Näin asuu koditon Helsingissä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Linkki: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200907059855607_uu.shtml

Siis tämähän on uskomatonta:( Eikö nyt jostain löytyisi hieman inhimillisempi paikka tälle miehelle?

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Hoitoa hän tarvitsisi. Alkoholiriippuvuus on sellaista, että ei auta vaikka kaikki naaman eteen työnnettäis.

Näin on . Turhaan kaveri kysyy että miten se on mahdollista että hän asuu näin. No kantsiskohan katsoa peiliin

Kodittomaksi voi joutua eron päälle. Jos ei ole vakituisesta työstä huolimatta yksityiselle takuuvuokrarahoja, eikä ole raskaana, on aika turha odottaa kaupungilta asuntoa ikinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tintti83:
Kodittomaksi voi joutua eron päälle. Jos ei ole vakituisesta työstä huolimatta yksityiselle takuuvuokrarahoja, eikä ole raskaana, on aika turha odottaa kaupungilta asuntoa ikinä.

Ei pidä paikkaansa. Kaupungilta sossun kautta voi saada asunnon jos ei ryyppämisellään hommaa häätöä. Voi saada myös sossulta lainaa takuuvuokraan , saa jopa muuttoavustusta.
Mutta jos ei niistä huolimatta osaa elää ja dokaa kaiken aikaa kaikki avustuksensa niin lopputulos on tuo. Siitä on helvetin vaikea päästä takaisin normaalin elämään, muuta niitäkin on jotka onnistuvat siinäkin. Kyse on tahdonvoimasta, ongelmien myöntämisestä ja avun vastaanottamisesta.

Miksihän hän ei mene ainakin talven ajaksi asunnottomien yömajaan, saisi ainakin lämpimän paikan ja pääsee peseytymään. Ruuhkaisia kuulemma talvella ovat mutta ketään ei pakkaseen jätetä yöksi jäätymään.

Helppo se on sieltä omasta lämpimästä kodista huudella että ite on siihen ittensä ajanu.

Tietysti on. Mutta on se kumma kun täällä aina niin vingutaan että alkoholismikin on sairaus, ja kun se on vienyt jonkun noinkin pohjalle niin ymmärrystä ei enää herukkaan?

Ehkäpä se elämän syrjästä kiinni saaminenkaa ei ihan niin helppoa ole, jos pohjalle on vajopttu. Yksin, ilman apua.

Ihme lahopäitä taas.

Ei kai yhteiskunnan tarvitse kaikkia paapoa?Stadin metsissä asuu kuule satoja,jopa tuhansia asunnottomia.Yks hyvä paikka näkyy olevan pyöräilystadion.Siellä nukkuvat talvella katoksen alla,siis siellä ulkopuolella,katsomon alla.

Jos ihminen ei itse tee asialle mitään-tyytköön kohtaloon. Nyt kun laittaisi itsensä kuntoon, ilmottautuisi työttömäksi,olisi aktiivinen työnetsijä,hoitaisi itseään,huolehtisi itsestään----suunta voisi olla ylöspäin.Mutta jos on tottunut jo siihen, että muut hoitaa tai tyytyy tuohon,niin sitten on siinä.Kyllä ihmisen pitää itse asiansa hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
kaupungillahan on näitä kodittomien paikkoja,joihin voi mennä..tosin,jos ei halua jakaa paikkaa muiden alkoholistien/kodittomien kanssa,niin kai tuo on sitten ainoa vaihtoehto :/

Ja sinne ei pääse kuin nolla toleranssilla-eli ne jotka ei sinne mene,eivät ole valmiita edes parempaan selvään elämään.

itse en kuulu niihin viinan läträäjiin.. vaikka asiat menee huonosti.. vielä on katto pään päällä.. tosin sekään ei ole oma, vaan sossun väli aikais ratkaisu, että saan pitää pojan niin kauan kuin vaan voi.. pojalla ei ole hätää.. katso aina, että on ruokaa, puhtaita ja oikean kokoisia vaatteita.. lapsi on harvinaisen tyytyväinen.. vaikkei saakkaan hirveetä määriä leluja.. mutta arvostaa niitäkin leluja senkin enemmä. mitenkö tilanteeseen on tultu.. silä aletaan moraalisoimaan, että äiti on juonut rahat.. voin sanoo, että ei pidä paikkansa. minulla oli todella vaikea ero, hväksi käyttöö, tehtiin mun nimelle laskuja mitä ei maksettu siis mieheni en minä.. käytti minun tunnuksia ja hävitti todisteet.. mini vippejä vaikka kuinka paljon.. ja kun herra muutti pois alko laskut mitä oli piilottanut, tuleen karhu kirjeineen minun nimelläni.. hhmm siin mietin ja soittelin miten on mahdollista, että nämä olen tehnyt. ja heillä oli todistaa, että minun nimini oli oikealla tavalla tehty.. mitenkään ei voi todistaa ikinä, että olenko ne tehnyt. mutta selvis sit, et ne on ollut ex mies.. et siin mun kuiluni yrittäen maksaa niintä ja laskuja ja vuokraa. antaa ruokaa vaatteita ja hellyyttä. kävikin niin, että masennuin ja turhaannuin laskuihin, mikkä vaan kasvo ja kasvo.. töitä tein niin paljonkuin voin, kunnes romahdin ja masennuin, enkä enään osannut tehdä asioille yhtään mitään.. tyt vielä lämpösessä mietin jo sitä päivää kun poika menee isälleen ja minä kadulle.. enkä oo kuin vasta 27.. elkää oikeesti haukuko toisia, kun heillä menee huonosti.. vaan olkaa onnellisia siit mitä teillä on. ja jos sieltä sydämmestä löytyy yhtään inhimillisyyttä.. hymyilisitte edes kun näette kodittoman.. ei hän ole mitään pahaa tehnyt sinulle.mutta on ihminen siinä missä muutkin..

Yhteistyössä