Naapurit kyttäävät rivarissa, mitä tehdä asialle?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eli asun rivarissa, ei päätykämppä eli naapuri molemmin puolin. Vastapäätä myös rivari. Useampaan kertaan olen nyt kevään tultua tässä vahingossa kuullut (esim räppänän ollessa auki) naapureiden pihalla puivan menemisiäni.

Siis niin, että tajuan täysin suoraan että minusta puhutaan. Esim luotellaan teekmisiäni/menemisiäni/sisustustani...

Tuon sisustusjutun jälkeen meni kyllä verhot kiinni mutta ärsyttäväähän tämä on.. tässä pihalla on ilmeisesti aivan oma juorupiirinsä?? Huoh..

Ja elän rauhallisesti, ei ole tehty valituksia sekä elämäni on tylsää. Hiljaisuusajan jälkeen pyrin välttämään ylimääräistä ääntä, toki kolinoita/vessakäyntejä jne nyt tulee mutta mitään meteliä ei ole.

Enpä tiedä, pitäisikö ensi kerralla avata ovi ja pokkana kysyä miksi minun asiani kiinnostavat? Voi mennä kyllä välit naapureihin..

Toinen vaihtoehtohan on esim kummalliset (sallituissa rajoissa toki) uudet tavat, mutta enpä tiedä haluanko heittää bensaa liekkeihin? Kun jo tuntuu pienetkin asiat kiinnostavan....

Onneksi olen vuokralla, tarkoitus oisi muuttaa jossain vaiheessa mutta mieli tekisi jotenkin kostaa tuo kyttääminen.

Ari, johonkin pakko avautua sillä välillä ärsyttää ja välillä huvittaa.. Miten te suhtautuisitte asiaan? Vain moikkausasteelta siis tunnen naapurit.
 
Eli asun rivarissa, ei päätykämppä eli naapuri molemmin puolin. Vastapäätä myös rivari. Useampaan kertaan olen nyt kevään tultua tässä vahingossa kuullut (esim räppänän ollessa auki) naapureiden pihalla puivan menemisiäni.

Siis niin, että tajuan täysin suoraan että minusta puhutaan. Esim luotellaan teekmisiäni/menemisiäni/sisustustani...

Tuon sisustusjutun jälkeen meni kyllä verhot kiinni mutta ärsyttäväähän tämä on.. tässä pihalla on ilmeisesti aivan oma juorupiirinsä?? Huoh..

Ja elän rauhallisesti, ei ole tehty valituksia sekä elämäni on tylsää. Hiljaisuusajan jälkeen pyrin välttämään ylimääräistä ääntä, toki kolinoita/vessakäyntejä jne nyt tulee mutta mitään meteliä ei ole.

Enpä tiedä, pitäisikö ensi kerralla avata ovi ja pokkana kysyä miksi minun asiani kiinnostavat? Voi mennä kyllä välit naapureihin..

Toinen vaihtoehtohan on esim kummalliset (sallituissa rajoissa toki) uudet tavat, mutta enpä tiedä haluanko heittää bensaa liekkeihin? Kun jo tuntuu pienetkin asiat kiinnostavan....

Onneksi olen vuokralla, tarkoitus oisi muuttaa jossain vaiheessa mutta mieli tekisi jotenkin kostaa tuo kyttääminen.

Ari, johonkin pakko avautua sillä välillä ärsyttää ja välillä huvittaa.. Miten te suhtautuisitte asiaan? Vain moikkausasteelta siis tunnen naapurit.
Jos tunnet naapurit vain moikkausasteelta, niin kuinka ne tietää teidän sisustuksesta?
 
Oli ilmeisesti katseltu pihalta tarkkaan miltä näyttää, tuon jälkeen vaihtui verhot paksumpiin.

Ap
Kuulostaa aika ahdistavalta...:( Ja tuo, että puhuvat sen verran kovaan ääneen että säkin kuulit sen, niin vaikuttaa melkein kiusaamiselta.

Siis naapurit puhuvat aina uusista arvioivaan sävyyn, se on valitettava luonnonlaki, mutta ei toisen kuullen sitä tartte tehdä.

Kokeile ystävällisyyttä, reipasta moikkaamista ja juttusille menoa. Usein se riittää särkemään jään.
Mut jos ikävä touhu jatkuu, muuta pois.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Kajauta joku kerta korjaus-kommentti, että "en minä sinne mennyt, vaan..." Et mitään ovia availe, etkä kysele, jos kuulet heidät, niin kyllä hekin varmaan kuulevat sinun kommenttisi, kunhan ei kovin hiljaa puhu.

Joko nolostuvat sitten tai katsovat, että olet joku täyskaheli.
 
Eli asun rivarissa, ei päätykämppä eli naapuri molemmin puolin. Vastapäätä myös rivari. Useampaan kertaan olen nyt kevään tultua tässä vahingossa kuullut (esim räppänän ollessa auki) naapureiden pihalla puivan menemisiäni.

Siis niin, että tajuan täysin suoraan että minusta puhutaan. Esim luotellaan teekmisiäni/menemisiäni/sisustustani...

Tuon sisustusjutun jälkeen meni kyllä verhot kiinni mutta ärsyttäväähän tämä on.. tässä pihalla on ilmeisesti aivan oma juorupiirinsä?? Huoh..

Ja elän rauhallisesti, ei ole tehty valituksia sekä elämäni on tylsää. Hiljaisuusajan jälkeen pyrin välttämään ylimääräistä ääntä, toki kolinoita/vessakäyntejä jne nyt tulee mutta mitään meteliä ei ole.

Enpä tiedä, pitäisikö ensi kerralla avata ovi ja pokkana kysyä miksi minun asiani kiinnostavat? Voi mennä kyllä välit naapureihin..

Toinen vaihtoehtohan on esim kummalliset (sallituissa rajoissa toki) uudet tavat, mutta enpä tiedä haluanko heittää bensaa liekkeihin? Kun jo tuntuu pienetkin asiat kiinnostavan....

Onneksi olen vuokralla, tarkoitus oisi muuttaa jossain vaiheessa mutta mieli tekisi jotenkin kostaa tuo kyttääminen.

Ari, johonkin pakko avautua sillä välillä ärsyttää ja välillä huvittaa.. Miten te suhtautuisitte asiaan? Vain moikkausasteelta siis tunnen naapurit.
Ihan "vahingossa" kuuntelet räppänän kautta naapurien puheita ja ihmettelet miksi he kyttäävät muita....

Mitä ihmeen väliä sillä on, mitä he höpisevät. Hanki elämä!

 
Deleted member 149094
Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Ei toi tietenkään kivaa ole, jos on kytätty olo. Mut ne kyttää muitakin ja se on sit todennäköisesti ihan sama, kuinka ja millaista on oikeasti, nuo jutut juoruissa muuttuu kuitenkin mieleisiksi juoruajille.. Luulen ma.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Ei toi tietenkään kivaa ole, jos on kytätty olo. Mut ne kyttää muitakin ja se on sit todennäköisesti ihan sama, kuinka ja millaista on oikeasti, nuo jutut juoruissa muuttuu kuitenkin mieleisiksi juoruajille.. Luulen ma.
Juu usein nuo kyttäämiset loppuu ajan kanssa, kun naapurusto tottuu tulokkaaseen.
 
No mun naapurissa asui kerran sellainen ihan elämäntapakyttä. Ehkä sellainen kyttäys loppuu, kun tulee toinen uusi kytättävä. :)
Tai sit se kyttää molempia. :D

Mutta semmoinen mummokyttäys on joskus hyvä kyttäyksen laji.
Olen asunu bilekämpän alakerrassa sekä sellaisessa talossa jossa oli tiukka mummojen vahti, ja voin sanoa että jälkimmäisessä oli rauha.
Vaikka taloyhtiön pomotätsy piti mulle kovan ripityksen pyykkituvassa siitä, miten pyykkikoneen pesujauhelokero pitää joka pesun jälkeen irrottaa, huuhdella ja kuivata.

Jos joskus vanhempana muutan kerrostaloon, niin ehdottomasti mummotaloon. Saa ainaki nukkua yönsä.
 
Deleted member 149094
Tai sit se kyttää molempia.

Mutta semmoinen mummokyttäys on joskus hyvä kyttäyksen laji.
Olen asunu bilekämpän alakerrassa sekä sellaisessa talossa jossa oli tiukka mummojen vahti, ja voin sanoa että jälkimmäisessä oli rauha.
Vaikka taloyhtiön pomotätsy piti mulle kovan ripityksen pyykkituvassa siitä, miten pyykkikoneen pesujauhelokero pitää joka pesun jälkeen irrottaa, huuhdella ja kuivata.

Jos joskus vanhempana muutan kerrostaloon, niin ehdottomasti mummotaloon. Saa ainaki nukkua yönsä.
Laita vaan kuulokkeet aina päähän, kun katsot telkkaria, jos meinaan kuulo heikkenee ;) Muuten häiritset ihan hirveästi "tällaisia" keski-ikäisiä, joilta ei ääniä pääse :D
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
En voi käsittää miten joillakin on AIKAA kytätä muiden elämää. Eivätkö he tee kotitöitä, hoida puutarhaa, laita ruokaa? Syövötkö valmisruokia? Ja jos harrastaa vielä liikuntaa ja hoitaa lapsensa, ei pitäisi jäädä ollenkaan ylimääräistä juoruaikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
En voi käsittää miten joillakin on AIKAA kytätä muiden elämää. Eivätkö he tee kotitöitä, hoida puutarhaa, laita ruokaa? Syövötkö valmisruokia? Ja jos harrastaa vielä liikuntaa ja hoitaa lapsensa, ei pitäisi jäädä ollenkaan ylimääräistä juoruaikaa.
Ei voi olla koskaan niin kiire ettei naapurin kanssa ehtisi jutella. Juoksetko tukka putkella paikasta toiseen ilman yhtään luppoaikaa?
 
vierailija
Mä puhelisin kanssa vaikka puhelimessa jonkun kanssa kovaan ääneen kyttääjistä. Ei haukkuen vaan jotain muuta piikikästä. Tai antaisin niille tahallani joten puhuttavaa. Tekisin jotain aivan päätöntä tai laittaisin jonkun ihan höpöjutun alulle. Sekottaisin niiden pasmat aivan totaalisesti jollain.
 
vierailija
Valitettavasti noita ei kyllä saa millään kuriin. Täällä myöskin rivarissa hieman kärjistetympi kyttäystapaus, täyttää ihan kotirauhan häirinnän ja vainoamisen merkit... mutta eipä tälle oikeen mitään voi. Suosittelen vaihtamaan osoitetta ennen kuin mielenterveys menee.
 

Yhteistyössä