näin tänään ihanan tilanteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lai-ne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lai-ne

Aktiivinen jäsen
07.07.2009
3 170
0
36
eräs nainen imetti n. pari viikkoista vauvaa kaupassa seisoen ja asioiden samalla tiskillä, josta osti ruokaa. jutteli myyjälle ja mietti mitä ostaa. vieressä oli muukin perhe, pari lasta ja mies ja tapahtuma sai mut hymyilemään ja sanomaan mielessäni JEE, just noin! tilanne oli niin luonnollinen, että kukaan ympärillä ei varmaan edes tajunnut, että äiti imetti siinä ostoksia tehdessä vauvaa.

tuli välittömästi mieleen tää palsta ja se, miten täällä tosi monen mielestä noin ei voi tehdä. mua se aina ihmetyttää. itse imetin esim junassa tai missä vaan aina silloin kun vauvan oli nälkä enkä ikinä saanut kummastuneita katseita saati mitään paheksuvaa.

ja tahdoin vaan kertoa tän jutun, koska tulin siitä niin hyvälle mielelle.

Alkuperäinen kirjoittaja lrgok:
no mulle tulee vaivaantunut olo jos joku imettää lastansa noinkin julkisella paikalla... mut kai mul vain on ongelma

mistä se vaivaantunut olo tulee? tai miksi? tää vauva oli tässä tapauksessa niin pieni, että oli sillä äidillä vaan jotenkin yhden käden varassa, siis käsivarrella eli en olisi edes huomannut jollen olisi nähnyt sitä ylhäältä päin kun tulin rullaportaita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
:)
Kiva jos pysty imettään. Mut meidän lapsista ei olis kukaan alkanu siinä tilanteessa syömään.
Ja olen sitä mieltä et ruokarauha vauvallekkin.

toki vauvat on erilaisia, tilanne oli ihan rauhallinen, siinä ei ollut montaa ihmistä eikä meteliä, lähinnä kuunteli äitinsä ja sisarustensa ääniä.

mun vauvat söi missä vaan, mutta toki imetin heitä rauhallisessa paikassa mutta välillä nälkä vaan yllätti jossain meluisammassakin paikassa esim junassa ja en keksinyt mitään syytä huudattaa vauvaa vaan annoin ruokaa.

Riippuu ihan, miten tilanteen hoitaa.
Muutama viikko sitten mua käveli isossa tavaratalossa vastaan 2 naista. Toinen ilmeisesti oli aloittamassa/lopettelemassa/jatkamassa imetystä siinä.

Noin muutaman kuukauden ikäinen vauva roikkui käsivarrella, koko daisari hyllyi kirjaimellisesti paljaana siinä kävellessä ja rupatellessa, eikä se ollut vauvalla edes suussa, taukoa ruokailusta näytti lapsi pitävän.

Ei mua sinänsä häiritse, vaikka joku kuljeksisi täysin alasti kaupan käytävällä, mutta käväisi mielessä, että yksi ja toinen muu ihminen on voinut vähän häirintyyäkin.

Onhan se kiva kun tissit on sen verran pienet ettei ne roiku mahalla. Vetäsin kahvin väärään rööriin kun yks äiskä läpsäytti meijerinsä melkein pöydälle ja sitten alko survomaan t-lautasen kokoiseta nänniä vauvan suuhun. Jotain rajaa...

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
No näkykö tissi vai oliko harso eessä? :D Että tiedän, oliko kauheeta vai vähemmän kauheeta. No ei vaan.. :D

hih, ei ollut harsoa lainkaan, mutta ei kyllä näkynyt sitä tissiäkään tai ainakaan mä en sitten nähnyt, kun mä näin kai vain lähinnä sen ihanan pienen vauvan, koska mulla on ehkä pienoinen vauvakuume :D

Onhan se kiva kun tissit on sen verran pienet ettei ne roiku mahalla. Vetäsin kahvin väärään rööriin kun yks äiskä läpsäytti meijerinsä melkein pöydälle ja sitten alko survomaan t-lautasen kokoiseta nänniä vauvan suuhun. Jotain rajaa...

:D:D

Sori mut :laugh: Voin kuvitella tilanteen. :D

Eiköhän se oo ihan sama minkäkokonen tissi on! Luulis kaikkien aikuisten sekä miesten että naisten nähneen ennenkin tissejä! Enkä kyl älyy et miksi siitä pitäs häiriintyy. Onks teil joku trauma?

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Muutama viikko sitten mua käveli isossa tavaratalossa vastaan 2 naista. Toinen ilmeisesti oli aloittamassa/lopettelemassa/jatkamassa imetystä siinä.

Noin muutaman kuukauden ikäinen vauva roikkui käsivarrella, koko daisari hyllyi kirjaimellisesti paljaana siinä kävellessä ja rupatellessa, eikä se ollut vauvalla edes suussa, taukoa ruokailusta näytti lapsi pitävän.

Ei mua sinänsä häiritse, vaikka joku kuljeksisi täysin alasti kaupan käytävällä, mutta käväisi mielessä, että yksi ja toinen muu ihminen on voinut vähän häirintyyäkin.

kuvailit niin hyvin, että ihan näin tän silmieni edessä ja paikaksi muodostui jostain syystä keskustan stocka, helsingin siis. voi olla, että siellä ainakin joku katsoisi vähän vinoon, jos se daisari siinä ees taas keikkui. aikamoista :D

ja muakaan ei haittaa vaikka ihmiset olisi miten alasti ja missä vaan. en häiriinny jos ne käyttäytyy normaalisti.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:

Sori mut :laugh: Voin kuvitella tilanteen. :D

:laugh:

Eiköhän se oo ihan sama minkäkokonen tissi on! Luulis kaikkien aikuisten sekä miesten että naisten nähneen ennenkin tissejä! Enkä kyl älyy et miksi siitä pitäs häiriintyy. Onks teil joku trauma?

mä oon ihan samaa mieltä tästä vaikka naurattaakin noi hauskasti kuvaillut teelautasnännykät jne. mut just sitä mä en olen aina ihmetellytkin, että miten ihmeessä joku häiriintyy tai kokee kiusalliseksi ne tilanteet.

Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:

kuvailit niin hyvin, että ihan näin tän silmieni edessä ja paikaksi muodostui jostain syystä keskustan stocka, helsingin siis. voi olla, että siellä ainakin joku katsoisi vähän vinoon, jos se daisari siinä ees taas keikkui. aikamoista :D

ja muakaan ei haittaa vaikka ihmiset olisi miten alasta ja missä vaan. en häiriinny jos ne käyttäytyy normaalisti.

Ei edes ollut, mä vältän stadissa käymistä ja stockkaa erityiseen. :xmas:
Mutta oli se musta jo oikeasti vähän hassun näköistä, kun mamma roikottaa lasta siinä "melkein tissillä " ja rupattelee kaverin kanssa ihan kun ei mitään, ja toinen hinkki roikkuu topin kauluksen yli ja heiluu siinä askelluksen tahtiin puolelta toiselle, kun se vauva ei edes syö.
Ei mitään harsoa tai mitään.

Et älyy vai? Imettää toki saa, ei siinä mitään. Mutta ei minusta ole sopivaa, että ne isot, turvonneet, maitoa vuotavat, suoniset, valkoiset tissit kaivellaan esille kuin ei mitään ja ollaan niin, että luonnollistahan tää, ei mitään kiirettä heittää harsoa päälle, ilmakylvytellään tässä haljenneita nännejä samalla. Ja lopuksi huolella rasvataan Tummelilla. Se vie multa ruokahalun, tulee oksetus, haluan kotiin peiton alle, piiloon tuollaisilta tissiterroristeilta.

No mä olen kans vähän samaa mieltä kuin tämä vieras tässä: me kaikki ollaan nähty tisuja ennenkin ja mikä sen luonnollisempaa ja ei-eroottisinta rinnalle kuin ruokkia pientä lasta. Kyllä nämä kauhistelut tulee jostain muualta, kuin itse siitä rintaruokinnasta julkisella paikalla.

Onkohan nämä suvaitsemattomat kauhistelijat kasvaneet jossain tynnyrissä tai aivopesty uskonnollisissa kodeissa, kun ovat näin vieraantuneita maailman luonnollisemmasta asiasta eli vauvan ruokailusta.

Samalla logiikalla ois ookoo jos miehet kävelis pallit polvissa roikkuen kadulla? Miks itsensäpaljastelu sit on kiellettyä? Onhan me ennenkin miesten genitaaleja nähty ja ihan samalla tavalla ne kassit siinä roikkuu kuin imettävän naisen tissikin!

Alkuperäinen kirjoittaja daa:
Samalla logiikalla ois ookoo jos miehet kävelis pallit polvissa roikkuen kadulla? Miks itsensäpaljastelu sit on kiellettyä? Onhan me ennenkin miesten genitaaleja nähty ja ihan samalla tavalla ne kassit siinä roikkuu kuin imettävän naisen tissikin!

Miehen palleilla ei ruokita vauvaa. Logiikkasi ontuu pahasti.

Alkuperäinen kirjoittaja daa:

Tää on taas tätä kuuluisaa mustavalkoista ajattelua... Eiköhän se syy miksi toinen on ok (ainakin pitäisi olla) ja toinen ei ole ihan vaan siinä tarkoitusperässä.

Yhteistyössä