näistä kauneusleikkauksista

• Viestiketjun aloittaja tuumailija
  • Ensimmäinen viesti
tuumailija
Kannattaako nämä jutut...

Joka viides rintaimplanttileikkaus vaatii uusintaleikkauksen
Julkaistu 11:14

Tampere. Tampereen yliopiston terveystieteen laitoksen tutkimuksen mukaan joka viides leikkauksen läpikäynyt suomalaisnainen on joutunut vähintään yhteen uusintaleikkaukseen kymmenen vuoden seurantajakson aikana. Joka kolmas kosmeettisessa rintaimplanttileikkauksessa käyneistä naisista on kokenut erilaisia ongelmia rintojen alueella leikkauksen jälkeen.
Tutkijat korostavat, että rintaimplanttileikkauksen terveysvaikutuksista olisi annettava leikattavalle etukäteen riittävästi oikeaa tietoa. Vain 40 prosenttia tutkimukseen osallistuneista katsoi saaneensa tarpeellisen määrän tietoa ennen tointa.
Riittämättömästä etukäteisinformaatiosta huolimatta ainoastaan joka kymmenes nainen oli tyytymätön leikkauksen lopputulokseen. 71 prosenttia ei ollut katunut koskaan jälkeen päin leikkauspäätöstään.

Yleisin leikkausta seurannut vaiva oli implantin kapseloituminen, joka oli diagnosoitu 17 prosentilla naisista. Kapseloitumisella tarkoitetaan implanttia normaalisti ympäröivän sidekudoskapselin arpeutumista.
Tutkijat toteavat kuitenkin, että rintaimplanttileikkauksiin liittyy harvoin todella vakavia ongelmia.
Tutkimuksessa mukana olleista 685 suomalaisesta implantit hankkineesta naisesta 26 prosenttia oli tarvinnut hoitoa ongelmiinsa ja 22 prosenttia oli käynyt uusintaleikkauksessa.

Tampereen yliopiston tutkimus toteutettiin yhdessä amerikkalaisten ja tanskalaisten tutkijoiden kanssa. Tutkimustuloksia esitellään kansainvälisen Annals of Plastic Surgery -lehden marraskuun numerossa.
Jatkossa tutkimusryhmä aikoo selvittää mm. rintaimplantit hankkineiden naisten psyykkistä terveydentilaa ja leikkauksen vaikutuksia elämänlaatuun.

STT

:eek: :eek:

leikattu
Olen itse ottanut silikoonit rintoihin 2 vuotta sitten. Kärsin pienistä riippuvista kolikkopusseista kahden lapsen jälkeen....nyt olen kolmen lapsen äiti riippimattomilla rinnoilla ja tyytyväinen itseeni! En varmaankaan ole enään tyytyväinen jos joku vika tulee, mutta ei tämä elämä ole riskitöntä muutenkaan!
Hauskaa talven odotusta kaikille!

Yhteistyössä