Naimisiin!

• Viestiketjun aloittaja tahtoo rouvaksi
  • Ensimmäinen viesti
tahtoo rouvaksi
Ongelmani on tämä: Minä tahdon naimisiin mutta mies ei vielä. On oltu yhdessä vuosikaudet (8) ja lapsikin on ja yhteinen asuntolaina ja kaikki. Miten ihmeessä saan sen nakitettua avioliiton satamaan? :D

En tiedä, miten saat nakitettua. Mutta toivon, ettet sitä tekisikään... Ei ketään väkisin voi naida tai ainakaan se ei kovin järkevää ole. Anna miehelle aikaa ja jonain päivänä hän ehkä haluaa naimisiin ihan itse. Jos ei halua, se on hänen valintansa. Ketään ei saa kahlita vastoin tahtoaan tai voi käydä niin, että häkki alkaakin ahdistaa.

Ainut, mitä voit tehdä, on jutella asiasta fiksusti. Kerro hänelle, miksi haluat naimisiin ja kysy, miksi hän ei halua. Siis järkevästi, ei mitään "Mutkumähaluuuuun"-vonkaamista. ;)

Meillä oli samanlainen tilanne. Halusin naimisiin, mutta mies ei ollut innostunut tai häntä ei kiinostanut naimisiin meno. Hänen mielestään avoliitossa oli ihan hyvä. Mainittelin hänelle siitä aina sopivissa yhteyksissä, mutta ei ottanut onkeensa... Lopetin siitä puhumisen(kai tyydyin siihen avoliittoon..) Sitten kun olimme matkalla pikku-jouluihin, niin asia tuli jotenkin vain puheeksi pitkän ajan jälkeen, niin mieheni sanoi, että mennään vain naimisiin... :eek: :eek: Minä sitten =) :heart: , ai että oliko tuo kosinta, niin mies siihen,että kai se sitten oli....:heart: :heart: :D Eli oli ilmeisesti kypsytellyt asiaa taikka sitten oli tullut hätä, että mikäs nyt on kun ei oo enää asiasta maininnu...

Yhteistyössä