Näin naisia huijataan autojen huoltoliikkeissä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olin keväällä ison ketjun autohuollossa suuresa kaupungissa. Edelläni oli vanhempi nainen, jolle huolto esitti pitkän listan korjattavia kohteita, hinta 1000-1500 euroa. Nainen pidätti henkeään ja totesi alistuneesti, että ei kai siinä muua auta kuin korjauttaa.

Sitten tuli minun vuoroni. Pyysin huoltoa arvioimaan, pitääkö iskunvaimennkseen tehdä remontti, että menee katsastuksesta läpi. Huolto teki arvion, että kaikki iskunvaimennukseen littyvä pitää vaihtaa, hinta 800-900 euroa.

Menin sitten kesälomalle pienemmälle paikkakunnalle ja vein autoni paikalliseen autohuoltoon. Pyysin tarkastamaan iskunvaimennuksen. Tarkastus kesti puoli tuntia ja maksoi 20 euroa. Tarkastuksen tulos: iskunvaimennus on kunnossa ja auto läpäisee katsastuksen. Auto meni katsastuksesta läpi.

Kuinkahan paljon naisia huijataan myös muissa "miehisen" alan liikkeissä?
 
vierailija
Vanhempaa autoa ei kannata korjata kuin tarpeessa. Eli siis käytännössä kun huomaa itse jotain hajonneen tai katsastuksesta tulee hylsy. Ei tarvitse kysyä arviota siltä korjaajalta, että mitähän tässä mahdollisesti olisi vikana, vaan katsastusmies kertoo suoraan mitä korjata. Sen jälkeen voi sille tietylle remontille kysyä hinta-arviota ja miettiä siltä pohjalta kannattaako tehdä ja missä. Nesteiden vaihdot ja muut perushuollot sitten saakin yleensä vakiohintaan ja aikavälin saa selville huoltokirjasta tai voi teettää vuosittain sopivassa välissä, jos ei itse viitsi esim. öljyä vaihtaa.
 

Yhteistyössä