Naapurit kävi meidän asunto esittelyssä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja inhoan naapureita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

inhoan naapureita

Vieras
Sain selville välittäjältä, että meidän myytävää kotia oli käynyt naapuri katsomassa jonka kanssa olemme huonoissa väleissä. Kyse tyypillisestä eläkeläis naapurista joka tehnyt elämämme sangen vaikeaksi. Kerran poliisille ilmoittanut heistä. En ymmärrä miksi välittäjä päästänyt sisään kun tiesi heidän olevan naapureita? Onko muille sattunut tällaista? Piti erikseen välittäjälle sanoa ettei naapureita päästä sisälle.
Naapurit eivät olleet osto aikeissa vaan ihan uteliaisuuttaan.

Varmasti on yleistä. :) Ja jos avoin näyttö on, eipä välittäjä tuota voi estäkään... Ala jokaiselta kysellä, missä sä asut, ethän vaan naapurissa.. Eri asia, jos on erikseen sovittu näyttö.

On meidän nykyiset naapurit käyneet tätä katsomassa, kun tämä myynnissä oli. Tosin he jossain pienessä määrin saattoivat ehkä harkitakin tämän ostamista. Aika epätodennäköistä se olisi ollut, eiköhän nuo oo käyneet enemminkin ihan uteliaisuuttaan. :D

Tuollaista se on. Yhdellä tutulla oli sama homma, että naapurin vanha pariskunta kävi katsomassa asuntoesittelyä ihan silkkaa uteliaisuuttaan ja ajankuluksi. Joillakin ei vain tunnu olevan parempa tekemistä.

Siis miten pitkälle voi kyylääminen mennä. Toivottavasti saatte asunnon kaupaksi ja myykää se joillekin vastenmielisille ihmisille naapureitanne ajatellen.

Jotkut käy kyllä ihan uteliaisuuttaan. Jos ette väleissäkään ole, niin sopisi kyllä kuvaan mainiosti. Ärsyttävää, mutta asuntoesittelyyn saa tulla kuka vaan.

[QUOTE="vieras";28538068]Tyhmä kysymys: Lähteekö omistajat yleensä pois näytön ajaksi, vai kuinka usein sinne jää omistajatkin paikalle?[/QUOTE]

Ei kai yleensä jää omistajat paikalle.

Ihmiset on niin uteliaita, kiinnostaa nähdä naapurin koti. Olen itsekkin joskus harkinnut ihan uteliaisuuttani meneväni naapureiden asuntonäyttöihin mutta en ole sitten kuitenkaan mennyt :D

Yleensä omistajat ovat poissa kotoa näytön aikana.

Kun me rakennettiin talo ja lopuksi talofirma piti siellä näytön. Paikalla oli varmaan 50 uteliasta paikkakuntalaista, joilla ei ole aikomustakaan rakentaa tms.

toihan on ihan normaalia kyyläämistä taloyhtiössä kuin taloyhtiössä :D
Kun me harkitsimme tmän asunnon ostoa oli tässä samaan aikaan 2 naapuria katsomassa myös uteliaisuuttaan asuntoa, kertoi siis meidän kuullen välittäjälle ettei halua asunnon esitetietoja kun he asuu naapurissa ja uteliasuuttaan tulivat.
Ensin mekin pelästyttiin että ei hitsi, ei varmana osteta mutta välittäjä nauroi että semmoista taloyhtiötä ei ole jossa ei aina joku naapuri ulisi asuntoesittelyyn kyyläämään.
Nyt asutaan tässä asunnossa ja ei noi naapurit nyt mitään kamalempia kyyliä ole ;)
Kun talostamme taasen on muutama asunto myynnissä niin ne muutamat eläkeläiset kun ei muutakaan tekemistä noilla raukoilla ole käy edelleen aina ja aina asuntoesittelyissä uteliaisuuttaan :D :D
Ja voineen sanoa että jokaisessa asuntoesittelyssä niin omakotitalon kuin kerros/rivitalon on aina joku naapuri ollut siellä, jos ei itse ole sitä kuultemme tunnustaneet on välittäjä manannut kuinka taas saa esitellä uteliaille naapureille toisen kotia (turhautumistaan manannut, tokihan se on turhaa kun toiset on vaan uteliaita ja asuntoesittelijä koettaa tehdä työtään ja myydä asuntoa)

Ymmärtääkseni tuo on suht normaalia, erityisesti avoimissa asuntoesittelyissä. Kun me olimme katsomassa omaa tulevaa kämppäämme avoimessa asuntoesittelyssä, niin sinne tuntui tulevan aika paljonkin porukkaa naapurustosta. Enkä nyt tiedä onko se niin pahasta. Toki monet saattavat olla ihan tirkistelyn halusta paikalla, osa saattaa tulla asuntoa etsivän ystävänsä / sukulaisensa puolesta, osa tutkimaan millaisia sisustusratkaisuja tietyllä pohjalla on tehty jne. Toki ärsyttävää kun ei tiedä kuinka moni on todellisissa ostoaikeissa, mutta avoimet näytöt ovat avoimia.

Mutta jos ovat erikseen varanneet näytön ja tulleet selkeästi ilman ostoaikeita katsomaan, niin sitten on vähän kummallista. Mitä lie sillä hakeneet..

Meilläki kävi joku naapuri katsomassa asuntoamme. Emme tiedä kuka (kerrostalo) ja oli kovaan ääneen arvostellu kämppää (negatiivisesti). Välittäjä sanoi, että todella outo tyyppi, oli suoraan sanonu, että hän on tästä rapusta, naapuri. Ja muiden katsojien kuullen haukkunu asuntoamme. Ja emme edes olleet missään väleissä naapureiden kanssa, ei hyvässä eikä pahassa. Moikkaustasolla tasan kaikkien kanssa. Joten ikuiseksi arvoitukseksi jäi motiivi....Kämppä kyllä myytiin neljännellä näytöllä ja tuosta on jo vuosia aikaa.

Minäkin olen käynyt joskus naapurissa taloesittelyssä ilman ostoaikeita. Oli uusi talo, ja kiinnosti nähdä esim. minäkaisia pintamateriaaleja sinne oli valittu, vähän samaan tapaan kuin nyt vaikka asuntomessuilla käydessä.

Aiemmin asuimme talossa, jota ostaessa asuntonäytössä oli eräs mies, joka kävi sitten esittelyssä myös taloa taas eteenpäin myydessämme. Hän oli aktiivinen jäsen asuinalueen asukasyhdistyksessä ja tykkäsi käydä läpi kaikki pienehkön kaupunginosan asuntonäytöt. Harrastus sekin... :)

Onko sillä toisaalta väliä? Tehän muutatte pois, eikä teidän tarvitse enää ikinä vaihtaa sanaa entisten naapurien kanssa, niin so what vaikka heillä ei muuta elämää kyyläämisen ohella olekaan.

Ihan tavallista tuo on. Meilläkin kävi naapurit asuntoesittelyssä. Oikein kertoivat välittäjälle olevansa naapureita. Halusivat vaan nähdä meidän kodin, ei ollut mitään ostoaikeita. Ei se minua haitannut, kävi siellä varmasti muitakin ihmisiä, joilla ei ollut todellisia ostoaikeita.

Mä olen käynyt naapurin esittelyssä koska etsittiin isompaa. Näyttelyssä voi käydä kuka vaan, luulisi sen olevan tiedossa. Itse voi jäädä porttivahdiksi jos haluaa. Olisi supernoloa jos välittäjä kieltäisi jotain tulemasta näyttöön. Siihen se ura kariutuisi. :D

Mä en tajua mitä se haittaa jos joku "kyylää" kun olette kuitenkin muuttamassa. Luulisi olevan tärkeämpääkin ajateltavaa?

Meidän näytöt oli vaan sopimuksesta ja kolmas katsoja teki kaupat. Suosittelen tätä tapaa kaikille.

Mua kiinnostaisi nähdä naapureiden sisustusratkaisuja ihan sen takia kun tässä meidän kerrostalossa on kaikissa asunnoissa sama pohjaratkaisu, kaikki asunnot siis tismalleen saman kokoisia ja mallisia. Niin ihan sen takia uteliasuuttani kiinnostaisi tietää että miten muut on päätyneet sijoittamaan huonekalut, minkälaisia pintoja ja sisustusta muilla on :)

meillä on taloyhtiössä asuntomyytävä, ja todellakin menisin katsomaan jos kehtaisin :D
Ei mua kiinnosta he henkilöinä mitenkään tai heidän laatikoitaan kaappeja ym nähdä, vaan kiinnostaisi nähdä esittelyssä olevat ihmiset, että ketä mahdollisesti naapurustoon tulossa ja yleensä kun samanlaiset pohjaratkaisut niin miten eri sisustusratkaisuilla/huonekaluilla asunto näyttää aivan eriltä.

En kyllä ymmärrä mitä niin kamalaa tuossa oli.

Olet valmis päästämään tuikituntemattomia kotiisi katselemaan tavaroitasi, sisustustasi, kaakelien väriä ja saumojen keltaisuutta, mutta joku utelias naapuri aiheuttaa kylmiäväreitä?

Mun tutulla oli joskus sunnuntaisin harrastuksena käydä asuntoesittelyissä. Ei ollut aiettakaan ostaa mitään mutta kunhan kävi katselemassa. No, kävi jossain kohtaa niin että tykästyi yhteen taloon vahingossa ja teki lopulta kaupatkin. Hyvässä lykyssähän se ikävä naapurikin ois voinu todeta että jes, tää on parempi kuin oma. Tai vaihtoehtoisesti JES, ostetaan tää niin päästään eroon tuosta perheestä.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä