Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Aihe vapaa
Näin kauppa kusettaa palstamammoja.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="kauppa kannattaa, post: 23744126"]</p><p>Näin kauppa vedättää ja asiakas ostaa liikaa</p><p>Lehtikuva</p><p></p><p>Kauppa tekee kaikkensa, jotta asiakas ostaisi enemmän kuin on aikonut ja tarvitsee. Lue, millaisilla jipoilla kauppa yrittää saada asiakkaan lankeamaan.</p><p>4 </p><p>Kommentoi</p><p>Lähetä</p><p>Tulosta (HTML)</p><p>Tallenna (PDF)</p><p>Del.icio.us</p><p>Facebook</p><p>TwitterTaloussanomat</p><p>11.5.2011 13:05</p><p>13 </p><p>Vaikka kaupasta olisi menossa ostamaan nopeasti vain leivän ja maitotölkin, yleensä reissusta ei selviä ilman kassillista ruokaa. Mukaan tarttuu huomaamatta sitä sun tätä.</p><p></p><p>Näin käy, koska kauppa tekee kaikkensa, jotta asiakas ei selviäisi kaupasta helposti ja nopeasti vain parin ostoksen kanssa. Asiasta kertoo MSN Money, joka on haastatellut saksalaista kulutustutkijaa Werner Warmbieriä Berliinissä.</p><p></p><p>Warmbierin mukaan kaksi kolmasosaa ostoksista tehdään niin sanotusti tiedostamatta. Katsominen, tunnustelu ja haistaminen saavat asiakkaan tekemään ostopäätöksen.</p><p></p><p>Ei siten mikään ihme, että esimerkiksi hedelmien kuvat ovat suosittuja virvoitusjuomissa ja muissa ruokapaketeissa. Ne luovat mielikuvaa raikkaudesta ja laadusta ja saavat asiakkaan tekemään ostopäätöksen. Näillä mielikuvilla ei Warmbierin mukaan ole välttämättä mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Usein esimerkiksi kevyttuotteet laihduttavat vain lompakkoa.</p><p></p><p>Varsinkin hyvät tuoksut viettelevät asiakkaan tekemään impulssiostoksia. Ei ihme, että kaupat mieluusti paistavat leipää myymälässä. Myös vastajauhetun kahvin tuoksu houkuttaa tekemään ostoksia. Warmbierin mukaan tuoksujen käyttö voi kasvattaa kaupan myyntiä viisi prosenttia. </p><p></p><p>Myös jatkuvasti suuremmiksi muuttuvat ostoskärryt ja korit houkuttelevat asiantuntijan mukaan ostamaan enemmän kuin olisi tarve. Ne lisäävät hänen mukaansa myyntiä jopa 40 prosenttia.</p><p></p><p>Maito piilotetaan</p><p>perimmäiseen nurkkaan </p><p></p><p>Myyntituotteiden sijoittelu kaupoissa on lähes tiedettä, jonka ainoa tarkoitus on lisätä myyntiä. Sen mukaan yleisimmin ostetut tuotteet kuten esimerkiksi maito sijoitetaan kaupan perimmäiseen nurkkaan, jotta asiakkaan tielle ehditään ladata mahdollisimman paljon muita houkutuksia ostettaviksi.</p><p></p><p>Hyllyissä kalleimmat tuotteet puolestaan asetetaan silmien korkeudelle ja halvemmat brändit lattian rajaan, josta ne eivät tartu yhtä helposti kuluttajan käteen. Poikkeuksena ovat lapsia houkuttavat tuotteet, jotka kaupoissa sijoitellaan muita alemmaksi.</p><p></p><p>Eniten kuluttajan pitäisi Warmbierin mukaan varoa aivan kassojen lähelle asetettujen hyllyjen tuotteita. Ne ovat usein turhaa rahankulua, mutta tuovat kaupoille jopa 20 prosenttia myynnistä. </p><p></p><p>Kulutustutkija neuvookin ostoksille menijöitä tekemään vanhanaikaisen ostoslistan ja seuraamaan sitä, jos haluaa säästää ja välttää turhien ostosten tekemistä.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="kauppa kannattaa, post: 23744126"] Näin kauppa vedättää ja asiakas ostaa liikaa Lehtikuva Kauppa tekee kaikkensa, jotta asiakas ostaisi enemmän kuin on aikonut ja tarvitsee. Lue, millaisilla jipoilla kauppa yrittää saada asiakkaan lankeamaan. 4 Kommentoi Lähetä Tulosta (HTML) Tallenna (PDF) Del.icio.us Facebook TwitterTaloussanomat 11.5.2011 13:05 13 Vaikka kaupasta olisi menossa ostamaan nopeasti vain leivän ja maitotölkin, yleensä reissusta ei selviä ilman kassillista ruokaa. Mukaan tarttuu huomaamatta sitä sun tätä. Näin käy, koska kauppa tekee kaikkensa, jotta asiakas ei selviäisi kaupasta helposti ja nopeasti vain parin ostoksen kanssa. Asiasta kertoo MSN Money, joka on haastatellut saksalaista kulutustutkijaa Werner Warmbieriä Berliinissä. Warmbierin mukaan kaksi kolmasosaa ostoksista tehdään niin sanotusti tiedostamatta. Katsominen, tunnustelu ja haistaminen saavat asiakkaan tekemään ostopäätöksen. Ei siten mikään ihme, että esimerkiksi hedelmien kuvat ovat suosittuja virvoitusjuomissa ja muissa ruokapaketeissa. Ne luovat mielikuvaa raikkaudesta ja laadusta ja saavat asiakkaan tekemään ostopäätöksen. Näillä mielikuvilla ei Warmbierin mukaan ole välttämättä mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Usein esimerkiksi kevyttuotteet laihduttavat vain lompakkoa. Varsinkin hyvät tuoksut viettelevät asiakkaan tekemään impulssiostoksia. Ei ihme, että kaupat mieluusti paistavat leipää myymälässä. Myös vastajauhetun kahvin tuoksu houkuttaa tekemään ostoksia. Warmbierin mukaan tuoksujen käyttö voi kasvattaa kaupan myyntiä viisi prosenttia. Myös jatkuvasti suuremmiksi muuttuvat ostoskärryt ja korit houkuttelevat asiantuntijan mukaan ostamaan enemmän kuin olisi tarve. Ne lisäävät hänen mukaansa myyntiä jopa 40 prosenttia. Maito piilotetaan perimmäiseen nurkkaan Myyntituotteiden sijoittelu kaupoissa on lähes tiedettä, jonka ainoa tarkoitus on lisätä myyntiä. Sen mukaan yleisimmin ostetut tuotteet kuten esimerkiksi maito sijoitetaan kaupan perimmäiseen nurkkaan, jotta asiakkaan tielle ehditään ladata mahdollisimman paljon muita houkutuksia ostettaviksi. Hyllyissä kalleimmat tuotteet puolestaan asetetaan silmien korkeudelle ja halvemmat brändit lattian rajaan, josta ne eivät tartu yhtä helposti kuluttajan käteen. Poikkeuksena ovat lapsia houkuttavat tuotteet, jotka kaupoissa sijoitellaan muita alemmaksi. Eniten kuluttajan pitäisi Warmbierin mukaan varoa aivan kassojen lähelle asetettujen hyllyjen tuotteita. Ne ovat usein turhaa rahankulua, mutta tuovat kaupoille jopa 20 prosenttia myynnistä. Kulutustutkija neuvookin ostoksille menijöitä tekemään vanhanaikaisen ostoslistan ja seuraamaan sitä, jos haluaa säästää ja välttää turhien ostosten tekemistä. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa KIRAHVI?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Annabethin siskolle nimi!
Eilen 23:39
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Tunnetteko pyhyyttä metsässä ?
Eilen 22:36
vierailija
5 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Suomi vs Venäjä, näkökulma
Eilen 18:48
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Kilttimies ei käynyt omissa lakkiaisissa
Eilen 17:52
vierailija
13 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Venäläinen ystävyys?
Eilen 15:33
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Suomen Yleisradio ja vasemmisto haluavat rajoittaa sananvapautta
Eilen 15:20
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Teinillä "lelu"
Eilen 14:57
vierailija
3 Viestiä
Lapset ja teinit
8.
Suomen tämän kevään älykkäimmän ylioppilaan mielestä pakkoruåtsi on aivan turhaa ajanhukkaa
Eilen 14:31
vierailija
5 Viestiä
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
Aikamoinen puutarha
Latest: vierailija
32 min sitten
Aihe vapaa
2.
K/B-komposti
Latest: vierailija
Tänään 03:47
Aihe vapaa
3.
Runo itsemurhan tehneen muistoadressiin?
Latest: vierailija
Tänään 03:16
Aihe vapaa
4.
Top 2 ehdokkaat EU-vaaleissa ovat
Latest: vierailija
Tänään 03:01
Aihe vapaa
5.
Annabethin siskolle nimi!
Latest: vierailija
Tänään 02:33
Aihe vapaa
6.
Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju
Latest: vierailija
Tänään 02:16
Aihe vapaa
7.
Minkalainen tyäöpaikka on FAZER`?
Latest: vierailija
Tänään 01:33
Aihe vapaa
8.
Oravamusiikkia
Latest: Johnny Appleseed
Tänään 01:21
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Aihe vapaa
Näin kauppa kusettaa palstamammoja.
Ylös
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu