M
Mommies
Vieras
Eli olemme olleet naapureita viimeiset 5 vuotta ja juttuun tulemme hyvin, paitsi seinänaapurina hämää pari asiaa. Siellä asuu äiti ja 2 lasta (12, 17v), jotka riitelevät usein. Sekin on pistänyt silmään että monesti (pari kertaa viikossa) tämä 17-vuotias on "lastenvahtina" kun äiti lähtee "hoitamaan asioita" = rilluttelemaan. Joskus tullut rähinöimään kännissä kotiinkin. Vaikka ei kännissä olisikaan, saa tämä perhe riidan aihetta mitä pienimmistä asioista, mutta monesti tämä 17vuotias tyttö on syytösten kohteena, hän on riidan aloittaja, raivohullu, kaikki hänen syytään yms. Välillä ihan kauhistuttaa miten 17vuotias tyttö voi huutaa ja kiroilla niin paljon, äidistä puhumattakaan. Mutta ei tämä 12-vuotiaskaan ihan herranterttu ole, murkkuikä alkamassa ja käytös sen mukaista. 6-luokka kuulemma alkanut menemään huonoon suuntaan, jälkkää tullut, läksyt tekemättä pariin kertaan ja kokeesta 5-, kirjat unohtunut... Isosisko oli kuulemma koittanut puhua ja antaa palautetta koulunkäynnistä muttei äiti siihen suostunut. Koska "isosisko ei osaa puhua vaan huutaa".. Kuulemma joskus lainailee lapsiltaan rahaa ja valittaa kun vanhempi tytär "valittaa ja vittuilee" = haluaa rahansa takaisin.. Perheen äiti on työtön, viettää päivänsä lähinnä makoilemalla sohvalla ja käymällä kaupassa. Pääpointtina se kuitenkin että tämä vanhin tytär joutuu aina kuuntelemaan kaikenlaista....Onneks on kohta 18 minä muuttaisin ja äkkiä. Tosin, onhan toi yh-äidin arki rankkaa. En mä itse siltikään vois syyttää, ottaa rahaa lapsiltani, ja lähteä vielä vikoilla rahoilla kaljaa ostamaan.