naapurin lapsista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

auts

Aktiivinen jäsen
03.11.2004
6 895
0
36
naapurissa asuu siis neljä lasta jotka aina ulkona tykkää leikkiä pojan kanssa.. kaikki näistä lapsista koulussa 1-3 luokalla ja ei siinä mitään kivoja lapsia ja näyttävät pojasta tykkäävän... mutta aamulla saattaa jo klo 8 soida ovikello tuleeko tuomas ulos vaikkei poika ole edes herännyt tohon aikaan ellei sit just herännyt ovikelloon.. tai päikkäreitten aikana niin joskus jopa 10minsan välein onks se herännyt jo tuutteko jo pihalle...

tai sitten jos lapset on ulkona kun me ollaan esim lähdössä kauppaan niin kaikki lähtee meidän mukaan :o kävellen kun mennään tohon s kauppaan...

ja kun mies tulee töistä niin heti tullaan pimpottaa voiko tuomas tulla isin kanssa pihalle... mies on paljon puuhanut ko lasten kanssa niin heti kun ne näkee mut pojan kaa pihalla nini ne tulee kysyy missä tuomaksen isi että voiko se taas iltapäivällä leikkiä mun kanssa :D

ja sitten yksi tyttö kyselee että koska hän voisi tulla meille yökylään tai tuomas heille :o eikai yökyläilyt näin pikkuisena ala vielä :D ;)

miten voisin lapsille nätisti sanoa että haluaisimme joskus käydä kaupassa oman perheen kesken jne?? kun sitten siellä kaupassa kysytään miksi te tota ostatte kuka sitä syö? mitä te tänään syötte jne

Kai sä nyt herran jestas aikuinen ihminen osaat lapsille sanoo itekin, eikä heti tarvi olla noin isojen lasten vanhemmille olla valittamassa. Ei ne lapset ymmärrä, jollet sä niille itelle sano että ei nyt sovi!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Kai sä nyt herran jestas aikuinen ihminen osaat lapsille sanoo itekin, eikä heti tarvi olla noin isojen lasten vanhemmille olla valittamassa. Ei ne lapset ymmärrä, jollet sä niille itelle sano että ei nyt sovi!!!!

enhän mä niitten vanhemmille ole ollut mitään sanomassaka :headwall: vaanlähinnä että miten niille lapsille että ne ymmärtää.. olen joskus sanonut ja silti ne lähtee kauppaan ja siellä sit meidän kaa

Kuulostaa siltä kun naapurin lapset kaipais perhettä ympärilleen. Onko heidän vanhemmat töissä tai jotain? vai eikö muuten vaan viihdy lastensa kanssa ulkona? Voihan niille sanoa vaikka että tulette hakemaan kun lapsi herää päikkäreiltä. Toi on varmasti aika hankala tilanne kun jotkut lapset ei edes ymmärrä tai halua ymmärtää vaikka sanotaan ihan suoraan että pysykää te kotipihassa kun me käydään kaupassa.

Ihana juttu tosiaan että naapurista löytyy pojallenne seuraa, mutta onhan se pidemmän päälle tosiaankin ärsyttävää.

Itselläni hieman erilainen kokemus naapurin lapsesta. Aivan ihana pikku tyttö, joka oli innoissaan meidän koirista. Kävi sitten meillä päivittäin soittelemassa myös ovikelloa, että saako ottaa koirat ulos, voiko tulla rapsuttamaan ja leikkimään niiden kanssa yms. Jonkin ajan päästä sitten sanoin tytölle nätisti, että on kiva kun on innostunut meidän koirista, mutta ei aina voi tulla meille vaan leikkimään koirien kanssa. Ja että silloin kun me ruokaillaan tai ollaan lähdössä johonkin niin ei ainakaan silloin. Tyttö ymmärsi tämän hienosti ja sovittiin että pihalla nähdessämme voidaan toisiaan etukäteen sopia kerroista.

Joo tiedä vertaus koirien ja lapsen välillä vähän huono. Mutta idea oli että yritin nätisti ilmoittaa, että silloin kun meillä tekemistä niin ei voi tulla. Tämäkin tyttö toisinaan kova inttämään, mutta kyllä se uskoi nätisti lopulta.

Meillä samanlainen tilanne. Aamulla kukonlaulun aikaan ennen, sanoin joskus lasten äidille että meillä nukutaan pitkään aamulla, sen jälkeen ollaan saatu olla rauhassa vähän pitempään.

Kun tullaan pihaan, pennut juoksee auton perässä "saadaanks me tulla" ja jos sanon et ette niin vänkäys et "meidän äiti kyl lupas" voi pee.

Kun syödään ja pyydän lähtemään kotiin niin vastauksena kuulen "ei meidän äitiä haittaa et me syödään täällä" MUT MUA HAITTAA

Jos meillä sattuu olemaan vieraita ja pyydän heitä poistumaan niin jäävät kumminkin kytikseen portin viereen ja sieltä huutelevat meidän lapsille että "tuutteko jo ja onko noi vielä kauan teillä"

Roskataan, riehutaan ja koko ajan pitää vahtia kun ei tiedä mitä nämä lapset saa päähänsä.

Mulla on ihan hermot loppu jo.
Kyseessä ei ole mitään sossuperhe, ihan tavallinen perhe vaan missä lapsilla on vapaat rajat.

Minkäs ikäinen se teidän poika oikein on? Etkö voisi selittää että tuomas on vielä sen verran pienempi ettei hän koko aikaa jaksa eikä voi leikkiä isompien lasten kanssa.

minähän en suostus siihen et jotkut naapurin mukulat lähtis kauppaan mukaan,saati sitten et söisvät meillä..meillä tossa naapurissa mukuloita jotka tulee aina silloin tällöin tänne miehen lapsien kanssa..ja jonkun kerran olen käskenyt odottamaan eteisessä tai ulkona kun tuo pienempi syö..todella ärsyttävää oli kun nakotti vieressä kun tuo pienempi tyttö söi..ei ite tajunnut lähtee siitä ruokapöydän äärestä mihkään vaikka meijän koko sakki kävi syömään...
sitten sanoin et voitko mennä oottamaan eteiseen..

joskus on tullut meille välipalalle vaikka oon käskeny omia mukuloita,siinä se tyty sitten nakotti pulla kourassa pöydän ääressä.. :o nykysin oon pyytäny et piip ja piip välipalalle,ja muut oottaa ulkona.

tietysti joskus pyydän naapurin tyttöä tyttöjen kanssa vaikka syömään lettuja.mutta sitä ei todellakaan tapahdu joka kerta kun ovat täällä.

Yhteistyössä