näistä oireista vielä... (lapsella)

eli nyt taas lapsella kuumetta ja valittaa että sattuu päähän, otsan seudulle. Vkl pihan lapset yllytti "maistaan" kuollutta lintua ulkona, seuraavana yönä nousi kuume ja kovat kivut.
Lääkärissä otettiin kokeita joissa ei mitään ihmeellistä..
No, mennään huomenna muutenkin lääkäriin, joten pitää varmaan vaatia muitakin testejä? Kai siitä nyt ainakin loisia saa, jos ei muuta?
 
Vaadi ihmeessä tutkimaan kunnolla!! Kyllä tollasesta linnusta varmasti jotain "tautia" tai loisia saa.Johan tuo kuume ja särky kertoo,että jotain varmasti on.No,enhän mä mikään lääkäri oo,mutta ihan "maalaisjärjellä" ajateltuna.
 
JONSERED Karhunkantaja
Niinkin kehno tuuri voi käydä, ettei edes pieniä lintukirppuja tule. =)

Oireet kuulostavat kovin yleisluontoisilta, meillä päin on jokin flunssavirus jylläämässä. Aiheuttaa kovaa pään- ja lihasten särkyä ja kuumeilua. Luota vain lääkäreihin. Saattaa lapsen linnunraadon "maistaminenkin" olla vain näytösluonteinen juttu, että pääsee äkkiä ikävästä tilanteesta pois. Osaavat lapset feikata.
 
JONSERED Karhunkantaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 16:18 vieras kirjoitti:
no toivottavasti ei ollut lintuinfluenssaa jos lintu on löytyny kuolleena pihalta... eihän nekään ihan itsestään kuole...
Saattaa lintu vanhuuteenkin kupsahtaa, tai lentää ikkunaa päin. Huomattavasti todennäköisempää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 16:20 JonseredLaLoca kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 16:18 vieras kirjoitti:
no toivottavasti ei ollut lintuinfluenssaa jos lintu on löytyny kuolleena pihalta... eihän nekään ihan itsestään kuole...
Saattaa lintu vanhuuteenkin kupsahtaa, tai lentää ikkunaa päin. Huomattavasti todennäköisempää.
niinhän se saattaa... mulla vaan ekana tuli toi mieleen, oon sen verran vainoharhainen, että epäilisin ekana tota... jos lapsi syöny kuollutta lintua ja kohta tulee kuumetta ym... :/
 
JONSERED Karhunkantaja
*klassinen aloitus lauseelle* Asiahan ei minulle kuulu, mutta miten muksu on päässyt lintua järsimään pihassa? Tarkoitan, että eikö kukaan aikuinen ollut löytänyt raatoa ja vipannut roskikseen? Minkä ikäinen lapsi? (kyselyikä on koko ikä)

Ehkä auttaisi paremmin ymmärtämään tilannetta ja saamaan omassa päässäni risteileviin kysymyksiin vastauksia...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 16:24 JonseredLaLoca kirjoitti:
*klassinen aloitus lauseelle* Asiahan ei minulle kuulu, mutta miten muksu on päässyt lintua järsimään pihassa? Tarkoitan, että eikö kukaan aikuinen ollut löytänyt raatoa ja vipannut roskikseen? Minkä ikäinen lapsi? (kyselyikä on koko ikä)

Ehkä auttaisi paremmin ymmärtämään tilannetta ja saamaan omassa päässäni risteileviin kysymyksiin vastauksia...
Miten ne lapset yleensäkään "pääsevät" tekeen kaikenlaista? Johtuiskohan lapsuuden uteliaisuudesta/yllytyshulluudesta jne... ja ei ne aikuisetkaan aina ehdi kaikkea varjelemaan
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 16:18 JonseredLaLoca kirjoitti:
Niinkin kehno tuuri voi käydä, ettei edes pieniä lintukirppuja tule. =)

Oireet kuulostavat kovin yleisluontoisilta, meillä päin on jokin flunssavirus jylläämässä. Aiheuttaa kovaa pään- ja lihasten särkyä ja kuumeilua. Luota vain lääkäreihin. Saattaa lapsen linnunraadon "maistaminenkin" olla vain näytösluonteinen juttu, että pääsee äkkiä ikävästä tilanteesta pois. Osaavat lapset feikata.
Näinpä.. ja tekisi mieli kysyä että minkä ikäinen lapsi kyseessä..ja oletko käynyt sen raadon katsomassa? Onko moista olemassakaan vai onko mielikuvituksen tuotetta.. Minä olisin ensimmäisenä käynyt sen tarkistamassa ja pyytänyt lasta siinä paikan päällä kuvailemaan että millä tavalla sitä nyt sitten onkaan maistettu (jos on..)
 
JONSERED Karhunkantaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 16:27 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 16:24 JonseredLaLoca kirjoitti:
*klassinen aloitus lauseelle* Asiahan ei minulle kuulu, mutta miten muksu on päässyt lintua järsimään pihassa? Tarkoitan, että eikö kukaan aikuinen ollut löytänyt raatoa ja vipannut roskikseen? Minkä ikäinen lapsi? (kyselyikä on koko ikä)

Ehkä auttaisi paremmin ymmärtämään tilannetta ja saamaan omassa päässäni risteileviin kysymyksiin vastauksia...
Miten ne lapset yleensäkään "pääsevät" tekeen kaikenlaista? Johtuiskohan lapsuuden uteliaisuudesta/yllytyshulluudesta jne... ja ei ne aikuisetkaan aina ehdi kaikkea varjelemaan
Äh, en halua syyllistää, ihmettelen vain. Jo hyvin pieni lapsi oppii, että yllytykseen ei tarvitse reagoida. Meillä kun ei tuollaista pihaa ole, jossa olisi yllyttäjiä, eivätkä lapset ole itse keksineet mitään vastaava tehdä, ihmettelenpähän.

Ei aikuisen kuulukaanlapsen varjona koko ajan olla, mutta kuvittelisin, että isommille lapsille on jo opetettu vastuullisuutta, niin, että he eivät tee tuollaisia "jekkuja" tai jopa puuttuvat asiaan, jos jotain on menoillaan.

Näin meidän lintukodossamme.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 16:32 huppaloora kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 16:18 JonseredLaLoca kirjoitti:
Niinkin kehno tuuri voi käydä, ettei edes pieniä lintukirppuja tule. =)

Oireet kuulostavat kovin yleisluontoisilta, meillä päin on jokin flunssavirus jylläämässä. Aiheuttaa kovaa pään- ja lihasten särkyä ja kuumeilua. Luota vain lääkäreihin. Saattaa lapsen linnunraadon "maistaminenkin" olla vain näytösluonteinen juttu, että pääsee äkkiä ikävästä tilanteesta pois. Osaavat lapset feikata.
Näinpä.. ja tekisi mieli kysyä että minkä ikäinen lapsi kyseessä..ja oletko käynyt sen raadon katsomassa? Onko moista olemassakaan vai onko mielikuvituksen tuotetta.. Minä olisin ensimmäisenä käynyt sen tarkistamassa ja pyytänyt lasta siinä paikan päällä kuvailemaan että millä tavalla sitä nyt sitten onkaan maistettu (jos on..)
kyllä sitä ihan oikeasti oli maistettu, ja olen ihan aikuinen neljän lapsen äiti joka tajuaa että vaikka lapsia kuinka opettaa, joukossa tyhmyys tiivistyy.

Ei ole olemassa täysin fiksuja lapsia... valitettavasti.

Lapselle tuli myös violetteja täpliä/viivoja, tai jotain kehoon joten menemme uudestaan sairaalaan kunhan taksi tulee.
 
Lapseltahan varmasti otettiin tulehdusarvot? Kun meidän vauva sairastui "vain" kuumeeseen (eli ei nuhaa, yskää tms.) pelkkä kuume niin se oli pissatulehdus joka leves munuaisiin ja sitä kautta yleiseksi verenmyrkytykseksi.

Ja lääkärit sanoi, että tulehdusarvot tulee n. 10 tunnin viiveellä, eli nyt jos otetaan tulehdusarvot ne näyttää sitä tilannetta mikä oli silloin n. 10 tuntia sitten. Ja muutenkin sanoivat et jos vauvalla/lapsella ei ole mitään muuta kuin kuumetta niin pitäisi hälytyskellojen soida.. Mutta, toisaalta te olette jo käyneet lääkärissä niin sillä tavalla varmaan mitään hirmuvakavaa oo. Onhan niitä tosiaan viruksiakin jotka nostavat kuumetta mut näin yleisesti ottaen.

Ja eniten ärsyttää kun silloin kun tuo vauva (tuolloin tasan 3kk) sairastui illalla "pelkkään" kuumeeseen joka paheni eikä supotkaa auttanu enää, soitin yöllä yleiseen päivystykseen jossa käskettii oottaa aamuun omaa terveyskeskuksen aukeamista ja aamulla soitin sinne tk:n niin tuntui siltä ettei sitä aikaa anneta kun ei ollut muuta kuin kuumetta. Mut antoivat sitten sen ajan ja siellä oli sitten joku nuori lääkäri joka varmuuden vuoksi määräsi antibioottikuurin vaikkei löytänyt mitää tulehdusta ja tulehdusarvot oli jo kohoamassa (eikä laittanut lähetettä eteenpäin).

Noh, tultiin kotii ja siitä muutama tunti nii tytöltä alkoi pissantulo loppumaan ja meni tosi nopeesti niin huonoon kuntoon et soitin ambulanssin kun alkoi olemaan jo jotain kuumekouristuksen tapaisia ja päästiin suoraan lastenpäivystykseen ja sinne sitte jäätiinkin.

Että, tuo "pelkkä" kuume on juuri se mihin pitäisi kiinnittää huomiota kun jotain vastaanhan se kuume aina taistelee.

Kannattaa varalta viedä uudelleen lääkäriin varsinkin jos yleisvointi menee huonommaksi.
 
äkkiä
tulin hakeen vaatteita ja leluja pojalle, mies jäi sairaalaan. Taitaa olla jotain vakavampaa, kun kuume pomppasi yli 40 ja poika ihan muissa maailmois. Ilmottelen parin päivän päästä miten kävi! Meil viel koululaiset kaksistaan kotona...
 
ChiliCat
Kyllä joukossa tyhmyys tiivistyy! Olen itse maistanut sammakonkutua ja syönyt kastemadon lapsena. Ja linnun raatoja löytyy joka kevät ja kesä meidänkin kerrostalo alueelta, kun käytän kissoja ulkona. Toivotaan paranemisia sinne, itse olisin myös aika hysteerinen tuossa tilanteessa. :hug:
 
Meillä kans tyttö2,6vuotta ollu 4päivää kuumeesa ja välillä oli jopa pikkasen vajaa 40. Kahesti on käyty lääkärissä mut mitään ei oo löytyny. Tulehus arvot ihan hitusen koholla. Huolestuttanuonjakovastimutnyt näyttää et alkas tokenee. Jotain tollasta kuume tautiaonkyl ollu liikkeel mut siltise huolestuttaakuntoinen valittaa kauheesti pääkipua jakuumenousee pilviin.
 
NuoriAikuinen
Voi pientä. Mutta onneksi nyt on hyvässä hoidossa, kaikki varmasti selviää. Tuossa ei tainnut olla lapsen ikää mutta hienoa että hän kertoi mitä oli tapahtunut ja olette seuranneet tilannetta tarkasti.
Voimia koko pooppoolle ja pienelle pikaista paranemista! :hug:
 

Yhteistyössä