Naimisissa, ero, isyystesti sen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimose
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mimose

Vieras
Me erotaan...
Lapsi on 1,5v.
Ihan puun takaa tuli kysymys lapsen isyydestä, mies epäilee... :(
Mitään syytä ei ole. Lapsi on 110% miehen, koska en ole missään käynyt enkä muiden kanssa ollut.
Mutta en haluis että asia jää kalvamaan kenenkään mieltä. Haluan että miehelläkin on varmuus ja pysyis hyvä suhde lapseen.
Onko kukaan teettänyt isyystestiä "varmuuden vuoksi" ja miten käytännössä tapahtuu, mitä maksaa jne.

Soita lastenvalvojalle ja selitä tilanne, voit saada sen ilmaiseksi sieltä kun olette eronneet. Meillä oli samanlainen tilanne, isä alkoi tehdä kiusaa epäilemällä isyyttään, vaikka mitään syytä ei ole. Tehtiin dna-testi, ja hän oli isä niin kuin pitikin. Ottivat näytteen posken sisältä.
Itse maksamana virallinen testi maksaa 600e.

Ajattelinkin, että testi on kallis, ei varmaan olisi itsellä varaa maksaa. Mutta että sen voi saada jos toinen epäilee? Mulla ei ole mitään epäilystä asiasta, mutta olis todella ikävää elää niin, että isän ja lapsen välillä on jokin "kuilu". Haluan, että mieskin voi olla TÄYSIN varma isyydestään. :)

Avioliitossa on isyysolettama eli lapsi on ja pysyy miehesi lapsena ellet SINÄ lähde ajamaan muutoskannetta.

Yhteiskunnan tehtävänä ei ole kustantaa miehen mustasukkaisuuden ja eroriidan kustannukset. Lastenvalvoja ei riitaanne puutu ettekä saa testejä lastenvalvojalta.

Yhtä luotettavan testin voi teettää itse erilaisten nettiapteekkien myymien pakettien avulla. Niissä esim. hiuksia tai muita solunäytteitä lähetetään ohjeiden mukaisesti ulkomaalaiseen tutkimuslaboratorioon ja tulos tulee myöhemmin postitse kotiin. Maksaa noin 200 e. Ja mies maksaa koko lystin..!

Ajattelinkin, että kyse voi olla vain loukkaamisesta. Toisaalta mies on nähnyt lapsen viimeisen kuukauden aikana vain kerran, noin tunnin... :( Jotain "torjuntaa" on ilmassa, enkä halua että se jatkuu. Haluan, että hän on lapselle isä!

Alkuperäinen kirjoittaja Mimose:
Mä ehdotin tuota nettiapteekki-juttua, tiedän että sieltä saa itse tehtävät testit. Mutta mies vaan nauroi, hän ei luota niihin. :/
Sitten omalla kustannuksella KTL:n testiin. Maksaa 600 e per näyte ja niitä tarvitaan luotettavimpaan tulokseen (vähintään) kolme: äidistä, lapsesta ja isäehdokkaa/ista.

Älä nyt oikeasti kuvittele, että tässä olisi kyse siitä, että miehesi aidosti epäilisi isyyttään ja että kaikki paranisi kun testin teette. Hän ei välitä lapsestaan eikä välitä hänestä testituloksen jälkeenkään.

Selität lastenvalvojalle, että isä epäilee isyyttään ja se pilaa lapsen ja isän välisen suhteen. Minun ei ainakaan sen enempää tarvinnut selitellä kun käytiin siellä ex:n kanssa, lastenvalvoja katsoi testin lapsen eduksi.
Jos ei olisi saatu testiä sitä kautta, oltaisiin maksettu se itse. Lapsen syntyessä ja kasvaessa isä ei koskaan tuonut esille epäilevänsä isyyttään, se alkoi vasta eron jälkeen. Odotin sen menevän ohi, mutta vuoden jälkeen luovutin, koska isä ei halunnut allekirjottaa mitään sopimuksia, puhumattakaan elarista.
Kuilu on kuitenkin olemassa, poika on nyt 3v ja heillä ei ole mitään hyvää suhdetta. Nyt isä jatkaa kiusaamista tapaamisilla, jättää siis tulematta...

Ajattelinkin, että testi on kallis, ei varmaan olisi itsellä varaa maksaa. Mutta että sen voi saada jos toinen epäilee? Mulla ei ole mitään epäilystä asiasta, mutta olis todella ikävää elää niin, että isän ja lapsen välillä on jokin "kuilu". Haluan, että mieskin voi olla TÄYSIN varma isyydestään. :)

Unohda koko testijuttu. Ei tuohon mustisoloon testit auta. Pikemminkin niin, että jos olet testihommaa edesauttamassa, mies kääntää sen niin päin, että sinulla on epäilys isyydestä.

Jos mies testit haluaa, ottakoon niistä selvää ja maksakoon ne.

Mies ei ole valmis maksamaan, ei varmasti. Itse olisin testiin halukas, mutta ei mulla ole varaa noin kalliisiin. :/ Täytyy soitella lastenvalvojalle ja kysellä... En tiedä miten lapsen ja isän "suhde" jatkossa menee, mutta toivoisin, ettei ainakaan moisia epäilyksiä olisi ilmassa.

Maksaako elatusmaksun? jos ei suostu tulemaan lastenvalvojalle, voit ottaa asianajajan ja hoitaa asian oikeusteitse. Selittää sitten itse oikeudessa epäilevänsä isyyttään.

Ei meillä ole vielä ollut elatusmaksusta sen kummempaa puhetta kun ero on vielä vahvistamatta. Mainitsin asiasta, että hänen tarvii kuitenkin se minimi maksaa jatkossa (ei ole avioliiton aikana kuluihin osallistunut) ja hän sanoi vaan että "kyllähän sen joku maksaa..." Ja kyse on työssäkäyvästä ihan hyvätuloisesta miehestä.

Tämä jälleen kerran todistaa sen ettei isyys tarkoita miehille mitään. Se ei sido miestä mitenkään, mies ei rakasta lapsiaan ja lapsen hylkääminen käy niiltä yhtä helposti kuin aamurunkku krapulassa. Poikkeuksena on sitten ne kunnon miehet, oikeat miehet, jotka ovat motivoituneita isyyteen ja rakastavat lapsiaan aidosti. Heitä on vaan niin kamalan vähän :( Miehet kuuluu metsään keskenänsä samanlaisten luusereiden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä jälleen kerran todistaa sen ettei isyys tarkoita miehille mitään. Se ei sido miestä mitenkään, mies ei rakasta lapsiaan ja lapsen hylkääminen käy niiltä yhtä helposti kuin aamurunkku krapulassa. Poikkeuksena on sitten ne kunnon miehet, oikeat miehet, jotka ovat motivoituneita isyyteen ja rakastavat lapsiaan aidosti. Heitä on vaan niin kamalan vähän :( Miehet kuuluu metsään keskenänsä samanlaisten luusereiden kanssa.

Kuule kyllä tällaisetkin ajatukset joskus käy mielessä... Lapsi oli yhdessä toivottu. Ollaan oltu 4,5v. yhdessä ja 2v. naimisissa. Ja sit toinen vaan lähtee ja "irtisanoutuu" kaikesta... :/

Alkuperäinen kirjoittaja hankey2:
Ei meillä ole vielä ollut elatusmaksusta sen kummempaa puhetta kun ero on vielä vahvistamatta. Mainitsin asiasta, että hänen tarvii kuitenkin se minimi maksaa jatkossa (ei ole avioliiton aikana kuluihin osallistunut) ja hän sanoi vaan että "kyllähän sen joku maksaa..." Ja kyse on työssäkäyvästä ihan hyvätuloisesta miehestä.

Jos asutte eri osoitteissa, tilaa ihmeessä lastenvalvojalta aika. Tai jos edes muuttopäivä on tiedossa. elatusmaksua ei voi saada takautuvasti.

OK! :)

No ei todellakaan yhteiskunnan kuulu maksaa idiootti-isukin takia jotain testejä :o Luuletko sä oikeasti että se testi auttaa, toi kuulostaa kyllä siltä että mies vaan haluaa ärsyttää tai jotain...

Yhteistyössä