Naapuriongelma...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Adfhjlööjghbkk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Adfhjlööjghbkk

Vieras
Mitenköhän olisi tänään pitänyt toimia? Asutaan siis rivitalossa, ja meillä on takapihalla sellainen pieni puhallettava uima-allas. Tänään meidän lapset kävivät siinä, ja tulivat välillä sisälle leikkimään. En jaksa aina heti tyhjentää allasta, koska monesti lapset käymät myöhemmin uudelleen uimassa tai käytän vedet kukille. Noh tänään naapurin reilu 2 v oli ollut yksin pihalla, ja oli mennyt sinne meidän altaaseen.
Naapurin äiti tuli myöhemmin valittamaan minulle, että on vaarallista pitää vesiä kun kukaan ei ole vahtimassa, ja että lapsi olisi voinut hukkua yms. En osannut silloin sanoa muuta kuin pyytää anteeksi, mutta nyt rupesi ärsyttämään. Eikö se ole jokaisen velvollisuus vahtia omaa lastaan, ja eihän toisten pihoille ole periaatteessa oikeutta tulla? Onko se muka minun vastuulla jos lapsi olisi hukkunut?

Mitä ihmettä se naapurin 2v teki yksin ulkona? Ja jokainenhan sen nyt tietää (paitsi ehkä 2v mutta äitinsä voisi vahtia) ettei toisten pihoille todellakaan noin vain tulla.
Onneksi meillä ei ole naapureita lähimaillakaan.

Taas sama provo, jossa kersat muka hyppelevät toisten pihoilla. Ja muka pyytää anteeksi omaa uima-allastaan.
Miten kukaan jaksaa tehdä näitä provoja... tyhjä tyhjä elämä.

[QUOTE="vieras";28664511]Tää ei voi olla totta. Onhan ihmisillä oikeitakin uima-altaita, joissa on aina vettä.[/QUOTE]

Näinpä.. Ja tynnereitä, saaveja yms missä on kasteluvettä. Lisäksi voi olla ojia joiden pohjalla on vettä, jokia, järviä ja autoteitä. Kaksvuotiasta ei yksinkertaisesti voi yksin päästää ulos.

Jos lapset ovat polskineet altaassa ja menneet välillä nauttimaan välipalaa, niin naapurin mielestä pitäisi allas tyhjentää joka kerran vaikka olisitte poissa vain 10 minuuttia. Eihän siinä ole mitään järkeä. Ihan sama onko allas vartioimatta 10 minuuttia vai 2 tuntia, koska se naapurin lapsi voi ilmestyä altaalle milloin vain. Kyllä naapurin kuuluu itse huolehtia omasta lapsestaan. Muutoin lapsen turvallisuutta ei voi taata.

Ymmärrän että ärsyttää eikä sun olis pitäny anteekspyytää,mutta. Tuli vaan mieleen että mitäs jos sen äidin reaktio tulikin säikähdyksestä? Jos se oli vaikka ollu ruokaa laittamassa tms ja 2v oli livahtanu ulos -> äiti säikähtää -> löytää lapsensa naapurin pihalta uima-altaasta -> säikähtää vielä enemmän -> reagoi suuttumalla?

Mun miehellä on ikävä tapa reagoida pelästymiseen kiukustumalla. Siis kun esim kompastuin ja kaaduin (kotona) vauva sylissä niin mies alko huutaa mulle et "mitä h********ä sä oikein teet!" .. Eli todellisuudessa siis pelästyi,mutta "ulos purkautui" suuttumus. Jotkut taas alkaa nauraa kuullessaan huonoja uutisia.

Tämä on provo. Ihmiset tehtailevat ls-ilmoja vähemmästäkin.

Jostain syystä joku haluaa kehitellä mielessän tarinoita, miten kersat seilaavat vahtimatta ja kuritta.

Aiemmin kehitellyt paljon hullumpiakin tarinoita. Sama tyyli.

Yhteistyössä