Näinkö te nuoret ajattelette?

• Viestiketjun aloittaja case
  • Ensimmäinen viesti
case
RUU KIRJOITTI ÄIDIT 40 V. PALSTALLA:
Eiks teit lähes mummoja hävetä kun luulette vielä voivanne pystyä kasvattaan vauvasta sekä HENKISESTI että FYYSISESTI terveen ihmisen!!!! Mun mielestä yli 35 pitäis kieltää lailla lasten teko. Ei teist oo mitään iloa lapselle kun makaatte jo puoleks haudas. Mua oikeen säälittää kun näkee tuol kylil rupsahtaneita akkoja jotka huutaa ryppynen naama punasena pienille lapsilleen ja kuvittelevat vielä olevansa hyviä äitejä. :LOL:

case
Voihan se olla ihan minkä ikäinen vaan, tiedä vaikka ois 50 ja kateellinen kun jotkut saa lapsia 4-kymppisinä.
Mä vaan heitin tänne nuorten äitien puolelle tän ihan kysymyksenä että onko tällainen ajattelu yleistäkin.

ei ole yleistä. Itse en ainakaan allekirjoita tuollaista mielipidettä.
Onko sitten "vanhuksien" piireissä sellaista ajattelua että nuoret äidit ei onnistu hommassaan koska ei ole ns. elämänkokemusta, taloudellista varmuutta jne.. Tähän ajattelutapaan olen törmännyt usein...

miiru
eipä taida RUU täällä kirjotella joten eksyit paikasta,etippäs sitä syyllistä vaikka toisesta osiosta! ja toiseks,noinko paljon loukkaa jos joku sanoo noin,että tuut tänne vikiseen. kannattasko miettiä mitä sitä täällä meistä nuorista kirjotellaan ensin ennen ku ottaa noin nokkiinsa!
vähän ku +-0,eli ei kellään hyvä olla!

miiru
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2005 klo 12:57 case kirjoitti:
Voihan se olla ihan minkä ikäinen vaan, tiedä vaikka ois 50 ja kateellinen kun jotkut saa lapsia 4-kymppisinä.
Mä vaan heitin tänne nuorten äitien puolelle tän ihan kysymyksenä että onko tällainen ajattelu yleistäkin.
heitäppäs tää tonne toiseenki osioon,mitä siitä tänne tuut ruikuttaan!

mun mielestä jokainen saa tehdä lapsia silloin, kun tuntuu, että on siihen itse valmis, on sopiva isä (tai vaikkei olisikaan) ja elämäntilanne on sellainen, että on ainaki suht viisasta se lapsi saada. se, että yli nelikymppinen ei pystyisi kasvattamaan tasapainoista lasta... noh, niinku se iästä olis kiinni, ennemminki asenteesta. eikä sitä rajaa voi mihinkään ikään vetää, että esim. 39 vuotias voi kasvattaa lapsensa hyvin, mut 40 täyttänyt ei voi...
lapsellista ajattelua, ja provosoivaa. kuulostaa kateelliselta.

anne-68
Johan alkoi kalkatus kun esitettiin selkeä kysymys:eek:nko yleistäkin ajatella noin???Kauheat agressiot pintaan,mitäs tänne tulet kyselemään ja blaa blaa..Ettekö te lapset pysty vastaamaan selkeään kysymykseen asiallisella kommentilla?Täytyykö heti heittäytyä puolustuskannalle?Minkä takia?Enpä ole tuolla aikuisten puolella lukenut kyseistä kommenttia,onnekseni.Eihän tuollaiseen viitsi edes ottaa kantaa.Ja miksi sitä kysellä 20-30 palstalta,vai?Siellä kirjoittelevat ovat aikuisia ihmisiä jotka eivät takuulla ajattele noin ikärasistisesti ja idioottimaisesti,sehän on selvä.Tämän ikäryhmän kirjoituksia se on,ei epäilystäkään.Tajuatte itse kyllä kun olette aikuisia,et miksi se on niin selvää.Ja jos jotakuta tekee mieli esittää mulle kysymys mitä MINÄ teen juuri nyt tällä puolella,voin vastata etukäteen että ihan tulin uteliaisuuttani katsomaan mitä teikäläiset äitiydestä ajattelevat;ihan kuten tekin käytte aikuisten puolella...Voin kyllä sanoa ettei mun tarvitse tulla enää tänne,tämä riitti mainiosti.Mieluummin viihdyn tuolla missä kommentoidaan asioita (yleensä) perustellen kantansa.

äetyliini
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2005 klo 23:08 anne-68 kirjoitti:
Johan alkoi kalkatus kun esitettiin selkeä kysymys:eek:nko yleistäkin ajatella noin???Kauheat agressiot pintaan,mitäs tänne tulet kyselemään ja blaa blaa..Ettekö te lapset pysty vastaamaan selkeään kysymykseen asiallisella kommentilla?Täytyykö heti heittäytyä puolustuskannalle?Minkä takia?Enpä ole tuolla aikuisten puolella lukenut kyseistä kommenttia,onnekseni.Eihän tuollaiseen viitsi edes ottaa kantaa.Ja miksi sitä kysellä 20-30 palstalta,vai?Siellä kirjoittelevat ovat aikuisia ihmisiä jotka eivät takuulla ajattele noin ikärasistisesti ja idioottimaisesti,sehän on selvä.Tämän ikäryhmän kirjoituksia se on,ei epäilystäkään.Tajuatte itse kyllä kun olette aikuisia,et miksi se on niin selvää.Ja jos jotakuta tekee mieli esittää mulle kysymys mitä MINÄ teen juuri nyt tällä puolella,voin vastata etukäteen että ihan tulin uteliaisuuttani katsomaan mitä teikäläiset äitiydestä ajattelevat;ihan kuten tekin käytte aikuisten puolella...Voin kyllä sanoa ettei mun tarvitse tulla enää tänne,tämä riitti mainiosti.Mieluummin viihdyn tuolla missä kommentoidaan asioita (yleensä) perustellen kantansa.
jaa-a ja kuka oli ikärasisti... :LOL:

Wilma88
\
Jos sulta kysyttäs että noinko sinä oikein ajattelet, niin saattaisit itsekkin rueta puolustuslinjalle...on kyllä hieman kornia heti vastaan rueta haukkumaan, kun aloitus ei kuitenkaan pahimmasta päästä ollut mitä täällä on kirjoiteltu.....Minä en lähde tähän nyt vastaan änkkäämään, mutta aika pahalta kuulosti kirjoituksessasi tuo lapset kommentti...Minä en juurikaan pidä itseäni enää lapsena, vuosiin en ole pitänyt.Mutta tietysti saatat itse olla sen ikäluokan ihminen että 17 vuotias on vasta kastettu jne... =) Esim. tuolla mitä nyt palstalla on käyty MONET tappelut vaikka sun mistä aiheesta...Ja suurin osa siellä on varmasti reilu kaksikymppisiä mammoja...Oman mielipiteensähän saa asioista ilmaista, ja jos jotakin kyrsii tällaiset aloitukset niin hän on vapaa myös omaan mielipiteeseensä!!!Minusta 40-45 vuotiaana äidiksi tuleminen ei ole lainkaan hirveää, oma äitini oli 36 minut saadessaan. Eikös se olis vähän niin, että kuitenkin jos luonto on iäkkäämmälle naiselle (siis yli40) järjestänyt asian niin, että hedelmöittyä ei voi luonnollisin konstein niin minusta siihen ei lääketieteellisin keinoin pitäisi enää mennä sorkkimaan..Tämä kuitenkin vain ja ainoastaan MINUN mielipide, jokaisella on omansa, ja nehän täällä varmasti saa julkaista :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2005 klo 23:30 äetyliini kirjoitti:
\
jaa-a ja kuka oli ikärasisti... :LOL:
joo... ikärasismiahan tossa viestissä ei tietenkään ollut. ja jos et sattunut sinä AIKUINEN huomaamaan, jotkut, esim. minä, vastasivat täysin asiallisesti. vai kuuluuko sun lapsellisiin tapoihin syllisen etsimisen lisäksi vielä jättää asialliset kommentit huomiotta, että varmasti saat riidan aikaiseksi? onhan se toisaalta parempi että purat noi agressiot tänne, ku vaikka lapsiisi..... jos se elämä kerran on niin stressaavaa. osuiko toi viesti vähän arkaan paikkaan kun kerran pitää syyllinen löytää? toivottavasti et kasvata lapsiasi samalla periaatteella......
ja siitä, onko täällä aikuisia vai ei, ikä ei tee aikuista. kukaan ei ole aikuinen kun täyttää 18, vaan täysi-ikäinen. aikuiseksi voi nimittää ihmistä, joka tietää, ja kantaa vastuunsa, ja sitä jokainen tällä palstalla tekee, kantaa lapsestaan vastuun. mikä vois olla suurempi vastuu, ku vastuu lapsesta? ja vastuuhan kasvattaa. nojaa.... ainaki tästä alotuksesta päätellen kaikkia ei, mut noin pääasiallisesti.

janica-84
mä en tosiaan pysty käsittämään että täytän viikon päästä 21 ja nää alle 20v. "äidit" on näin pentuja! onneks voin jo hyvillä mielin olla tuolla seuraavalla palstalla, sillä nää jutut on IHAN naurettavia! vois luulla että meillä on 10 vuoden ikäero.

myöhemmin viellä ymmärrätte miten hassuilta kuulostatte...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.06.2005 klo 09:50 janica-84 kirjoitti:
mä en tosiaan pysty käsittämään että täytän viikon päästä 21 ja nää alle 20v. "äidit" on näin pentuja! onneks voin jo hyvillä mielin olla tuolla seuraavalla palstalla, sillä nää jutut on IHAN naurettavia! vois luulla että meillä on 10 vuoden ikäero.

ei tartte myöhemmin ymmärtää, kun ymmärtää jo ihan nyt. mut kun menee herne nenään, ni menee. kenties vielä lapsellisempaa on tulla laittamaan tänne aloituksia, joissa ilmiselvästi oletetaan että nuoret äidit vihaa vanhempia, ja etsitään syylistä ku pikku kakarat.
jotkut katsos saa kuulla tarpeeksi tota paskaa irl, joten netissä en enää jaksais kuunnella samaa jauhantaa. tarkotus on tulla tänne rentoutumaan ja juttelemaan niitä näitä, mut ei taida onnistua.

anne-68
Honiska se jaksaa päätään paukuttaa,vaihda jo levyä.Toi viittaaminen siihen et "parempi tääl purkaa agressioitaan kun lapsiinsa",on niin kulunut ja mitätön,et olet kuin risa levy.Keksi jotain nasevampaa säkin välillä.Ja mulle sun on LAPSUKAINEN aivan turha selittää eroa "aikuisella" ja "täysi-ikäisellä",varmasti olen tiennyt sen eron jo kun sinä makasit kapaloissas!Jos edes olit ittes maailmaan vielä ängennyt...Ja kuule hoooooniska:älä sä edes yritä tehdä mitään henkiökuvaa musta,sul ei siihen ole pienimpiäkään edellytyksiä.Pitäydy vaan itteäs reilusti nuorempien pomottamisessa ja jakele mielipiteitäs niille joita se kiinnostaa.Jos et mitään muuta ymmärrä,ymmärrä edes tämä asia.Tai ole kokonaan hiljaa ja yritä kasvattaa pennustas älykkämpi ihminen kuin mitä äitinsä on.Tajusitko???!!!Jerk...

ja tohon ei voi enää muuta sanoa, ku älä viitsi esittää tyhmpempää mitä olet.

itseasiassa sä käyttäydyt vähintään yhtä ala-arvoisesti ja lapsellisesti ku mä, ja se on sentään jo jotain, noin aikuiselta. ...että ehkä ois viisainta antaa tän ketjun pudota.

ainii, ja olin kyllä puskenut itseni maailmaan, ku sä mietit täysi-ikäisyyden ja aikuisuuden eroja.

minkäs ikäisä sun lapset muuten on?

lisäämpä vielä, että etkö huomannut paria muuta jotka oli sulle vastanneet? mikähän siinä mun vastauksessa oli niin erikoista että vaivauduit ihan takasin kirjoittamaan?

teinimammako
ihan hävettää olla näin nuori ja kirjotella tänne.MIKSI PITÄÄ AINA TAPELLA?! Nuoret aina valittaa että syrjitään äiteinä ym... mutta mitä te itse teette?! järki käteen... Vähä asiallisuutta näihin viesteihin...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2005 klo 15:12 teinimammako kirjoitti:
ihan hävettää olla näin nuori ja kirjotella tänne.MIKSI PITÄÄ AINA TAPELLA?! Nuoret aina valittaa että syrjitään äiteinä ym... mutta mitä te itse teette?! järki käteen... Vähä asiallisuutta näihin viesteihin...
sitä asiallisuutta vois odottaa myös näiltä muka aikuisilta.
miks nuorien pitäis käyttäytyä asiallisesti ku ei vanhemmatkaan sitä osaa? ja siis mitä me itse tehdään? mä en tietääkseni oo syrjiny ketään pelkän iän takia, niinku useita nuoria äitejä syrjitään. ja miksei asiasta saisi valittaa?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.06.2005 klo 13:05 anne-68 kirjoitti:
Honiska se jaksaa päätään paukuttaa,vaihda jo levyä.Toi viittaaminen siihen et "parempi tääl purkaa agressioitaan kun lapsiinsa",on niin kulunut ja mitätön,et olet kuin risa levy.Keksi jotain nasevampaa säkin välillä.Ja mulle sun on LAPSUKAINEN aivan turha selittää eroa "aikuisella" ja "täysi-ikäisellä",varmasti olen tiennyt sen eron jo kun sinä makasit kapaloissas!Jos edes olit ittes maailmaan vielä ängennyt...Ja kuule hoooooniska:älä sä edes yritä tehdä mitään henkiökuvaa musta,sul ei siihen ole pienimpiäkään edellytyksiä.Pitäydy vaan itteäs reilusti nuorempien pomottamisessa ja jakele mielipiteitäs niille joita se kiinnostaa.Jos et mitään muuta ymmärrä,ymmärrä edes tämä asia.Tai ole kokonaan hiljaa ja yritä kasvattaa pennustas älykkämpi ihminen kuin mitä äitinsä on.Tajusitko???!!!Jerk...
taidat olla sinäkin henkisesti lapsi..... ku lukee tot sun tekstiä niin vois luulla että joku 17 vuotias on sen kirjottanu.... pakko yrittää olla niin täydellinen kun on olevinaan vanhempi ja viisampi.... no vanhempi ainenkii :LOL: :LOL:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.06.2005 klo 19:33 paula kirjoitti:
\
taidat olla sinäkin henkisesti lapsi..... ku lukee tot sun tekstiä niin vois luulla että joku 17 vuotias on sen kirjottanu.... pakko yrittää olla niin täydellinen kun on olevinaan vanhempi ja viisampi.... no vanhempi ainenkii :LOL: :LOL:
tajusin just että toi anne-68 ois voinu kirjottaa melkein itselleen: "pitäydy sä vaan itteäs reilusti nuorempien pomottamisessa ja..."
eli mitähän tää kyseinen ihminen täällä yrittää tehdä? ;)

\
voitko ihan rehellisesti sanoa että tuo sun tekstis on jotain kypsää ja aikuista?? mikä ihme sinua vaivaa, oletko todella noin vastaan nuoria äitejä? miksi? onko ne tehny kenties sulle jotain? luuletko olevasi muita parempi kun sulla on ikää se vajaa/reilut 20 vuotta enempi? sä itse teet itsestäsi naurettavan ja epäkypsän oloisen tuolla vauhkoomisella ja sitten vielä yrität väittää että olet paljon viisaampi ja kypsempi. hoh hoijjaa. joko olet kokonaan provo henkilö joka tahallaan lietsoo riitaa tai sitten oikeasti olet IKÄISTÄSI tyhmempi ja niin kuulutettu ikärasisti.

teinimammako87
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.06.2005 klo 13:42 honiska kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2005 klo 15:12 teinimammako kirjoitti:
sitä asiallisuutta vois odottaa myös näiltä muka aikuisilta.
miks nuorien pitäis käyttäytyä asiallisesti ku ei vanhemmatkaan sitä osaa? ja siis mitä me itse tehdään? mä en tietääkseni oo syrjiny ketään pelkän iän takia, niinku useita nuoria äitejä syrjitään. ja miksei asiasta saisi valittaa?

Saakai siitä tietenkin valittaa jos huvittaa,mut eikö näilläkin palstoilla puhuta lapsista ym... pitäs keksii joku oma palsta valitteluille ja tappeluille että jotkut sais purkaa vihaansa.Tuntuuhan tuo vähä tyhmältä että vanhemmat tulevat tänne vaan tappeleen kun pystys sen sijasta vaihtaan ajatuksia ym... toisten vanhempien kanssa.Mut kukin tekee mitä lystää........ :\|

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.06.2005 klo 09:50 janica-84 kirjoitti:

OLEN TÄYSIN SAMAA MIELTÄ .EN olis ollut kun olin alle20 mutta vähä on tullut järkee
päähän =)

Yhteistyössä