä yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Höh, no olkaa tukena sitten jos jotain joskus sattuu?

pakkohan se on olla.ei sitä koskaan tiedä voihan juttu onnistua mut todella riskaa peliä.kun nään vanhenpani aion vähän kysellä et hetkinen ootteko te ihan tosissaan?

Jos siskosi ei ole halukas vastaanottamaan kokeneempien neuvoja, niin silloin et voi muuta kuin antaa hänen itse tehdä omat päätöksensä ja virheensä. Voihan tuossa hyvinkin käydä. Siskosi on niin nuori, että hänellä kyllä on aikaa käydä kouluja myöhemminkin ja luultavasti työn teko hänet koulunpenkille lopulta ajaakin :)
Älä sinä kanna liikaa huolta asiasta; joihinkin asioihin ei vain voi vaikuttaa itse.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

pakkohan se on olla.ei sitä koskaan tiedä voihan juttu onnistua mut todella riskaa peliä.kun nään vanhenpani aion vähän kysellä et hetkinen ootteko te ihan tosissaan?

Saanko kysyä et minkä vuoksi? Eikö sua pelota että tuhoat välit siskoosi?

Sellasta sattuu, eikä aina ihan nuorillekaan enää.

No mutt mä olin 17 kun muutin yhteen poikaystävän kanssa, jonka olin tuntenut noin 3 kk. Onneksi mä olin alaikäinen ja mies sen verran fiksu, että otti lainan kokonaan itsellensä: oli helppo erota sitten myöhemmin. =)

siis meinaatko sitä että miksi kysyn vanhemmiltani?ihan siksi että aikoinaan isäni huus mulle naamapunasena kuinka tyhmä olen jos lainaa haen.sai minut silloin itkemään. tukena olemiseen vastaan että varmasti tulen sanomaan että mitä minä yritin kertoa jos jotain sit käykin.mutta koetan tukea sen minkä voin.mutta en taloudellisesti

siis meinaatko sitä että miksi kysyn vanhemmiltani?ihan siksi että aikoinaan isäni huus mulle naamapunasena kuinka tyhmä olen jos lainaa haen.sai minut silloin itkemään. jos jotain sittukena olemiseen vastaan että varmasti tulen sanomaan että mitä minä yritin kertoa käykin .mutta koetan tukea sen minkä voin.mutta en taloudellisesti

Sitä meinasin juu.

Musta tuo ei ole tukemista, pelkkää arvostelua ja itsensä paremmuuden todistelua. Mut jokainen tyylillään, eikä asia edes mulle kuulu. Sorry kun puutuin ..

siis meinaatko sitä että miksi kysyn vanhemmiltani?ihan siksi että aikoinaan isäni huus mulle naamapunasena kuinka tyhmä olen jos lainaa haen.sai minut silloin itkemään. jos jotain sittukena olemiseen vastaan että varmasti tulen sanomaan että mitä minä yritin kertoa käykin .mutta koetan tukea sen minkä voin.mutta en taloudellisesti

Sitä meinasin juu.

Musta tuo ei ole tukemista, pelkkää arvostelua ja itsensä paremmuuden todistelua. Mut jokainen tyylillään, eikä asia edes mulle kuulu. Sorry kun puutuin ..

miten sinä suhtautuisit asiaan?

Sitä meinasin juu.

Mä olen aika lailla samassa tilanteessa ja mulla on mielipiteeni, mut pidän ne itselläni. Mun tehtäväni ei ole antaa neuvoja, joita ei edes pyydetä. Mä haluan pysyä väleissä mulle tärkeiden ihmisten kanssa.

Jos mulla on eriäviä mielipiteitä saatan joskus niistä ääneenkin sanoa, mut yleensä en puutu, eihän se mun elämä ole.

Tiiätkö, et joskus mullakin on ollut olo et, ei hemmetti: ettekö te nyt tajua ajatella järjellänne.
Mut silti niillä on oma elämänsä ja omat tapansa toimia asioissa. Eikä nekään arvostele mun valintoja, vaikka meidän perheillä on kaksi täydellisen erilaista tapaa toimia.

Tiiätkö, et joskus mullakin on ollut olo et, ei hemmetti: ettekö te nyt tajua ajatella järjellänne.
Mut silti niillä on oma elämänsä ja omat tapansa toimia asioissa. Eikä nekään arvostele mun valintoja, vaikka meidän perheillä on kaksi täydellisen erilaista tapaa toimia.

musta vaan ei ole kiva kattoo vierestä kun toinen riskeeraa

Sitä meinasin juu.

Jokaisella on oikeus tehdä omat (mahdolliset) virheensä. Jälkiviisastelu toiselle ei kannata. Olet vain kuulolla jos tarvitaan ja jätät arvostelut sikseen. Kyllä virheen tekijä yleensä virheensä tajuaa ilman sormella osoittelua.

annahan siskosi elää omaa elämäänsä ja tehdä omat virheet. mielipiteesi voit ilmoittaa, mutta se siitä. et voi tehdä hänen valintojaan, eikä se ole suotavaa puuttua toisten asioihin.

Ajatelkaas nyt vaikka niin, että voi myös olla, että mitään sen kummempaa ei satu, he elävät onnellisena elämänsä loppuun asti ja siskosi löytää mieleisensä työpaikan. Tuota opiskelun lopettamista kyllä miettisin vielä pari kertaa.

Onhan se hyvä sanoa nytten sille siskolle, että mitä mieltä on asiasta, mutta jos hän tekee päätöksensä sille ei valitettavasti sitten enää jälkikäteen mahda mitään. Minäkin olisin kyllä vanhemmille vihainen, jos heidän suhtautumisensa lainaan muuttuu noin kovasti siskon ollessa kyseessä. Mutta jos siskosi nyt tekee virheen ja joutuu sitä myöhemmin katumaan yritä jaksaa vain olla tukena ja unohtaa sen ettei hän kuunnellut neuvojasi, koska kyllä hän sitten sen varmasti jo nahoissaan tuntee ilman huomautuksiakin, jos tässä huonosti käy. Mutta tsemppiä ja jaksamista tilanteen kanssa Ap:lle.

Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
just.. ei tosiaan kovin fiksu ihminen nyt tämä siskonsa.. siinä voi itku tulla silmään kun vaikka 25 vuotiaana jää tyhjän päälle ilman rahaa, koulutusta jne..

Mäkin olin ihan että häh kun tuttu yh tuttu ilmoitti, että seurustellut miehen kanssa vajaa vuoden ja ostavat omakotitalon lapsettoman miehen kanssa ja muuttavat pois täältä yhdessä.

mikäs tossa nyt on??moni tekee lapsenkin noin vuoden seurustelun jälkeen..helpommin talosta eroon pääsee..

Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Ite en rupeis taloa rakentamaan/ostamaan ennenkuin oisin varma että mies sekä minä ite tietysti voidaan lapsia saada =)

???

Lapsettomat pariskunnat asuvat vanhempiensa luona? Eikö taloa voi rakentaa jos ei edes halua pentuja?

Yhteistyössä