näppylöitä?

• Viestiketjun aloittaja pakaravaossa
  • Ensimmäinen viesti
pakaravaossa
Osaako kukaan auttaa mitä nämä muutamat pienet kutisevat näpyt pakaravaossani ovat? Vuosia sitten niitä esiintyi silloin tällöin häpyhuulessa. Kutisivat ja kirvelivät. Jouduin virtsaamaan samalla suihkuttaen, kun kirvelivät. Niitä oli aina 3 ja olivat vierekkäin ja aina vasemmalla puolella. Niiden ilmestymistä ei voinut tietää, eivät siis liittyneet stressiin tai menkkoihin.

Olivat vuosia pois, kunnes nyt ne ovat nousseet lähes ristiselkään pakaravakoon. Jälleen samoilla oireilla ja yhtä monta. Mikään lääke, ei edes herpes-kuuri auta.

En tiedä mitä ne ovat eikä tiedä varmaksi lääkärikään. Sukupuolitautia minulla ei ole, kokeet otettu.

pakaravaossa
Joo taisi olla herpestä... Kävin lääkärissä ja hän epäili, että sitä se voisi olla. Tuntuu vaan niin uskomattomalle, kun olen jo keski-ikäinen pitkässä vakisuhteessa elävä enkä kuuna päivänä tajua mistä ja milloin olen sen saanut. Irtosuhteissa nuoruusvuosina huolehdin aina kortsuista. Aivan käsittämätöntä!!! Sukupuolitestitkin on joskus otettu, kun silloinen mies ystäväni väitti minulta saavansa klamydian. Ja nykyinen mieheni on myös käynyt testeissä enkä todellakaan epäile häntä.

Kai tämän asian kanssa on vain elettävä... Mieskin oli ymmällään tiedosta. Kysyisinkin, voinko näppylöiden aikana olla yhdynnässä? Miksi näppylät vaihtavat puhkeamis paikkaa? Täytyykö/kannattaako syödä joka päivä estolääkitystä? Lääkäri määräsi voidetta ja sisäisesti otettavia pillereitä. Vastauksista kiitollinen!!!

lab.
Herpeshän voi olla oireeton vuosia. Kun sen kerran saa, se ei koskaan elimistöstä poistu.

Mainitsit että olet käyttänyt irtosuhteissa kondomia, valitettavasti kondomi ei täysin estä sukupuolitauteja, esim. juuri genitaaliherpestä.
Eli ei ole käsittämätöntä, siis se että olet tartunnan joskus saanut.
Kun sinulta otettiin sukupuolitautitestit, niin otettiinko sinulta kenties myöskin verikokeella herpeskoe?
Herpes tulee esille verikokeessa tai sitten jos on selviä rakkuloita, niin niistä otetaan näyte....eli harvoi, erittäin harvoin se paljastuu esim. PAPA-kokeessa.
Ja sp.tautikokeita kun otetaan, se pitää ottaa erikseen.

JOS miehesi ei ole tartuntaa saanut, niin älkää ihmeessä olko rakkulavaiheessa ilman kondomia!!
Genitaaliherpes ei ole mikään mukava elinikäinen kumppani!
Onko nykyinen miehesi käynyt verikokeessa, onko hänellä herpes-vasta-aineita veressään?

Miksi vaihtavat puhkeamispaikkaa?
Eihän huuliherpeskään aina tule huulessa samaan kohtaan.

Jos genitaaliherpes aktivoituu usein, estolääkitystä kannattaa käyttää, mutta jos se aktivoituu harvoin, lääkitystä ei kannata käyttää.

Googleta genitaaliherpestä tai yleensäkin herpestä, tietoa löytyy.

sh
Sinullahan on ollut genitaaliherpes jo vuosia,nyt se on vain taas jostain syystä aktivoitunut.
Kirjoitat ettei sinulla ole sukupuolitauteja,mutta genitaaliherpes luetaan kyllä sellaiseksi ja oireitahan sinulla on ollut jo aiemminkin ennen tätä tämän hetkistä tilannetta.

miimi
ONKO TOI OIKEESTI HERPESTÄ!?!?! mulla on kans nyt ihan vasta ilmestynyt alapäähän mystisiä näppylöitä! enkä todellakaan ymmärrä mistä ne on tullu! ei ole koskaan aiemmin ollu ja elän pitkäaikaisessa vakisuhteessa eikä syrjähypyistä todellakaan ole pelkoa... ???? voiko se tarttua esim uimahallista? saunasta?tms?

Miinu
Myös visvasyylä eli kondylooma tekee näppyjä alapäähän. Voivat olla pieniä tai sitten kohtuullisen suuriakin. Voin kertoa, että tästäkin on vaikea päästä eroon. Itse olen kärsinyt kondyloomasta useaan otteeseen ja hoitanut näppyjä sekä penslaamalla että voiteella. Molempiin saa reseptin lääkäriltä. Pika pikaa lääkäriin jotta syy selviää.

pakaravaossa
Kiitti kaikille vastanneille!
Verestä sekä alapäästä on otettu sukupuolitauti kokeet kauan sitten ja tulos oli negatiivinen.
Jospa nämä näppyläni ovat sittenkin visvasyylää niinkuin Miinullakin. Lääkärikään ei ollut herpeksestä varma 100%.
Voiko visvasyylän saada yleisistä esim. vessoista?

kondy
Kyllä kondyloma tarttuu pääasiassa sukupuoliyhteydessä, toki muutoinkin, esim. käsien kautta hyvältäessä.
Erittäin harvoiin kondyloman tartuntalähde on joku muu, ulkopuolinen seikka, esim. WC.

Kyllä
herpes juuri voi nousta jopa sinne ristiselkään. Tietääkseni kondy ei kirvele. Herpes nimenomaan kirvelee rakkuloiden mentyä rikki, jolloin virtsaaminen voi olla todella tuskallista. Kondy on muuten enemmän kukkakaalimaista tai sitten jopa ihan sileetä, mutta tietääkseni ne eivät mene herpeksen tapaan rikki ja märi. Joku voi korjata.

Yhteistyössä