naapurin koiruus räksyttää rasittavuuteen asti

Mikähän siinä oikein on, että kun koira tuodaan pihalle, niin sille ei voi opettaa, että ei räksytetä. Tämäkin koira istuu samassa paikassa tuntikausia ja haukkuu sisään. Kukaan ei käy komentamassa, joten aikaa kuluu ja kuluu ja kuluu. En kyllä tiedä, että onko siellä ketään kotonakaan. Noh. Kesän alussa paloi pinna kun taas tuntitolkulla kuuntelin sitä ( haukkuu ihan meidän pihan rajalla ) ja kävin ystävällisesti sanomassa, koska en saanut vauvaa pihalle nukkumaan. keskustelu meni näin:

-hei, Kuule kun meillä on tommonen vastasyntynyt, jota yritän totuttaa pihalle ja tuo teidän koira haukkuu ihan jatkuvasti, niin voitaisko me tehdä asialle jotakin?

- Oi, teillekö on syntynyt vauva. Voi ku kiva!

- Joo niin on, mutta yritän totuttaa ulos nukkumaan joten voisko tuolle koiran haukkumiselle tehdä jotakin?

-No nii, sehän haukkuu. Aika harmi. Kohta me laitetaan sille häkki.

Lähdin pois ja olo oli aika puulla päähän lyöty. Ei mua koiran haukkuminen muuten haittaa, mutta kun se on aamusta iltaan jatkuvaa ja kukaan ei edes käy yrittämässä koiraa opettaa hiljaiseksi.
 
Greippi
Otan osaa, meidän naapurissa myös, onneksi ei kuitenkaan tuntikaupalla kerrallaan.

Kun poika oli pieni, muistan kuinka joka aamu kuuden maissa, juuri kun olin saanut aamusyötön jälkeen nukahdettua uudelleen, alkoi kamala räkytys ja aina sopivasti myös pojan päiväuniaikaan.

Nykyään toisen naapurin koira päästetään pihalle räkyttämään joka aamu (myös viikonloput) välillä 06-06.15 ja pinna on aikamoisen kireällä...Odottelen vaan, että haukku 15 v lähtee koirien taivaaseen (kuten se toisenkin naapurin räkyttäjä), vaikka koiria rakastankin ja itselläkin sellainen on. Se vaan on niin raivostuttavaa.

Mutta siitä sanominen on tosi vaikeaa eikä mitään vihjailuja oteta kuuleviin korviinkaan. Todetaan vaan, että "se nyt vaan on sellainen...".
 
Asutko meidän naapurissa?! :whistle: (eikä meidän sesse kyllä ihan 24/7 oo äänessä, vaan sillon kun joku tulee...)

Ei vaan, kiusallistahan se varmasti on. Mutta kyllähän se vauva tottuu koiran haukkumiseen, niin ku muihinkin pihapiirin ääniin. Rivari vai ok-talo?
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Asutko meidän naapurissa?! :whistle: (eikä meidän sesse kyllä ihan 24/7 oo äänessä, vaan sillon kun joku tulee...)

Ei vaan, kiusallistahan se varmasti on. Mutta kyllähän se vauva tottuu koiran haukkumiseen, niin ku muihinkin pihapiirin ääniin. Rivari vai ok-talo?
Kerrotko vielä meille tyhmille, että miksi pitäisi tottua? Siis siihen, että koira haukkuu häiritsevästi pihalla. Minä ainakin pidän huolta siitä, ette oma koira häiritse haukunnallaan muita.

Itseäni ottaa todella päähän joutua heräämään naapurin koiran takia myös viikonloppuisin klo 6, vaikka saisi esim. lapsen puolesta nukkua vaikka 8.30 saakka.

Vähän kohteliaisuutta ja ajattelevaisuutta peliin, kiitos!
 
JuuEi
Eihän se koiran räkytys kivaa ole,mut kyllä se vauva tottuu siihen koiran ääneen eikä se unia haittaa :hug: Lapset tulee totuttaa siihen että aina on ääniä ympärillä,muuten niistä tulee todella herkkäunisia.
 
liisa ihmemaan
tiedän kokemuksesta erään postinjakajan joka vie asian käräjäoikeuteen koska ei saanut naapurin koiran takia nukuttua PÄIVÄLLÄ, ja voitti jutun. sen jälkeen koira oli aina päivät sisällä. joten jos ei muu auta niin asian voi todellakin viedä käräjille
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja liisa ihmemaan:
tiedän kokemuksesta erään postinjakajan joka vie asian käräjäoikeuteen koska ei saanut naapurin koiran takia nukuttua PÄIVÄLLÄ, ja voitti jutun. sen jälkeen koira oli aina päivät sisällä. joten jos ei muu auta niin asian voi todellakin viedä käräjille
Kuulostaa kyllä aika extreme-keinolta ja aika amerikkameiningiltä ; )
Vaan mikä mahtaa olla ihmisillä vialla, kun ei sanominen mene perille?
 
liisa ihmemaan
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja liisa ihmemaan:
tiedän kokemuksesta erään postinjakajan joka vie asian käräjäoikeuteen koska ei saanut naapurin koiran takia nukuttua PÄIVÄLLÄ, ja voitti jutun. sen jälkeen koira oli aina päivät sisällä. joten jos ei muu auta niin asian voi todellakin viedä käräjille
Kuulostaa kyllä aika extreme-keinolta ja aika amerikkameiningiltä ; )
Vaan mikä mahtaa olla ihmisillä vialla, kun ei sanominen mene perille?


kuule, ei ole amerikan meininkiä. ihan täällä koto suomessa tapahtunut, vieläpä aika pienessä maaseutu kaupungissa.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
No tuossa jo se tulikin, että miksi pitää...

JuuEi:
Lapset tulee totuttaa siihen että aina on ääniä ympärillä,muuten niistä tulee todella herkkäunisia.
Muihinkin ääniin siis, kun koiran haukkumiseen. Äläkä huoli, meillä kyllä komennetaan koiraa, sillon kun haukkuu, eli...
Jos vastasit minulle, niin kyllä olen oman pojan opettanut nukkumaan ulkona äänissä, meillä mm. lentää välillä lentokoneet päältä. Pidän sitä itsekin tärkeänä, että ei totu ihan hiirenhiljaisuuteen. Lähinnä kysyin sitä, että miksi se koira pitää pitää siellä ulkona muiden kiusaksi haukkumassa, jos kerran tiedostat, että se siellä haukkuu?
 
WTF
appivanhemmil on kans yli räksyttävä koira ja ne vaan LÄSSYTTÄÄ sille et oleppas nyt hiljaa.
mä vkl mökillä karjasin sil et HILJAA ja se vaan katto "huuli pyöreenä" et HÄ??? ihan ku ei olis ikinä moista sanaa/sen merkitystä kuullukkaa... sitä ei sitten saatu hiljaseks ja multa meni hermo... inhoan räksyttäviä koiria yli kaiken ja varsinkin ellei niitä edes komenneta ole hiljaa.
 
miellä tuo koira on aika fiksu (vaikka oikeesti aika tyhmä, mut tän asian se on hokannu ), jos se jää aamu varhaisella ulos (mies käyttää sitä aamu pisulla työ aamuina, kuuden aikaan ), ni jos se haluaa sisälle, se haukahtaa sillain hiljasesti!! sit illalla, nyt kun alkaa jo hämärtään, kun se haluaa sisälle, ni se taas haukahtaa hiljasesti!! en tiedä, mistä se sen on oppinu tai keksiny, mutta tosi hyvä juttu, että on!!
 
pöhlö
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Mä vihaan räksyttäviä rakkeja, vaikka koirista muuten tykkään. Sitruunapanta ei olisi yhtään pahitteeksi. Sillä meitin koira lopetti ylimääräisen haukkumisen kokonaan...
Sitruunapantakaan ei valitettavasti kaikille tehoa. Meidän kovapäinen koira uhosi pannalle sitä mukaan, kun se suihkutti naamalle eli sai vaan toisen syyn haukkua. Eihän se koiran haukunta kivaa ole ja itse ei omia pidetä pihalla haukkumassa, ne viedään sisälle, jos haukkuminen jää päälle, mutta saavat kyllä ilmaista, jos jotain näkevät tai siis joku menee ohi. Lapsi tottui noiden ääniin jo vatsassa, hyvin siis nukkuu vaikka haukkuisivat. Itse asiassa se herää vaan, jos mä komennan koiria olemaan hiljaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pöhlö:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Mä vihaan räksyttäviä rakkeja, vaikka koirista muuten tykkään. Sitruunapanta ei olisi yhtään pahitteeksi. Sillä meitin koira lopetti ylimääräisen haukkumisen kokonaan...
Sitruunapantakaan ei valitettavasti kaikille tehoa. Meidän kovapäinen koira uhosi pannalle sitä mukaan, kun se suihkutti naamalle eli sai vaan toisen syyn haukkua. Eihän se koiran haukunta kivaa ole ja itse ei omia pidetä pihalla haukkumassa, ne viedään sisälle, jos haukkuminen jää päälle, mutta saavat kyllä ilmaista, jos jotain näkevät tai siis joku menee ohi. Lapsi tottui noiden ääniin jo vatsassa, hyvin siis nukkuu vaikka haukkuisivat. Itse asiassa se herää vaan, jos mä komennan koiria olemaan hiljaa...
Joo. meil toimi ja mutsi kans hiljensi yhden koiransa sillä, ku muuten ei mennyt jakeluun. Toki koiran pitää haukkumisella ilmoittaa, mut jatkuva huvikseen räkyttäminen on kitketty pois

 
Sirkka
Meidän rivitalonaapuri hankki koiran ja pitää sitä takapihalla räksyttämä´ssä aamusta iltaan.
Hermoihin käy tollanen ja mietin mitä vois tehdä..... muksut ovat jo koululaisia, mutta ei nekään pysty nukkumaan. Telkkarin voluumia ollaan lisätty ettei kuulu räksytys. Muksut ei kuule lasten ohjelmia.... ongelma kasvaa ja häiritsee... Olipa kiva olla kesällä vapaa päivänä takapihalla kun naapurin koira räksytti ja istui vieressä!!!
Oikeesti!! eikö koiran omistjat näe kuin itsensä?. meilläkin on eläimiä, joten en vihaa kuin räksytystä aamusta iltaan.
 
Mun mielestä on jokaisen koiranomistajan tehtävä pitää koira hiljaisena. Toki joku tietty tilanne saattaa saada koiran haukkumaan ja se on ok jos kyseessä muutama haukahdus, mutta jatkuva räksytys on asia erikseen.

Toisaalta, en ole ikinä ymmärtänyt miten ihmiset vauvojensa kanssa elävät, sillä meillä on koiria useampikin ja vaikka koirat välillä haukkuvat, niin ei vauva kyllä ole ikinä koirien haukkuun herännyt. Jos omamme ei siihen herää, niin miten ihmeessä naapurin lapsi siihen herää? Tämä varsinkin, jos haukku on "jatkuvaa" eli vauva kuulee sitä päivittäin, jolloin sen ei pitäisi olla ns. kumma juttu.
 

Yhteistyössä