Näyttöpäätetyötä tekevät, särkeekö pää?

• Viestiketjun aloittaja jensku
  • Ensimmäinen viesti
jensku
Itse olen nyt muutaman viikon ollut työssä jossa ollaan tietokoneella koko päivä ja joka päivä särkee pää... Aloin miettiä, että tottuuko tähän vai voiko olla ettei tää vaan sovi mulle? Oon nyt joka päivä joutunut ottamaan ihan särkylääkettä jotta voin töissä olla.

-Jonttu-
Äläkä siristele. Säädä työtuoli kunnolliseksi.

Oon jo vuosia kuluttanu persaustani koneiden ääressä, niin työssä kuin koulussakin, eikä ole vielä särkenyt.

sympatiaa
Kaikki sympatiat täältä sulle. Itse kärsin noin 3 päivänä viikossa päänsärystä. Mun tapauksessani se johtuu jumittuineista niskoista ja odottelen parhaillaan tapaamista fysioterapeutin kanssa. Onko sulla silmälasit? Toisinaan päänsärky saattaa myös johtua siitä, että silmät ei kestä näyttötyötä ja siihen auttavat ns. päätelasit. Jos mahdollista, niin pyydä joku (työterveyshoitaja/fysioterapeutti) arvioimaan sun työpisteen ergonomisuus. Ainakaan ei kannata jäädä odottelemaan, että vaiva itsestään lähtee. Työterveyshoitaja osaa varmasti auttaa alkuun päänsäryn poistamisessa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä täällä ihan hyvä ilma, on siis ilmastointi pelaa ja tuolikin on oikein hyvätuomistotuoli. Hmm... miksiköhän mulla sitten pää särkee?
Hyvässäkin tuolissa on erittäin helppo istua väärin. Työpöytä pitää olla myös säädetty ja päätteen korkeus.
Miten sitten pitäis oikeaoppisesti istua? Tai säätää tuoli ja näyttö?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä täällä ihan hyvä ilma, on siis ilmastointi pelaa ja tuolikin on oikein hyvätuomistotuoli. Hmm... miksiköhän mulla sitten pää särkee?
Hyvässäkin tuolissa on erittäin helppo istua väärin. Työpöytä pitää olla myös säädetty ja päätteen korkeus.
Miten sitten pitäis oikeaoppisesti istua? Tai säätää tuoli ja näyttö?

Yhteistyössä