Näin unta, että joku kävi meillä yöllä... Aamulla hain lehden ovesta niin ovi oli auki!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli ihan kylmät väreet, jos joku onkin käynyt täällä kun ollaan nukuttu ja unen läpi olen sen aistinut. No toivottavasti ovi on eilen itseltä unohtunut auki, kerrostalossa ulko-ovet on kuitenkin öisin lukittu.

hui kauhistus!

Hyvin mahdollista et teillä onkin joku käynyt.. minä varmistan neuroottisena joka ikinen ilta et ovi on varmasti kunnolla kii, sillai naksahtanut, muuten sen voi taitava tyyppi avata postiluukun kautta kahvasta vääntämällä.

Meillä on jäänyt parikertaa vahingossa auki, toisen kerran onneksi sain päähäni yömyöhällä käydä tarkistamassa ja aukihan se. Itse olin varmasti jättäny tullessani illalla taaperon ja tavaroiden kanssa sisään. Kerrostalossa vaikka asutaan niin voiha joku päästä sisään. Kahva ei onneksi ole käytössä eikä sitä painamalla sisään pääse.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Meillä on jäänyt parikertaa vahingossa auki, toisen kerran onneksi sain päähäni yömyöhällä käydä tarkistamassa ja aukihan se. Itse olin varmasti jättäny tullessani illalla taaperon ja tavaroiden kanssa sisään. Kerrostalossa vaikka asutaan niin voiha joku päästä sisään. Kahva ei onneksi ole käytössä eikä sitä painamalla sisään pääse.

Postinkantaja ainakin avoimen oven nähnyt koska lehti oli siinä ovessa... hyi, ei viitsi ajatella kun ei uskalla ensi yönä nukkua. Meillä on ovessa turvaketju jota ei ole tullut käytettyä, mut tästä lähtien sen kyllä laitan!

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

ei meilläkään, jos muistaa naksauttaa oven kunnolla kiinni, muuten se kahvan kautta saa oven auki.

Vuosia sitten kun asuin kerrostalossa yksin lapseni kanssa ja varmistin kyllä iltaisin et ovi on kiinni mutta jostain kumman syystä ovi oli pääsääntöisesti aamusin auki.Ei edes aamulehden jakaja vaivautunu laittaamaan ovea kiinni.Ihmettelen kyllä miten ovi oli aina auki vaikka varmistin että on kiinni

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Miten ovi voi jäädä muka auki kerrostalossa, kyllä meiän ovi ainakin on kiinni jos se ei ole raollaan. Eikä siinä mitään kahvaa ole.

Miks ei vois jäädä auki? Ihan on kahvalliset normaaliovet ainakin meidän talossa, ainoastaan ulko-ovi menee itsestään kiinni...

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Miks ei vois jäädä auki? Ihan on kahvalliset normaaliovet ainakin meidän talossa, ainoastaan ulko-ovi menee itsestään kiinni...

Jaa no meiän talossa ei ole kahvallisia ovia, eikä niitä saa auki ellei ne ole siis aukiauki.

Meillä on kyllä niin, että ulkopuolelta ei voi saada ovea auki kuin avaimella tai peleillä ja vehkeillä -jos ovi ei ole jäänyt auki. Koska postilaatikko on pieni ja hyvin alhaalla, siitä ei ees postit kulje kun haetaan postit laatikosta ulkoa. Samoin meillä on väliovikin siinä, joka toisi käden kanssa lisähaastetta. Oikeesti meillä on myös koirat, jotka nostais jumalattoman mekkalan, jos joku rapistelis meidän oven takana =D Eikä ole kahvoja eikä mitään.

Onneksi ite asun talossa, jossa vois vaikka joka yö nukkua ovi auki. Kukaan ei tulis, joku varmaan napsauttais kiinnikki.

Mulla oli joskus kauan sitten sinkkuaikoina pientä ahdistusta ulko-oven kanssa, kun se piti aina vääntää lukkoon. Samoin se piti myös aina lukita ulkoa avaimella. Sen kanssa piti aina tarkistella. En pitänyt tuollaisesta ovesta ollenkaan, levottomalla asuinalueella.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

Jaa no meiän talossa ei ole kahvallisia ovia, eikä niitä saa auki ellei ne ole siis aukiauki.

Meillä on kahvat, mutta lukko vissiin sellasessa asennossa että vain vääntämällä aukeaa. Jos ei ole vetäny kunnolla niin se aukeaa lykkäämällä. Turvaketju kyl on aina jos mies ei oo kotona yötä. Hidastaa ainakin tulijaa.

Varmaan oot tajunnut unen läpi että ovi aukeaa & nähnyt siksi siitä unta.

Meille kävi niin aikoinaan. Nukuin, jotenkin etäisesti tajusin oven aukeavan ja unen läpi ajattelin/uneksin että mies tulee kotiin (oli baarimikko, ts. töissä aamuyöhön asti). Käänsin kylkeä - mieheni kainaloon. Hetken päästä havahduin: jos mun mies nukkuu vieressäni niin kuka piru tuli ovesta?! Menin fiksuna tyttönä ovelle (sen sijaan että olisin esim. herättänyt mieheni...) ja aukihan se oli. Tai siis suljettu muttei lukossa. Yläkerran kundi oli tullut yllätysvisiitille häälahjojamme etsimään :whistle: |O

Onneksi teillä ei ole lemmikkejä, jotka olisivat karanneet.

Meillä ukko oli kerran päästänyt yöllä kännipäissään kotiutuessaan kissan livahtamaan oven raosta rappukäytävään. Joku oli sitten päästänyt sen ulko-ovesta ulos. Ukko älysi kaivata kissaa vasta iltapäivällä. Silloin sattui olemaan yli 10 asteen pakkanen ja sisäkissa-reppanamme oli värjötellyt terassimme alla aivan jäässä.

hui! mä oon vähän neuroottinen noitten ovien kanssa ja meillä tässä pienessä omakotitalossa niitä on 3 kpl:tta ja kaikista kuljetaan lasten kanssa. illalla sitten pitää oikein tehdä tarkistuskierros että ovat kiinni. mies joskus väittää laittaneensa lukkoon ja sit sitä seuraavan kerran ovea käytettäessä huomaa että onkin ollut auki (lukitsematta). Nyt kun rakennetaan uusi, niin mies haluaisi sellaisen nappi-lukituksen, kuten autossakin, mutta on vielä kuulemma tekniikka lapsenkengissä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Varmaan oot tajunnut unen läpi että ovi aukeaa & nähnyt siksi siitä unta.

Meille kävi niin aikoinaan. Nukuin, jotenkin etäisesti tajusin oven aukeavan ja unen läpi ajattelin/uneksin että mies tulee kotiin (oli baarimikko, ts. töissä aamuyöhön asti). Käänsin kylkeä - mieheni kainaloon. Hetken päästä havahduin: jos mun mies nukkuu vieressäni niin kuka piru tuli ovesta?! Menin fiksuna tyttönä ovelle (sen sijaan että olisin esim. herättänyt mieheni...) ja aukihan se oli. Tai siis suljettu muttei lukossa. Yläkerran kundi oli tullut yllätysvisiitille häälahjojamme etsimään :whistle: |O

Hui :o

Yhteistyössä