Tuolta löytyy tuo Alhainen AMH ja ivf-ketju, josta voi lukea kokemuksia mutta ketju on kyllä aika lailla hiljainen nyt. Itse olen 34-vuotias ja lapsi syntyi hoidoilla 2020 ja mulla oli hoitojen aikaan AMH 0,44 ja munasolureservi vähäinen, tehtiin kaksi ivf:ää joista saatiin 4 & 5 munista ja tokan ivf:n 1. pasista tuli raskaus ja lapsi, se oli kaikenkaikkiaan kolmas alkion siirto.
Nyt on uudet hoidot käynnissä ja tilanne on selvästi huonontunut tämän 2-2,5 vuoden aikana, AMH on 0,33 mutta antraalifollikkeleiden määrä on vähentynyt reilusti (ennen 10-12, nyt 4-7) ja munasarjat eivät meinaa enää stimuloitua, suurista lääkeannoksista huolimatta kasvaa vain yksi munis ja lisäksi 2-3 pientä, jotka eivät todennäköisesti ole tarpeeksi isoja maanantaina kun on keräys.
Ikä se taitaa olla aika merkittävä tekijä näissä alhaisen AMH:n tapauksissa kun munasoluja ei saada kuin vähän niin laatu on erityisen tärkeä asia. Ja laatuhan huononee iän myötä, yksilöllistä varmasti toki sekin. Että toivoa kyllä on mutta itse olen kyllä hyväksynyt ajatuksen että jos ei nyt onnistu omilla niin sitten mennään lahjamuniksilla. Itse toki haluaisin yrittää vielä toisen kierroksen kun vaihteluahan voi vähän olla kuukaudesta toiseen (ja mun onnistumisprosentti kuitenkin aiemmissa hoidoissa oli 33%) mutta nämä julkisen puolen lääkärit on jo nyt aika suoraan sanoneet että uuteen yritykseen omilla ei lähdetä vaan että se on sitten lahjasolut.
Onnea ja tsemppiä jaksamista, teillä on varmasti todella raskaat vuodet olleet :-( Toivon sydämestäni että teitä onnistaa tulevassa Pasissa. Paljon ei ole neuvoja muuta kuin että koittakaa jotenkin jaksaa ja älkää hukatko hetkeäkään, tämä on kyllä sellaista todellista kilpajuoksua aikaa vastaan.