Naimisiin; kotona vai maistraatissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naimisiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naimisiin

Vieras
Me ollaan jo varattu pappi kotiin ja olis siis tarkoitus mennä naimisiin joulukuussa. Nyt vaan hieman sekin alkaa tökkimään kun pappi sanoi, että pitäis olla varattuna "jonkin sortin" alttari ja paikka, mihin polvistua...häh! Mistä mä nyt mitään palleja keksin mihin polvistua ja muuta papin toivomaa? Enkä mä edes halua mitään polvisteluja. Simppeli kaava ja that´s it. Olen sanonut näistä papille, mut ne on hänen toiveitaan ja tuntuu sit jotenkin typerältä olla toteuttamatta niitä. Tuli mieleen, että menisin ihan mieluusti maistraatissa(kin) naimisiin ilman noita "hössötyksiä". Mies vaan ei oikein halua niin "ankeasti" mennä naimisiin vaikka olen yrittänyt ilmaista, että se on meidän kahden juttu ja sit pidetään kaffet/bileet ihan normaalisti. Muutenkin sit kotona pitäis sohvia käännellä eritavalla ja muuttaa vähän kaikkea niin tuntuu jotenkin työläältä mun makuun. Hitsi kun saisin miehen pään käännettyä maistraatin puolelle ja puhutaankin tästä asiasta illalla, mut kuulisin mieluusti muiden mielipiteitä/ideoita varsinkin kotona vihittyjen...miten järkkäsitte yms...

mementiin maistraatissa kahden oman todistajan läsnäollessa, eikä ollut mikään ankea toimitus. Kaunis sali ja se vihkijä puhui kauniisti myös eli ei kun sinne, niin ei tarvitse tehdä stressiä tuostakaan.

Kyllä koti on kivampi paikka kuin maistraatti, ja papin suorittamaan vihkimiseen nyt vain taitaa kaavan mukaan kuulua polvistuminen, vaikka olisi lyhytkin toimitus. Löytyykö sulta isoja tyynyjä?

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Kyllä koti on kivampi paikka kuin maistraatti, ja papin suorittamaan vihkimiseen nyt vain taitaa kaavan mukaan kuulua polvistuminen, vaikka olisi lyhytkin toimitus. Löytyykö sulta isoja tyynyjä?

Kyllähän se mukavampi olis olla omassa tutussa miljöössä, mutta just kirkollisuus vaivaa mua. Ei ole isoja tyynyjä, mut ei kai mikään estä mua ostamasta sellaisia sitä varten.

Nykyään siviilivihkimen kotona maksaa 200e+ matkakulut joka puolella Suomea. Meillä oli vastottain häät jossa vihkijänä oli käräjäoikeuden tuomari (koska maistraatin väki oli just silloin lomilla), onhan se kallista mutta voin kyllä silti suositella! Oli kiva että häävieraat sai todistaa vihkimisen, joka oli sellainen kuin me itse haluttiin.

Mut on vihitty kotona ja ei tod. tarvinnu mihkää polvistua. "Alttarina" meillä oli 2x lattiakaiuttimet vastakkain, valkoisella liinalla peitettynä ja "alttarilla" kynttilä ja papin risti.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Nykyään siviilivihkimen kotona maksaa 200e+ matkakulut joka puolella Suomea. Meillä oli vastottain häät jossa vihkijänä oli käräjäoikeuden tuomari (koska maistraatin väki oli just silloin lomilla), onhan se kallista mutta voin kyllä silti suositella! Oli kiva että häävieraat sai todistaa vihkimisen, joka oli sellainen kuin me itse haluttiin.

Eikös virka-aikaan ole ilmaista. Matkakulut tietysti korvattava.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:

Näin se munkin tietääkseni on.

Alkuperäinen kirjoittaja Ugly Duckling:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:

Näin se munkin tietääkseni on.

Joo totta, virka-ajan ulkopuolella tuo maksu siis.

Yhteistyössä