Näin eletään köyhyys rajan alapuolella!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pintelin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en oo ihan varma ollaanko köyhiä mut tiukille menee, jos nuo oli netto tuloja niin vähän heittää jos brutto tuloja niin ei olla köyhiä tuon mukaan :whistle:

Oho! Meillä nettotulot alittaa tuon, mutta en tosiaankaan ole pitänyt meitä köyhinä / varsinkaan toimeentulotukeen oikeutettuina. Ja mies ihan normaalisti töissä, minä äippälomalla...

Juuh taidetaan täälläkin elää köyhyysrajan alapuolella... ei vaan tunnu kovin pahalta :D tietysti jos tulee jotain isoja ja yllättäviä menoja, niin sitten on vähän mietittävä, että miten toimii. Mutta muuten kyllä toimeen tullaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Oho! Meillä nettotulot alittaa tuon, mutta en tosiaankaan ole pitänyt meitä köyhinä / varsinkaan toimeentulotukeen oikeutettuina. Ja mies ihan normaalisti töissä, minä äippälomalla...
Tossahan on myös juttua siitä että moni sossun rahoihin oikeutettu ei edes tiedä että saisi sieltä avustusta.

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Tossahan on myös juttua siitä että moni sossun rahoihin oikeutettu ei edes tiedä että saisi sieltä avustusta.

Siis kyllä minä tiedän, että ainakin pahoina kuukausina varmastikin sieltä saataisiin, mutta en siis pidä meitä tosiaankaan niin köyhinä että tulisi edes mieleen hakea tt-tukea, vaikka oikeus siihen olisikin. Omaa asuntoa maksellaan, hyvin syödään ja säästöönkin jää niin ei tulisi mieleenkään hakea vain sen takia, että olen oikeutettu. Enkä siis pidä meitä edes mitenkään varsinaisesti köyhinä, koska paljon pienemmilläkin tuloilla ollaan eletty..

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:

Tuskin saa tuollaisilla tuloilla ainakaan täällä soskusta rahaa.Itse kerran soitin todella tiukkana kuuna sinne ja kysyin että voisivatko avustaa, käski mennä töihin (lapsi oli n.2-3kk) silloin.Ei kysynyt edes meidän tuloja ei mitään,suoraan vaan sukas että meneppäs töihin sieltä :/ juu en ole sen jälkeen soittanut enkä kysynyt yhtään mitään.

"Yksin asuvan ihmisen toimeentuloturvan perusosa on 389 euroa kuussa. Lisäksi maksetaan kohtuulliset asumiskulut, jotka eivät välttämättä kata koko vuokraa."

Tarkoittaisko tuo muka että kaikille taataan vähintään tuo summa + as.lisä kuussa?

mä saisin sossusta lääkäri ym muut kulut takaisin, mut täällä on ainakin niin kova syyni ja vittuilu sen mukaista etten edes viitsi. eletään 10e toimeentulotuen rajan yläpuolella.

Kyllä se on ihan virkailijasta kiinni miten asiat hoituu.Pienessä tuppukylässä kun asun oli kova paikka mennä ekan kerran sinne.Ja käytös virkailijalla oli ihan p:stä,otti kaiken antamansa heti seuraavista tuista takaisin ja olin taasen samassa pisteeessä kuukauden päästä.Näin nälkää,mutta en mennyt sinne takaisin.
Nyt vuoden päästä asiat on vielä huonommin,ja pakko oli soittaa taas aika.Onneksemme siellä oli vaihtunut virkailija,hän oli aivan ihana-nuoresta iästään huolimatta. Nyt tulevaisuuskin näyttää parin karmean vuoden jälkeen hiukka valoisammalta.
En mieti enään itsemurhaa. Kiitos tälle virkailijalle,joka ymmärtää että ei aina ole asiat itsestä kiinni,varsinkaan jos sairastut vakavasti.
Joka kuukausi silti saldomme jää vieläkin n300? miinukselle,kuluja joita ei oteta huomioon tuessa,pakollisia meille.

Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
"Yksin asuvan ihmisen toimeentuloturvan perusosa on 389 euroa kuussa. Lisäksi maksetaan kohtuulliset asumiskulut, jotka eivät välttämättä kata koko vuokraa."

Tarkoittaisko tuo muka että kaikille taataan vähintään tuo summa + as.lisä kuussa?

mulle on joskus muutama vuosi sitten oulun sossussa selitetty että menis niin et asumiskustannusten,sähkön,veden ym.semmosten,julkisen liikenteen maksujen(jos siis tarpeelliset) jne.jälkeen yksin asuvalle pitäs jäädä ton verran sit niihin omiin juttuihin..mut oon kyllä huomannu et ei se silti mene monestikkaan niin,kait ne siellä omiansa jakaa tai luulevat ainakin... :kieh:

Yhteistyössä