Näin voimakas on huono !!omatunto!!

• Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti
huh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Auttaako tuo moralisointi enää, edelleen olen sitä mieltä ettei elämä lopu muutamaan panoon, mutta raskaus olisi sitten ollut jo toinen juttu.
No mitä noilla on käytännössä eroa muuta kuin toisessa olisi tapahtunut hedelmöittyminen??
Tekeekö "pelkkä" pano asiasta jotenkin siveellisemmän ja anteeksiannettavan?
Ei-toivotusta raskaudestahan pääsee eroon helposti, mutta se tosiasia että olet pettänyt, ei muutu millään, puhumattakaan sitten kaikista mahdollisista taudeista joita olet voinut saada.

Mutta niin kai se on että meitä on moneen junaan ja valitettavasti jokunen on jäänyt asemallekin... :-/

Alkuperäinen kirjoittaja huhhei:
ap:lle EI. Täällä ei tosiaan voi kertoa asioista niinkuin ne tosiasiassa ovat. Kaikki tällä palstalla luulee olevansa jotain vitun jumalia tuomitsemaan muita, kun itse ovat eläneet niin nuhteettomasti elämäänsä. Oikeita neitsyt maarioita. Eli joo mieluummin sinuna kertoisin vaikka hyvälle ystävälle näistä asioista, kun tulisin tänne kertomaan! :)
noh, muista en voi mennä sanomaan, mutta mie en oo koskaan elämässäni tahallani toista ihmistä, tai eläintäkään, satuttanu. eli voin omasta puolestani sanoa että mie elän sanonnan: "tee se muille, mitä haluaisit itsellesi tehtävän" - mukaan

harmi vaan että miun kohalle on sattunu ihmisiä jotka onki sitte tehneet miulle sen mitä yleensä tehään vihamiehille... mutta kait se on sitten aina sen petetyn vika, koskaanhan se vika ei ole pettäjän omassa nupissa vaan aina jossain muussa.

kas kas
Eikös ap jo maininnut heti alkuunsa, ettei ollut suojaamattomassa yhdynnässä? Silti täällä maalaillaan jo hivstä ja muista sukupuolitaudeista piruja seinille. On tämä kyllä palsta. Missään nimessä ei voi olla rehellinen. Ne jotka taausti ei ole ymmärtämässä tilannetta on ensimmäisenä moralisoimassa ja kommentoimassa.

Onnea sinulle ap, ettet ollut raskaan. Ymärrän huonon omantuntosi ja sen, että nyt saatte tosissaan tedä töitä suhteen eteen, jotta sen saatte toimivaksi ja pidempi aikaiseksi. Nyt älä päästä enää tilannetta niin pahaksi, että täytyy lähteä petoksen tielle, vaan puhukaa keskenänne. Paljon on suhteita, joissa toiselle on joskus sattunut harha askel, mutta siinä se kynnys onkin, miten selvitä siitä eteenpäin, ja ennen kaikkea miten toimia, ettei näin pääse käymään toistamiseen.

Joo ja en ole täällä ymmärtämässä siksi, että olisisn itse joskus tehnyt niin, en ole ikinä pettänyt kumppaniani, ei ole käynyt mielessäkään, mutta siksi minun ei sitä ole tarvetta korostaakaan. Varmasti nämä moralisoijat on vähintään mielessään kumppaneitaan pettänyt tai joskus ollut ihastunut johonkin muuhun kuin mieheensä, ja nyt omat pelota ja kokemukset nostaa vohan pintaan. Helppo on ap sinua haukkua ja moralisoida, jos on itse tehnyt tai halunnut tehdä samoin...

Alkuperäinen kirjoittaja kas kas:
Varmasti nämä moralisoijat on vähintään mielessään kumppaneitaan pettänyt tai joskus ollut ihastunut johonkin muuhun kuin mieheensä, ja nyt omat pelota ja kokemukset nostaa vohan pintaan. Helppo on ap sinua haukkua ja moralisoida, jos on itse tehnyt tai halunnut tehdä samoin...
Minusta oleellista on se, lähteekö toteuttamaan mielihalujaan avioliittovaloista huolimatta, vai pysyykö uskollisena. Täysin tietoisia päätöksiä molemmat ja se, kumman tien valitsee, kertoo aika lailla ihmisestä.

(vaikka mä en oo kyllä ap:tä ollut teilaamassa)

Huumekoira
Tää nyt on ihan naurettavaa, ettei nykyisiin saa sanoa väärää asiaa vääräksi. Aina vaan pitäs päähän taputella kaikenmaailman moraalittomuutta. Sen kun petätte ja rikotte, ihan vapaasti, mutta älkää nyt olettako, että muiden ihmisten mielestä se olisi ok juttu.

em
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Tää nyt on ihan naurettavaa, ettei nykyisiin saa sanoa väärää asiaa vääräksi. Aina vaan pitäs päähän taputella kaikenmaailman moraalittomuutta. Sen kun petätte ja rikotte, ihan vapaasti, mutta älkää nyt olettako, että muiden ihmisten mielestä se olisi ok juttu.
Peesi!

kas kas
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja kas kas:
Varmasti nämä moralisoijat on vähintään mielessään kumppaneitaan pettänyt tai joskus ollut ihastunut johonkin muuhun kuin mieheensä, ja nyt omat pelota ja kokemukset nostaa vohan pintaan. Helppo on ap sinua haukkua ja moralisoida, jos on itse tehnyt tai halunnut tehdä samoin...
Minusta oleellista on se, lähteekö toteuttamaan mielihalujaan avioliittovaloista huolimatta, vai pysyykö uskollisena. Täysin tietoisia päätöksiä molemmat ja se, kumman tien valitsee, kertoo aika lailla ihmisestä.

(vaikka mä en oo kyllä ap:tä ollut teilaamassa)
Se on ihan totta, että teot puhuu puolestaan. Silti kaikki on vaan ihmisiä ja tekee väärin joskus. En osaa kuvitella tilannetta, että itse pettäisin kumppaniani, mutta en oikeasti sitä voi koskaan tietää, jos sattuu niin paha kriisi päälle, että menee koko pääkoppa sekaisin. Samalla kun voin olla melkein 100%n varma, että en ole kuitenkaan pettäjä, niin teen ihan varmaan jotain muuta, mikä täällä tuomittaisi heti vaikkei nyt heti mieleen tulekaan.

Minua ihmetyttää, kun täällä palstalla ei voi sanoa rehellisesti miten asiat on, jos ei halua heti tyrmäävää tuomiota niskaansa. Jos ap:n siippa on asian jo antanut anteeksi, niin miksi ulkopuolisten ihmisten pitää heitää suolaa haavoihin? Tapahtuneille kun ei kukaan enää mitään voi.

hox
Muistaakseni olet huumekoira uskovainen ihminen. Miten sinun ajatusmaailmaan sopii sellaiset käsitteet kuin armo, anteeksi antaminen ja suvatsevaisuus. Laitanpa tähän tuon isä meidän rukouksen, niin voit palauttaa mieleesi, mitä siellä anteeksi antamisesta sanotaan.

Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä
meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta
ja voima ja kunnia iankaikkisesti.
Aamen.

Voisit ihan hyvin antaa anteeksi ap:lle, kun hänen kumppaninsakin on siihen kyennyt. Vai pettikö hän sinun miehesi kanssa?

vieras
ap:lle EI. Täällä ei tosiaan voi kertoa asioista niinkuin ne tosiasiassa ovat. Kaikki tällä palstalla luulee olevansa jotain vitun jumalia tuomitsemaan muita, kun itse ovat eläneet niin nuhteettomasti elämäänsä. Oikeita neitsyt maarioita. Eli joo mieluummin sinuna kertoisin vaikka hyvälle ystävälle näistä asioista, kun tulisin tänne kertomaan! :)
Kyllä on paljonkin ihmisiä, jotka ovat eläneet suht moitteettomasti koko elämänsä. Muita juurikaan loukkaamatta.

kyl olet ihme tyyppi
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Tehnyt lopun kaikesta hyvästä? Mistä ihmeen hyvästä, elät valheessa. :/
Muutama pano ei maata kaada, mutta raskaus sen olisi tehnyt.
Sanopa se miehellesi..
Meillä oli viittä vaille ero tuolloin, joten mies kyllä tietää mitä olen tehnyt.
ahaa... eli oot kertonu miehelles noista "panoista"? mitäs miehes siihen, vai kävikö hänkin panolla?
Olen kertonut ja mies tietää, itse oli aiheuttanut nuo tilanteet joissa päädyin väärään sänkyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
noh, muista en voi mennä sanomaan, mutta mie en oo koskaan elämässäni tahallani toista ihmistä, tai eläintäkään, satuttanu. eli voin omasta puolestani sanoa että mie elän sanonnan: "tee se muille, mitä haluaisit itsellesi tehtävän" - mukaan

harmi vaan että miun kohalle on sattunu ihmisiä jotka onki sitte tehneet miulle sen mitä yleensä tehään vihamiehille... mutta kait se on sitten aina sen petetyn vika, koskaanhan se vika ei ole pettäjän omassa nupissa vaan aina jossain muussa.

Mikähän vittu siinä on että pitää yleistää täälä koko ajan???? Oon joo, joskus pettäny, mutta en oo sentään nykystä miestä pettäny ja miks mun pitäs mun miestä satuttaa kun ei oo mua satuttanu. En oo fyysesti enkä henkisesti pettäny, ENKÄ PETÄ!!!. Jos teillä ei suhde oman miehen kanssa toimi niin kannattaa alkaa miettiä et missä on vika eikä ruveta täälä arvuuttelee ja yleistää että jokainen on pettäny. Vittu mitä sakkia täälä on.

Yhteistyössä