Nahka saappaiden hoito.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tyttö89"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tyttö89"

Vieras
Olen saanut pahoja kosteusrajoja aitoihin nahkasaappaisiin.
Onko kellään jotain keinoja saada ne pois?
Luin netistä että paljon kenkävaha tai sitten toinen keino on oliiviöljyä.
Kenkävahoilla olen ennen aina yrittänyt mutta toimii tosi huonosti.
Onko joku kokeillut tuota oliiviöljyä nahkasaappaille? Luin että saa käyttää aika paljon ja monta kertaa niin pitäisi saada hyvä tulos.

Saappaat ovat kosteus suojatut kyllä mutta silti tässä suomen loskakelissä ne kärsivät. Yleensä olen vetänyt nahkavahaa pari kertaa kuussa niihin nyt kun ulkona on tällaista keliä.

Jos siinä on valkoiset suolarajat mukana, niin kannattaa ihan ensimmäiseksi putsata ihan märällä rätillä. Muutenkin märällä puhdistamisella jo saa noita selviä rajoja pienemmäksi. Kuiviin kenkiin olen yleensä käyttänyt niiden väristä kenkärasvaa.

Saappaissa on valkoisia suolarajat kyllä ja sen lisäksi nahka on saanut kosteusvauriot. Olen myös yrittänyt sitruunalla ja sillä saa aika hyvin myös rajat pois.
Saappaat ovat tummanruskeat ja olen käyttänyt tummanruskea kenkärasva. Suolarajat pysyvät poissa muutama päivä sen jälkeen niitä tulevat taas.
Ajattelin että jos oliiviöljy jotenkin suojaisi paremmin?

Noita suihkeita ovat testattuja. Toimi hetken ja pitäisi vetää uusi kerros melkein joka päivä.

Nyt toi oliiviöljy on testattu ja saappaat näyttävät tosi hyvältä. Meni melkein 2dl oliiviöljy niihin.
Pitäisi vielä varmasti vetää toinen kerros niihin.

Toi valjasrasva kuulostaa tosi hyvältä.
Näin että sitä myydään vähän joka paikassa esim.

https://www.varusteleka.fi/fi/product/tallipoika-valjasrasva-500-ml-kirkas/22877

Minulle nahkasaappaat pitää kestää vähän vettä, loskaa ja kuraa.
Asun sellaisessa paikassa missä tie on aina huonossa kunnossa.

[QUOTE="Tyttö89";30623780]Toi valjasrasva kuulostaa tosi hyvältä.
Näin että sitä myydään vähän joka paikassa esim.

https://www.varusteleka.fi/fi/product/tallipoika-valjasrasva-500-ml-kirkas/22877

Minulle nahkasaappaat pitää kestää vähän vettä, loskaa ja kuraa.
Asun sellaisessa paikassa missä tie on aina huonossa kunnossa.[/QUOTE]

hyvin rasvataut nahkasaappaat kestää aika mukavasti vettä jos ei ihan päntiönään seisoa pojota vedessä