Näkyykö vatsasyöpä tähystyksessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="niina";22051487]Siis vatsantähystyksessä?[/QUOTE]

No tähystyksessähän yleensä otetaan samalla koepaloja joten jos syöpä on sillä alueella suolistossa niin näkyy kun koepalat tutkitaan.

haluan tietää mikä mulla on kun mulla on tälläsiä oireita ollu 3 kuukautta: vatsa sekaisin välillä ripulia välillä ummetusta, yskä, ylävatsakipuja, kurkku tuntuu turvonneelta, vatsa vähän turvonnut, olen laihtunut 12 kiloa kahdessa kuukaudessa enkä ole mikään urheilija vaan yleensä laikottelen ja syön.

Riippuu ihan mitä missä kohtaa vatsaa tuumori on, onko suoliston sisäpuolella vai ulkopuolella. ja syöpädiagnoosihan varmistuu vasta kun otetaan näytteet, jotka patologi tutkii, pelkkä tuumoriepäily ei vielä ole syöpää.

[QUOTE="jokuvaan";22131173]haluan tietää mikä mulla on kun mulla on tälläsiä oireita ollu 3 kuukautta: vatsa sekaisin välillä ripulia välillä ummetusta, yskä, ylävatsakipuja, kurkku tuntuu turvonneelta, vatsa vähän turvonnut, olen laihtunut 12 kiloa kahdessa kuukaudessa enkä ole mikään urheilija vaan yleensä laikottelen ja syön.[/QUOTE]

Tuo laihtuminen kuulostaa nyt huonolta. Hakeudu tutkimuksiin ja lääkärin vastaanotolle.

Laihtuminen voi johtua todella monesta eri syystä, ei kannata ajatella etukäteen että johtuisi juuri syövästä.

"Vatsaasyöpä saattaa olla pitkään oireeton. Ruoansulatushäiriöt, lievät vatsakivut, vatsan turvotus ruokailun jälkeen, pahoinvointi ja ruokahaluttomuus ovat tavallisia mahasyövän oireita. Nämä oireet ovat yleisiä myös hyvänlaatuisissa mahalaukun sairauksissa, kuten mahakatarrin ja mahahaavan yhteydessä. Jos mahasyöpä on ehtinyt pidemmälle, potilas laihtuu, hänellä on väsymystä ja ruokahaluttomuutta, ylävatsakipua, nielemisvaivoja ja joskus verioksennuksia". Myös hemoglobiini laskee usein huomattavan alhaiseksi.

Jos sinulle tehdään tähystys, koepalat otetaan tarvittaessa. Toivotaan, ettei ole mitään vakavaa kyseessä.

kilpparit ok. hemoglobiinista sen verran että mulla on ollu melko korkeella se nytten ja sanoin laihtumismäärän väärin ei se ollu kuin jotain 3-5 kiloa joten ei epänormaalia muutosta

Yhteistyössä