Näin tänään kaksi noin 6-8 -vuotiasta pikkutyttöä ulkoilemassa. Molemmilla oli päällään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ai:
Outoa, et kaikki puolustelee vähää pukeutumista.. Joku äiti kun kerran täällä ihmetteli sitä, miksi häntä syytetään hienostelusta, kun hän ei pue lastansa toppapukuihin.. Silloin tämä äiti haukuttiin ja ihmeteltiin miten hän niin lastaan rääkkää, kun ei pue kunnolla leikkejä varten. Mikään ei taida kelvata.

Ja mua ainakin palelee kymmenen asteen pakkasessakin, puhumattakaan kun on -20. Ei mun tarvi alkaa hehkuttelee sitä, kuinka lämmintä siellä etelässä on, kun täällä meillä on aaiiinaakiiin -35!!!! Mä en ihan oikeesti joskus tajuu teitä, miks kaikesta pitää närkkiä.

Jos se on närkkimistä ku kerron oman mielipiteeni ja sen mikä MEILLÄ toimii niin mun tarttee varmaan sit pitää turpavärkkini täällä kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja ai:
Outoa, et kaikki puolustelee vähää pukeutumista.. Joku äiti kun kerran täällä ihmetteli sitä, miksi häntä syytetään hienostelusta, kun hän ei pue lastansa toppapukuihin.. Silloin tämä äiti haukuttiin ja ihmeteltiin miten hän niin lastaan rääkkää, kun ei pue kunnolla leikkejä varten. Mikään ei taida kelvata.

Ja mua ainakin palelee kymmenen asteen pakkasessakin, puhumattakaan kun on -20. Ei mun tarvi alkaa hehkuttelee sitä, kuinka lämmintä siellä etelässä on, kun täällä meillä on aaiiinaakiiin -35!!!! Mä en ihan oikeesti joskus tajuu teitä, miks kaikesta pitää närkkiä.

En tarkoittanut närkkiä. Moikkasin vaan jotain toista Pohjalaista. Olen sun kanssa samaa mieltä. Rahaa on muotiin muttei vaatteisiin.

Kyllähän mielipiteen saa ilmaista. Sitä en ymmärrä, että täällä yleisesti hyökätään aloittajien kimppuun kovin ärhäkästi ja tartutaan mustavalkoisiin nippelinappeleihin. Kyllä minä pidän sitä kummallisena jos 6-8-vuotiaalla on vilkkuu selkä pakkasella ja ollaan vähissä vaatteissa. Eihan sitten taas kuitenkaan niin ole, että vastakohta on se michelinukoksi puettu lapsi.

Varmasti voi olla lapsella lämpimästi päällä, vaikka päällimmäinen asuste olisi farkut. Kyllähän niiden alle pitkikset mahtuvat. Ja villa sekä silkki ovat aivan mainioita materiaaleja kylmällä. Kyllä mäkin ihmettelen, kun aika usein näkee kylmällä ilmalla pieniäkin lapsia ilman hanskoja ja hattua.

Meillä kyllä 8v. pukeutuu vielä napisematta toppavaatteisiin kun pihalle lähtee.. Täälllä on ainakin ollu niin kylmää että vartaloa nuolevat farkut ja fleecepusakka, huih!!

Jos saat meidän 13- vuotiaalle farkkujen alle kalsarit tai päälle toppatakin ja jalkaan talvikengät niin aika taikuri olet. Eiköhän jokainen pukeudu niin että itse viihtyy. Ja pakkasta ja lunta on.

Tällä asuinalueella asuu 8-9 v tyttö, joka on usein ulkona ihan ihme tamineissa. Viimeeksi kun hänet näin, niin hänellä oli ohut collegehuppari (samanlainen kuin mun pojalla, ja siitä tiedän että se on tosi ohut, sisävaate), kangashousut (sellaiset kesäpöksyt), jalassa Crocsit ilman sukkia (kesä-Crocsit), ei pipoa, ei hanskaita, ja pyöräili vastaan 15 asteen pakkasessa hieman ennen kello 21 lauantai-iltana.

Jos tietäisin, missä hän tarkalleen ottaen asuu, tai mikä hänen nimensä on, niin ilmoittaisin jonnekin :/

Yhteistyössä