naimisiin menossa ja alkaa ahdistaa tää kauhea hössötys( sukulaisten/maksajien)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morsian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

morsian

Vieras
sukulaiset haluavt osallistua kustannuksiin ja ei siinä mitä mukavaahan se on, mutta kaikki tietävät että me ei olla sellasia että halutaan kauheeta vierasmäärää, jotain typeriä leikkejä jne..
kun vieraita noin paljon ni pakkohan siel jotain ohjelmaa on olla.

Tekisi mieli vaan peruu kaikki suunnitelmat ja karata naimisiin tai pitää yllärihäät.Onkohan sekin mautonta ku kaikki jo hössöttää..tuntuu et itsellä ei ole sana valtaa ja mehän ollaan kuitenkin se hääpari.Mulla ei todellakaan rahatilanne anna periksi, että ruokksiin 100 ihmistä ..mun oma budjetti riittää lähisuvulle..haluan vaan ton ukon vaimoksi kauniin sormuksen ja kauniin hääkuvan ja puvun.mieskin on jo ahdistunut..onkos se sit kiva jos hääpari on ihan löysät housussa ja mietitään vaan et mitä syödään enskuussa, kun maksellaan bändille yms.. muut kustannukset kukka-asetelmat sormukset puku ..kaikki pieni maksaa kun alkaa yhteen laskea.

on tää naimisiin meno sitä mukavaa..kivaa pitäs olla ja jo suunnittelu vaiheessa hermoromahduksen partaalla...

Otan osaa. Hankala jurnuttaa sukulaisille, jotka ajattelee auttavansa ja taarjoavansa häät, mutta kun ne ajatukset häistä voi olla niin monenlaiset.
Yritä jaksaa ja onnea kuitenkin tulevalle.

Kannattaa vaan muistaa että jos nyt rupeatte pakittamaan kun porukka on jo innolla mukana järjestelyissä niin joku vetää taatusti herneet nenään. Tsemppiä kuitenkin!

Mitä jos oikeesti järkkäisitte häät ihan itse, kutsutte sen verran porukkaa kun on varaa kustantaa, panostatte siihen, mikä on teille tärkeää, esim. sormukset ja puvut, ilmoitatte sukulaisille, että haluatte itse järkätä omanlaiset juhlat omilla rahoilla.

Meillä juhlat oli mun vanhempien kotona ja vieraita noin 50, itte tehtiin ruuat jne. Oli todella kivat juhlat, jälkikäteen ehkä harmittanut, että oisin voinut panostaa enemmän pukuun ja meikkiin ja hiuksiin sekä siihen, ettei ois tarvinnut itte niin paljon kokata eli jos ois kuitenkin jotain pitopalvelua ottanut. Viinat haettiin Tallinnasta ja ei tarvinnut kuivin suin juhlia. Niin ja itte tosiaan maksettiin ihan kaikki. Juhlapaikka oli toki ilmainen.

Alkuperäinen kirjoittaja mere79:
Mä kyllä tuossa tilanteessa ottaisin takapakkia ja vaihtaisin niihin pieniin häihin.

juu tätä mietin, mut tiedän millaset vihat saadaan päälle..oon täs yrittäny miettiä miten saan lähimmät paikanpäälle..
mua harmittaa jo nyt että en saa sitä sormusta minkä haluan, siksi kun rahat menee kukka-asetelmiin ja hääarkkeihin :(
ja en halua et kukaan vihaa mua tällasen asian takia

ja ollaan kyl selväksi tehty ettei isoja juhlia, mut kun ei mene jakeluun heille.ja sukulaiset maksaa pitopalvelun... en haluaisi alkaa rähjätä mulle tärkeästä päivästä..mut niin tulee tapahtumaan jos he ei jarruta noissa suunnitelmissa ja vieralista pienenny edes puoleen

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja ollaan kyl selväksi tehty ettei isoja juhlia, mut kun ei mene jakeluun heille.ja sukulaiset maksaa pitopalvelun... en haluaisi alkaa rähjätä mulle tärkeästä päivästä..mut niin tulee tapahtumaan jos he ei jarruta noissa suunnitelmissa ja vieralista pienenny edes puoleen

sit jos maksetaan pelkkä pitopalvelu niin mihinkään muuhun heillä ei ole sananvaltaa silloin..

Me järjestimme aikoinamme sellaiset häät kuin itse halusimme ja jaksoimme maksaa. Vanhemmat auttoivat, kun pyydettiin. Esimerkiksi äitini ompeli pukuni (minun ostamastani kankaasta). Ei tullut mieleenkään, että muut voisivat järjestellä omia häitämme - eikä kukaan yrittänytkään.

Öötota, KUKA PÄÄTTÄÄ VIERASLISTAN? :O Ongelmana ei taida olla se, että sukulaiset haluavat maksaa, vaan se, että sukulaiset haluavat järjestää sellaiset häät, joita te ette halua. Teillä on pari vaihtoehtoa:

- ette ota vastaan pennin latia ja järjestätte omalla budjetillanne sellaiset häät kuin haluatte ja kykenette järjestämään, vaikka sitten ihan pienet perhepiirin häät

- otatte vastaan rahaa, mutta sanotte jämäkästi, että TE olette valinneet tämän pitopalvelun ja TE olette tehneet vieraslistan ja häihin tulee tasan tämän verran porukkkaa, eli ette anna muiden pompottaa rahan voimalla

- otatte vastaan rahaa ja annatte sukulaisten järjestää sellaiset häät kuin haluavat ja luultavasti vietätte hääpäiväänne hammasta purren, kun mikään ei ole teille mieluista

Meillä oli aikanaa niin ku mentiin naimisiin että maksettiin osa häistä ite miehen kanssa ja osan makso mun vanhemmat. Mun vanhemmat anto meidän suunnitella aikalailla sellaset häät ku itse haluttiin ja ei myöskään puuttunu vieraisiin. Kun mietittiin kutsuja, niin oltais aluksi haluttu sillen, että meidän molempien vanhemmat olisi olleet niitä kutsujia. Anoppi ei maksanu mitään häistä, mutta tällä kutsujan oikeudella olisi halunnut kutsua useita kymmeniä meille vieraita ihmisiä häihin. Lopulta laitettiin miehen kanssa itsemme kutsujiksi. Vähän aikaa silloin vihoitteli, mutta pääs onneksi asian yli ja muuta kuin enää joskus mainitse kuinka olisi halunnut jonkun sinne häihin silloin aikanaan.

Minä taas olisin onnessani, jos joku hössöttäisi mun kanssa ja vielä onnellisempi jos joku osallistuisi kesän häihimme. :ashamed:

Tuossa tapauksessa sun pitää joko antaa maksaa ja päättää tai maksaa itse ja päättää itse.

Alkuperäinen kirjoittaja mere79:
Mä kyllä tuossa tilanteessa ottaisin takapakkia ja vaihtaisin niihin pieniin häihin.

juu tätä mietin, mut tiedän millaset vihat saadaan päälle..oon täs yrittäny miettiä miten saan lähimmät paikanpäälle..
mua harmittaa jo nyt että en saa sitä sormusta minkä haluan, siksi kun rahat menee kukka-asetelmiin ja hääarkkeihin :(
ja en halua et kukaan vihaa mua tällasen asian takia

Ne on teidän häät ei kenenkään muun! Sormus on sormessa koko loppuelämän, hommaa se minkä haluat!

Ja jos ite maksatte niin ei kellään ole nokan koputtamista! Ja jos joku välttämättä haluaa maksaa niin ei ne siltikään voi määrätä että bändi on sitten joku humppaa soittava paskabändi!

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
mun mielestä se menee niin et jos haluaa maksaa tietyn osan niin siihen osaan voi vaikuttaa, muihin ei ole nokan koputtamista. jos maksaa ruuat ei voi vaikuttaa koristeluihin jne.

Musta taas jos maksaa vaikka pitopalvelun niin ei voi siltikään ottaa sinne vaikka ruuaksi vaikka leikissä kuivalihakeittoa jos morsian ja sulhanen sitä vihaa....
Pitäisi tajuta että häät on hääparin, ei muiden

Oletteko muuten milloin menossa naimisiin? Oltiin yksissä alkusyksyn häissä kerran ja siellä oli pöytäkoristeina pihlajanmarjaterttuja. Oli tosi kauniit. Ei niitten koristeiden tarvitse olla kukkakaupasta hääkoristeiden nimellä tilattuja.

Yhteistyössä