Nainen ja uskottomuus-naisille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysyvä

Vieras
Kertokaapa naiset voiko kerran uskoton muuttua uskolliseksi.

Seurustelen itseäni 10+ nuoremman naisen kanssa joka ulkonäöltään vetoaa miehiin. Hän on seksin saralla kaiken kokenut ja ollut 2 kertaa aviossa. Liitot loppuneet "läheisyyden puutteeseen" ja siitä johtuvista syrjähypyistä.

Voiko tällaisen henkilön kanssa rakentaa tulevaisuutta ? Vaikka nyt suhteemme on hieno ja sekä seksi, että kaikki muu taivaallista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kysyvä:
Kertokaapa naiset voiko kerran uskoton muuttua uskolliseksi.

Seurustelen itseäni 10+ nuoremman naisen kanssa joka ulkonäöltään vetoaa miehiin. Hän on seksin saralla kaiken kokenut ja ollut 2 kertaa aviossa. Liitot loppuneet "läheisyyden puutteeseen" ja siitä johtuvista syrjähypyistä.

Voiko tällaisen henkilön kanssa rakentaa tulevaisuutta ? Vaikka nyt suhteemme on hieno ja sekä seksi, että kaikki muu taivaallista.

Kyllä se pian hakee muualta kyrpää.

Jossain vaiheessa se arki kuitenkin iskee. Ja sitten täytyy hakea muualta sitä alkuhuumaa ja jännitystä. Ei kai mikään suhde ole jatkuvaa vuosikausien ihastuneena kihertelyä, uusien juttujen kokeilua ja toiseen tutustumista. Pitkän suhteen salaisuus on myös osittain se, että pitää pystyä "päättämään" jonkin asian puolesta. Välillä kyrpii ja kyllästyttää ja "kylmästyttää", mutta siinä vaiheessa täytyy muistaa se, ettei periksi kannata antaa. Johonkinhan te olette toisissanne ihastuneet ja tulette ehkä rakastumaankin. Ne hyvät ja huonot ajat menevät aalloissa ja monesta ihmisestä suhde muuttuu monella tapaa paremmaksi ajan kuluessa. Kaikki eivät kuitenkaan pysty eivätkä halua elää sillä tavoin. Onhan se niin harrastusten, opiskelujen ja työnkin kanssa elämässä. Ei se aina ole ihanaa, vaan välillä potuttaa ja turhauttaa, pitkiäkin kausia. Jos siitä vain jaksaa mennä yli niin kaikki sujuu taas paremmin ja teistä on tullut hieman "ammattimaisempia" siinä suhteessanne. Toiset vaihtavat lopettavat ja aloittavat jotain uutta - taas aivan aloittelijana.

Itsekin mietin paljon tätä. Elän tosin erilaisessa suhteessa, jossa molemmat haluavat perheen ja yhteisen tulevaisuuden turvallisen ja yhtenäisen perheen kanssa (ainakin vielä;). Ei se kuitenkaan ole niin helppoa päättää jonkin niin suuren asian puolesta. Onnea ja kaunista kevättä!

Kuin olisit kirjoittanut minusta. Minunkin aiemmat liittoni loppuivat läheisyyden puutteesta johtuvaan pettämiseen. Nykyisessä suhteessani en ole yksin, vaan tunnen todella että me olemme pari jamolemmat puhallamme samaan hiileen sen hiipuessa, pidämme parisuhdetta kunnossa. Tässä suhteessa en pettäisi. Pelkkä tilapäinen kriisi ei ajaisi pettämään, siihen tarvittaisiin vuosien kylmyys. Siihen me taas mieheni kanssa voimme vaikuttaa molemmat. Hän tietää että minä tarvitsen tunteen että olen rakas, enkä itsestäänselvyys, kotitalouskone. Samaa annan hänelle, ilomielein, kun se on molemminpuoleista.

Pidä naisestasi huolta niin ei tarvitse pelätä että joku toinen tekee sen.

Nämä, jokta huutavat kovaan ääneen, että petturi pettää aina, eivät tiedä naisesi entisistä parisuhteista mitään, eivät ylipäätään taida tietää mistään parisuhdeasioista mitään, niin on mustavalkoinen näkemys.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemuksella:
Kuin olisit kirjoittanut minusta. Minunkin aiemmat liittoni loppuivat läheisyyden puutteesta johtuvaan pettämiseen. Nykyisessä suhteessani en ole yksin, vaan tunnen todella että me olemme pari jamolemmat puhallamme samaan hiileen sen hiipuessa, pidämme parisuhdetta kunnossa. Tässä suhteessa en pettäisi. Pelkkä tilapäinen kriisi ei ajaisi pettämään, siihen tarvittaisiin vuosien kylmyys. Siihen me taas mieheni kanssa voimme vaikuttaa molemmat. Hän tietää että minä tarvitsen tunteen että olen rakas, enkä itsestäänselvyys, kotitalouskone. Samaa annan hänelle, ilomielein, kun se on molemminpuoleista.

Nämä, jokta huutavat kovaan ääneen, että petturi pettää aina, eivät tiedä naisesi entisistä parisuhteista mitään, eivät ylipäätään taida tietää mistään parisuhdeasioista mitään, niin on mustavalkoinen näkemys.

Eli olet aikaisemmin pettänyt! Silloin olet ja tulet aina olemaan pettäjätyyppi! Et mahda asialle yhtään mitään!!

Alkuperäinen kirjoittaja TKari:

Eli olet aikaisemmin pettänyt! Silloin olet ja tulet aina olemaan pettäjätyyppi! Et mahda asialle yhtään mitään!!

että täältä saa asiallisiakin vastauksia, puolesta ja vastaan. Uskon kykyyn muuttua kuten "kokemuksella" kirjoitti.

Aihe selvästi aikaansaa värinöitä ja hassua, että kielteisesti suhtautuvien joukossa näyttää eniten olevan miehiä. Harva mies on syrjähypyn tekemättä jättänyt, ei myöskään allekirjoittanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Kysyvä:
Alkuperäinen kirjoittaja TKari:

että täältä saa asiallisiakin vastauksia, puolesta ja vastaan. Uskon kykyyn muuttua kuten "kokemuksella" kirjoitti.

Aihe selvästi aikaansaa värinöitä ja hassua, että kielteisesti suhtautuvien joukossa näyttää eniten olevan miehiä. Harva mies on syrjähypyn tekemättä jättänyt, ei myöskään allekirjoittanut.

Harva nainen täällä kertoo että on pettänyt vaan yrittää siivota jäljet. Helpompi syyttää että se on miehen vika miksi hän petti. Jos on erimielisyyksiä niin siihen tarvitaan aina kahta osapuolta. Ei se koskaan ole vaan miehen tai naisen vika/ongelma!

Ap.:lle: Ole ainakin hyvin varovainen, hänen luonteensa on paljastunut, vain sinisilmäinen tai uhkarohkea hyppää tuohon vaunuun.
Ainakin voisit koittaa aloittaa keskustelua vaikkapa avioehdosta, saatat yllättyä.

Tuo että miehet kuolailee perään, ei kyllä hyvältä vaikuta, siinä tarvitaan tahdonvoimaa.........naiseltasi, onko sitä?
Maailman helpoin tapa erota onkin kertoa että läheisyys puuttuu.....................

Jos nainen selittää, että hänen syrjähyppynsä ovat johtuneet jostain "läheisyyden puutteesta" niin ennuste on huono.

Sen verran optimisti olen että uskon kyllä ihmisten kykenevän muuttumaan, mutta jos pettäjä ei tajua, että syy ja vastuu pettämiseen oli tasan hänen itsensä, niin selityksiä ja syitä löytyy kyllä jatkossakin. Kun vika ei oikeastaan ollut hänen, niin ei kai hänen tarvitse muuttuakkaan?

Hassua, että niin monet ajattelevat että joka suhde on samanlainen. Jos pettää yhtä ihmistä tai kahtakin, ei se tarkoita että se kolmas suhde olisi samanlainen. Kaikki suhteet ovat erilaisia ja kaikissa niissä tapahtuva on kahden eri ihmisen yhteinen kokoonpano. Minä olen pettänyt kahta edelistä miestäni. Nykyistäni en, vaikka tämä liitto on kestänyt toistakymmentä vuotta ja alamäkiäkin on ollut. Kyllä minä tiedän, että pettäminen on tahdon asia ja olen tehnyt väärin. on kuitenkin totta myös se, että parisuhteen hoitaminen ja ylläpito, toisen kunnioittaminenkin on tahdon asia. Jos suhteessa mättää kaikki ja kauan, vuosia, pettäminenkin on molemminpuoleista, niin koko parisuhde on silloin ihan p..stä.

Olisi tietysti ollut ehkä moraaliseti oikeampaa ensin erota ja vasta sitten hyvätä vieraaseen sänkyyn, mutta toisaalta halusin katsoa ne suhteet niin loppuun asti, ettei koskaan tarvitse miettiä että oliko ero oikea päätös.

Minun aiemmat suhteet puitiin täysin loppuun asti, mikään ei saisi minua niitä suhteita kaipaamaan.

Nykyinen ieheni on toista maata. Tähän suhteeseen haluaan antaa kaikkensa, itsensä kokonaan, ehkä myös sen takia että sen tietää että tunne on molemminpuoleinen. On luottamus ja rehellisyys. Alusta asti on kaiki toisillemme kerrtottu, myös entisistä suhteista. Mieheni hyväksyi ja ymmärsi menneisyyteni täysin. Silti hän rakastaa minua. Se on iso asia se.

Ystäväpiirissäni on myös ihmisiä, jotka ovat pettäneet, joskus jotakuta, mutta eivät silti ole mitään ihmistyyppiä petturi, vaan eritäin uskollisia vaimoja ovat nykyisin.

Joka tilanteeseen on taustansa. Tunnen myös pariskuntia joissa toinen on pettänyt yhden kerran, tunnustanut ja liitto jatkuu yhä, suosia tuon tapahtuneen jälkeen, ja luottamus on palannut.

Nuoruudessa sitä ehkä helpommin tekee virheitäkin. Niistä voi myös oppia.

Minä uskon että ihminen muuttuu, kasvaa.

Yhteistyössä