Näkeekö gynekologi kuinka aktiivinen seksielämä on??

  • Viestiketjun aloittaja Ihmettelen vaan.
  • Ensimmäinen viesti
...............
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Sievänen;10315639:
Vartaloa ja naamaa ne katsoo. Kateutta tai kiinnostusta riippuen kumpi gyne on mies vai nainen. Itseltä kerran naispuoline karvanen ruma gyne pyysi minua puristamaan pimppaa sormensa ympärillä ja oli tosi onnessan kun sai sanoa ei mitään voimia. olen synnyttämätön ja kehuttu tiukaksi :) Naurattaa vieläkin se tihkuva kateus mikä ämmästä lähti :)

Voi taivas, HÖPÖHÖPÖ!
 
kh
No pakko kertoa että juuri harrastin seksiä muutamapäivä sitten erittäin hyvin varustetun miekkosen kanssa.Pamputti kunnolla takaapäin ja sanoin kliimaksissani että älä vedä ihan pohjia myöden.Huomasin sitten panon jälkeen että lakanat olivat veressä,ja menkat eivät todella alkaneet.Veristä vuotoa jatkui muutaman tunnin.Ja tuli jostakin syvältä selkeästi.Että kyllä tuollaisen 23cm kullin kanssa joku paikka vaan tuntui rasahtavan...
 
Hetkinen
Nimimerkki "mulla ainakin" antoi jo ensimmäisen kokemuspohjaisen vastauksen. Miksi se sattuu - juuri siksi!

Kyllä mulla on ylemman yliopistotutkinnon verran aivoja annettu. Enhän minä tässä ollut niitä sormia sisälle tunkemassa vaan "ei herranjumala". Lukekaa oikein edes.

Gynet ovat vain ihmisiä nekin, kuten täällä kommentoivatkin, joten kaikki eivät sovellu alalle, se on tosiasia. Kylmänkalskeat, ajattelemattomat ja empatiakyvyttömät pitäisi karsia lääkiksestä ihan alkuunsa.

Yksi gyne tokaisi minulle kerran, "käytä sitä kondomia, ettei tarvitse tulla toimenpiteeseen tänne". Olin komean miehen kanssa siellä vastaanotolla, oli kai itse puutteessa ja kade, mutta vihamielisyys paistoi silmistä. Silti, loukkasi ja jäi mieleen. Saisivat todellakin vaihtaa alaa nuo tuollaiset ja se oli yliopistollisessa sairaalassa, että silleen.
 
Viimeksi muokattu:
Vierailulla
Just tuollaset lerput huulet ja tosi väljä tunnelma, kyllä näkee.
Nuorella käyttämättomällä tai kunniallisella ja siksi vähän käytetyllä tytollä ihan eri tilanne.

Tosin ei se gynelle juuri kuulu, ellei gyne epäile terveys vaaraa juuri STD tartuntojen ym. syiden takia ja sillon gynen kannattaisi kai varovasti senventää miksi kysyy niin että on potilaalle selvä ettei uteliaisuuttaan tai yksinäisyyttään vaan kysele.
 
tiedoton
jääkö yhdynnästä tai itse tyydytykseestä jälkiä kohdu kaulaan jos on ala ikäinen ja harrastaa sitä olen kuullut että gynekologi voi nähdä kohdun kaulasta onko ollut yhdynnässä
 
Auttaisiko
jääkö yhdynnästä tai itse tyydytykseestä jälkiä kohdu kaulaan jos on ala ikäinen ja harrastaa sitä olen kuullut että gynekologi voi nähdä kohdun kaulasta onko ollut yhdynnässä
No ainakin immenkalvon repeäminen näkyy mutta se voi rikkoutua muutenkin kuin yhdynnässä. Tuota en oikein ymmärrä tuota kohdunkaulaa miten se sieltä näkyisi paitsi jos on saanut suojaamattomasta seksistä sukupuolitaudin.
 
Viimeksi muokattu:
oikarinen
NO jOPAS oli taas lässytystä että taudit puhkee sitten vanhempana,lässyn lässyn JOS saa sukupuolitaudin niin kyllä se kuule puhkee sinne alapäähänkin aika nopeesti,ei se siellä VUOSIKYMMENIÄ MUHI!!
Missä IHMEESSÄ nää naiset on ollu kun koulussa on ihmisenbiologiaa käsitelty?
Kirjottelitteko kirjeitä vai oliko menkat niin piti olla kotona??
Kaikkea turhaa te jaksatteki,gynokologi kyselee kysymyksiä ja se siitä,ei sitä tarvitse herjauksesta oikeuteen haastaa,on teillä kans mielikuvitus HUH HUH!
 
kukkatuulia
Mulla alkoi joskus v 2008 kieppeillä pieni verenvuoto aina seksin jälkeen. Kävin gynellä ja otettiin papat : ei muutosta. Verenvuoto-ongelma jatkui ja kävin uudelleen lääkärissä jolloin pyysin ottamaan uuden papan ja lisäksi kolposkopia näytteen. Papa oli edelleen normaali mutta kolposkopiassa näkyi pitkälle edenneet solumuutokset! :( Taisi olla viittä vaille kohfunkaulan syöpä tasoista koska aika nopeasti tuli lähtö sairaalaan loop-hoitoon. Sen jälkeen vaiva loppui ja kontrollitkin luojan kiitos olleet puhtaat. Mulla "haavaumat" tai siis veri johtui papillooma viruksen aiheuttamista solumuutoksista. En tiedä miksei näkynyt papassa, ehkä irtosolunäyte ei ollut riittävä vaan tarvittiin oikein pikku koepalat. Pointti on siis se että verenvuoto voi johtua myös vakavasta vaivasta eli tärkeää käydä lääkärissä jos sitä vähänkin mietityttää...
 
kukkatuulia
Mulla alkoi joskus v 2008 kieppeillä pieni verenvuoto aina seksin jälkeen. Kävin gynellä ja otettiin papat : ei muutosta. Verenvuoto-ongelma jatkui ja kävin uudelleen lääkärissä jolloin pyysin ottamaan uuden papan ja lisäksi kolposkopia näytteen. Papa oli edelleen normaali mutta kolposkopiassa näkyi pitkälle edenneet solumuutokset! :( Taisi olla viittä vaille kohfunkaulan syöpä tasoista koska aika nopeasti tuli lähtö sairaalaan loop-hoitoon. Sen jälkeen vaiva loppui ja kontrollitkin luojan kiitos olleet puhtaat. Mulla "haavaumat" tai siis veri johtui papillooma viruksen aiheuttamista solumuutoksista. En tiedä miksei näkynyt papassa, ehkä irtosolunäyte ei ollut riittävä vaan tarvittiin oikein pikku koepalat. Pointti on siis se että verenvuoto voi johtua myös vakavasta vaivasta eli tärkeää käydä lääkärissä jos sitä vähänkin mietityttää...
Ja lisäyksenä että kyllä, papillooma viruksen voi lukea sukupuolitaudiksi koska keviää sp teitse. Virus voi kai hävitä ajan myötä mutta mulla aiheutti solumuutokset. Toisinsanoen sp tauti voi siis aiheuttaa harmia PITKÄNKIN ajan kuluttua sen tartunnasta... paska juttu ko viruksessa on se että edes kumi ei täysin siltä suojaa. Tai niin mulle gynessä sanottiin. Se pääsee tarttumaan "kumittomia" alueita pitkin. Onneksi on kehitetty jo rokote ja kyllä itse suosittelisin ehdottomasti ainakin nuorille seksielämää vielä aloittamattomille tytöille. Sen verran pelottava sairaus kohdunkaulasyöpä on ja ymmärtääkseni voi sanoa että sen taustalta löytyy aina ko papilloomavirustartunta. :(
 
Viimeksi muokattu:
eipä nähnytkään
Joo tääl vaa akat kehuu kui isoo saanu tuskin on ees NÄHNEETKÄÄ muuta isoo ku oman alapääsä EHEEH!!

Kylläpä oli tässäkin asiaton viesti mutta olin jo synnyttänyt ja menin parin vuoden kuluttua gynelle, oma lääkärini ei ollut paikalla ja sijainen oli mies.
Ajattelin ensin kääntyä kantapäilläni, mutta kun olin hinautunut paikalle ja istunutkin pitkän ajan menin kuitenkin vastaanotolle.
Hämmästykseni oli melkoinen, kun lääkäri ei edes nähnyt olinko synnyttänyt vai en?
No nuorena paikat paranee, sanoin että olen. Lääkäri ihmetteli kun ei ole jälkiä jäänyt,.
joten jos tuota ei näe, niin tuskin muutakaan yhdynnöistä siis.
Ja tämä oli yksityisvastaanotto ei Tk-.
 
Viimeksi muokattu:
slkdjfhg
Lisäystä edelliseen ;) Olin pari viikkoa sitten gynellä ihan normitarkastuksessa (olen käynyt hänellä viimeiset 20 vuotta). Lääkäri ultrasi alakautta ja totesi että kaikki näyttää oikein hyvältä, molemmat munasarjat ja kohtu ok.

En siinä sitten viitsinyt kysyä, että kasvaako munasarjat takaisin kun minulta on kyllä toinen leikattu pois jo 26 vuotta sitten....).
 
Näkymätön nainen
On tietysti jokaisen aikuisen naisen asia millaista elämää viettää, mutta luulen kyllä. että hyvin kokenut gynelogi näkee kaikenlaisia asioita sieltä vaginasta, ihan niinkuin vastaavasti korvalääkäri korvasta ja silmälääkäri silmästä.
Yhdessä seksuaalisuutta käsittelevässä ohjelmassa näytettiin paljon seksiä harrastaneen naisen
vagina, kuinka se oli muuttunut, eikä tämä nainen sentään ilotyttyö ollut. Vertailun vuoksi voisi kertoa, että katolisilla nunnilla ei juuri koskaan ole mitään naisten syöpäsairauksia. Mutta syöpähän voi tulla ihmisellä mihin tahansa elimeen, ihan aivoista alkaen.
 
Tiina
Periaatteessa, jos on neitsyt, säästyy näiltä naisten syöpäsairauksilta ja esim. kohdunkaulansyövän todennäköisyys on silloin vain jotain muutamia promilleja. Mutta, geneettinen perimä vaikuttaa siihenkin eli pelkkä neitsyys ei siis suojele. Muistaakseni tuohon naisen neitsyyden toteamiseenkin vaaditaan kahden gyniksen tutkimus, siis jos oikeuteen asti jostain syystä mennään. ELi ei sieltä tortusta ihan kaikkea ronkkimallakaan selviä.
 
09876M
Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön nainen;11496285:
Yhdessä seksuaalisuutta käsittelevässä ohjelmassa näytettiin paljon seksiä harrastaneen naisen
vagina, kuinka se oli muuttunut, eikä tämä nainen sentään ilotyttyö ollut.
Jos ajatellaan, että 60 v nainen on ollut 30-40 vuotta naimisissa/vaiktuisessa parisuhteessa saman miehen kanssa ja seksiä on harrastettu vaikka vain 2-3 kertaa/viikossa, se on aika paljon seksiä verrattuna esim. sinkkuun jolla kumppani vaihtuu enemmän mutta seksikertoja on varmasti paljon vähemmän kuin vakituisessa parisuhteessa olevalla.

Itse olen eronnut ja sen jälkeen oli mm. yksi 4 vuoden jakso, jolloin en miestä haistanutkaan ja nytkin on mennyt kohta kaksi vuotta edellisestä kerrasta. Enää ei vaan oikein jaksa kiinnostaa mutta mihiä on ollut kymmeniä ja kymmeniä ja aikamoinen uros saa tulla vastaan, että vielä kiinnostun. Dildot on keksitty.

Eli pointtina veikkaan, että vakituisessa parisuhteessa elävillä on paljon "kuluneempi" kuin meillä sinkuilla joilla seksin harrastaminen on erittäin satunnaista.
 
Aika
Jos ajatellaan, että 60 v nainen on ollut 30-40 vuotta naimisissa/vaiktuisessa parisuhteessa saman miehen kanssa ja seksiä on harrastettu vaikka vain 2-3 kertaa/viikossa, se on aika paljon seksiä verrattuna esim. sinkkuun jolla kumppani vaihtuu enemmän mutta seksikertoja on varmasti paljon vähemmän kuin vakituisessa parisuhteessa olevalla.

Itse olen eronnut ja sen jälkeen oli mm. yksi 4 vuoden jakso, jolloin en miestä haistanutkaan ja nytkin on mennyt kohta kaksi vuotta edellisestä kerrasta. Enää ei vaan oikein jaksa kiinnostaa mutta mihiä on ollut kymmeniä ja kymmeniä ja aikamoinen uros saa tulla vastaan, että vielä kiinnostun. Dildot on keksitty.

Eli pointtina veikkaan, että vakituisessa parisuhteessa elävillä on paljon "kuluneempi" kuin meillä sinkuilla joilla seksin harrastaminen on erittäin satunnaista.

Toisaalta voisi ajatella näinkin, että sellainen elin, joka on käytössä, toimii hyvin, päinvastoin kuin sellainen, jonka käyttö on vähäistä tai satunnaista tai jota ei käytetä lainkaan. Yleensähän sellaiset lihakset, joita ei käytä, surkastuvat. Limakalvot myös heikkenevät, jollei verenkierto ole hyvä ko alueella. Eikös se alapää hyvän seksin jälkeen ole mutenkin virkeämmässä kunnossa. Että vaikka käytettäiskin alapäätä, niin tuskin se normikäytöllä ihan puhki kuluu. Alatiesynnytykset nyt tietenkin jotain jälkiä jättää, mutta niissäkin yleensä aika parantaa, ellei mitään kamalampaa ole sattunut.
Varsinkin jos kahta samanikäistä naista vähemmällä ja enemmällä käytöllä verrataan, niin tuskin kovin ihmeellisiä eroja löytyy. eri asia sitten, jos verrataan tosiaan teiniä ja kuusikymppistä. Mutta siinä onkin jo sitten ikä joka tekee tehtävänsä. Eihän teinin ja mummon naamakaan ole yhtenevät, vaikka mummo olis kuinka vähillä vaivoilla selvinnyt elämästään.
 
Viimeksi muokattu:
09876M
Toisaalta voisi ajatella näinkin, että sellainen elin, joka on käytössä, toimii hyvin, päinvastoin kuin sellainen, jonka käyttö on vähäistä tai satunnaista tai jota ei käytetä lainkaan. Yleensähän sellaiset lihakset, joita ei käytä, surkastuvat. Limakalvot myös heikkenevät, jollei verenkierto ole hyvä ko alueella. Eikös se alapää hyvän seksin jälkeen ole mutenkin virkeämmässä kunnossa. Että vaikka käytettäiskin alapäätä, niin tuskin se normikäytöllä ihan puhki kuluu.
Kyllähän me sinkutkin sitä alapäätä käytetään vaikkei miestä olisikaan. Käsi ja dildot takaa hyvän tyydytyksen, monesti paremmankin kuin kumppanin kanssa. Että limakalvot ja lihakset on kyllä käytössä...
 
Viimeksi muokattu:
Aika
Kyllähän me sinkutkin sitä alapäätä käytetään vaikkei miestä olisikaan. Käsi ja dildot takaa hyvän tyydytyksen, monesti paremmankin kuin kumppanin kanssa. Että limakalvot ja lihakset on kyllä käytössä...
niin, että yhtä kuluneita ne alapäät on siis oli sinkku tai parisuhteessa. ;D Ei taida nykyaikana ainakaan olla suurta eroa, kun tosiaan itsetyydytys sormin tai välineillä ei ole enää synti. Mutta varmaan selkeä käyttämättömyys näkyy pitemmällä aikavälillä alueen verenkierron ja lihasten surkastumisena. Mutta onneksi tuollainen ei varmaan tule vastaan ihan ensimmäisenä. Tarvitaanhan alapään lihaksia eritteiden pidättelyynkin, jollei mihinkään muuhun.
 
Viimeksi muokattu:
hmp
jos naisen pillu kuluisi käyttämisestä tai käyttämättömyydestä, niin eiköhän siitä jaettaisi meille tietoa jo terveystiedon tunneilla ja normaaleissa lääkärin tsekeissä aivan kuin jaetaan tietoa nivelten kulumisesta ja sen ennaltaehkäisystä (esim.)
 
Kokemuksia
Valkovuodon määrä lisääntyy kun on säännöllisissä yhdynnöissä, ilmeisesti emätin yrittää mulkun bakteereista eroon. Paikat pysyy siistimpänä kun on selibaatissa, alapää ei tuoksahtele. Liukkaus on selibaatin jälkeen ihan normaali. Kuukautiskipujen suhteen ei ole eroa.
 
asdasfds
niin, että yhtä kuluneita ne alapäät on siis oli sinkku tai parisuhteessa. ;D Ei taida nykyaikana ainakaan olla suurta eroa, kun tosiaan itsetyydytys sormin tai välineillä ei ole enää synti. Mutta varmaan selkeä käyttämättömyys näkyy pitemmällä aikavälillä alueen verenkierron ja lihasten surkastumisena. Mutta onneksi tuollainen ei varmaan tule vastaan ihan ensimmäisenä. Tarvitaanhan alapään lihaksia eritteiden pidättelyynkin, jollei mihinkään muuhun.
Ei se mulkku niitä lihaksia treenaa, vaan nainen itse. Lihakset löystyy iän myötä tai synnytyksen vahingoittamana, mutta niitä pystyy treenaamaan. Veikkaan kyllä, että treenaamisen motivaatio on tuo pidätyskyky, ei itse yhdyntä.
 
Viimeksi muokattu:
aika
Ei se mulkku niitä lihaksia treenaa, vaan nainen itse. Lihakset löystyy iän myötä tai synnytyksen vahingoittamana, mutta niitä pystyy treenaamaan. Veikkaan kyllä, että treenaamisen motivaatio on tuo pidätyskyky, ei itse yhdyntä.

Kuka nyt yhdynnässäkään lahnana makaa! Kyllä siitäkin touhusta nainen itsekin enemmän nauttii, kun puristelee ja osallistuu touhuun ja huolehtii, että kumppanilla on hyvä olla. Sitäpaitsi orgasmissa emätin supistelee jo ihan itsestäänkin. Onhan sekin jo jumppaa ja jos seksiä (hyvää sellaista) on pari kolme kertaa viikossa, niin onhan se jo melkein kuin alakerran kuntoilua.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä