Naapuritontti täyttyy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt Meni Hermot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyt Meni Hermot

Vieras
No niin. Meidän naapuritontille on kaavoitettu sitten kolme pientaloa, ja tontilla nyt oleva puutalo puretaan. Ja ketäs muita siihen tontille aikookaan tulla kuin kolme lestadiolaisperhettä.

Arvaa vaan, mitä tuolla tontilla tapahtuu:
- joka ilta seurojen jälkeen saatanallinen autolla ajo, kun kaikki änkeävät heille "iltakyliin"
- lapset tulevat pelottelemaan meidän lapsia, että miten me joudutaan koko porukka helvettiin
- luonnon säästö ja ympäristöystävällisyys? Ehei. Ei kuulu herätysliikkeen tapoihin eikä keskustapuolueen suunnitelmaan. Autolla ajetaan kuin viimeistä päivää, ei kierrätetä tai käytetä kestovaippoja. Ja roskikset vaan täyttyy...
- kaikki tehdään niin halvalla kuin mahdollista. Lestadiolaisethan ei taatusti käytä rahojansa ympäristön hyväksi tms. Halvimmalla ostetaan ja koko talon hinnaksi tulee lopulta 16400 euroa, kun veljet auttavat toisiaan. Mutta jos vaikka lapset menee heille kylään, niin ei varmasti yhtä mehulasillista raaskita tarjota.
- Muilta naapureilta otetaan apua vastaan, mutta itse ei anneta yhtikäs mitään vastineeksi.
- Joka ilta tontilta kuuluu siioinin laulujen lisäksi jotkut porilaisten marssit ja kaunis kirkas aurinko paistaa, yms. 30-luvun toivotut hitit. Yl' kasteisten vuorten me kuljemmeeee... Trallalallalaaaaaaaaaaah!

Mää oon kuule itte Oulussa kasvanut, ja tiedän, miten lestadiolaislapset pelottelee toisia lapsia. Oli tosi kiva tutista pienenä ja pelätä, että meidän perhe joutuu helvettiin tai tulimereen. En tosin tiedä, puhutaanko vielä nykyään lapsille noin rankkoja ko piireissä?

Sen lisäksi pääset näkemään, miten lapset saavat leikkiä ajotiellä, koska se on Jumalan tahto, mikäli jäävät auton alle. Lapset saattavat myös leikkiä katkomalla kanien päitä kirveellä. Otan osaa!

Ai jaa. Kun mä sain mun toisen lapsen, niin lestadiolaisnaapurit oli heti pakettien ja rotinoiden kanssa oven takana ja he kyselivät, tarvinko hoitoapua esikoisen suhteen. Esikko pääsikin joskus heidän mukaan ulos, kun itse kärvistelin korkeassa kuumeessa tai kärvistelin muuten vaan. Vaihdetaanko kämppiä?

Meidän lestadiolaistutut on kyllä todella vieraanvaraisia ja elävät keskivertoa huomattavasti ekologisemmin. Eikä ole meidän lapsiakaan kukaan helvetillä pelotellut, vaikkei itse siis lestadiolaisia olla.
Apua tarjoavat enemmän kuin pyytävät.
Lapsia toki kun on paljon niin meteliä voi pihalla olla, ja jotkut on aika huolettomia sen suhteen et pienetkin lapset voi olla keskenään ulkona.
Mutta paljon mielummin mä lestadiolaisia naapureiks ottaisin kun perinteisen kaljaa kiskovan, ulos kännipäissään kusevan ja örveltävän tapauksen;)
Ole siis kiitollinen ettei sellainen sattunut naapuriisi!

Miten olisi tehdä vaikutelma, että alue on noituuden vallassa? :vampire:

Käyt laittamassa yön hämyssä lähipuuhun verisen kananpään roikkumaan tms. Sen lisäksi jonnekin voisi piilottaa esimerkiksi omituisia äänitehosteita soittavan paristoilla toimivan kasettinauhurin (varsinkin jos löydät jostakin vanhan mankan, joka osaa soittaa C-kasetteja).

Meidän kadulla on kaksi lestadiolaisperhettä - molemmissa paljon lapsia ja meno ei kyllä ole tuollaista. Joskus ovat pitäneet seurat ja autoja on ollut vähän enemmän - mutta se on ehkä sen kerran vuodessa. Molemmissa taloissa on biokompostorit. Ovat rauhallista sakkia ja lapset ovat hyvin kasvatettuja. Erityisesti minua ilahduttaa töistä tullessani toisen perheen pieni pyöreäposkinen poika, joka polkee tiellä kolmipyöräisellään ja nostaa käden heiluttaakseen niin ylös kuin jaksaa :)
Talojen pihat ovat siistit. Toisessa perheessä puutarha on pullollaan erilaisia kasveja. Talot ovat ainakin ulospäin oikein hienot ja siistit.

Nuorena asuimme lestadiolaisten kokoontumispaikan lähellä. silloin siitä ei kannattanut kävellä ohitse, kun heillä oli siellä kokoontuminen, koska yleensä pihasta lenteli kiviä ohikulkevia kohti.

Meidän talon osti lestadiolaisperhe. He ostivat sen halvalla ja myöhemmin yrittivät teettää koko remontin meidän yh-äidin laskuun.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;26978874:
Miten olisi tehdä vaikutelma, että alue on noituuden vallassa? :vampire:

Käyt laittamassa yön hämyssä lähipuuhun verisen kananpään roikkumaan tms. Sen lisäksi jonnekin voisi piilottaa esimerkiksi omituisia äänitehosteita soittavan paristoilla toimivan kasettinauhurin (varsinkin jos löydät jostakin vanhan mankan, joka osaa soittaa C-kasetteja).

Peökäänpä, ettei tehoaisi :D. Eihän me nyt taikauskoisia olla.

Yhteistyössä