naapurin koira

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
se siitä naapurisovusta. seinänaapurilla on pikku piski joka räksyttää aina kun omistajat eivät ole kotona. minä nätisti vihjasin heille asiasta ja hyvä etteivät silimille hypänneet! heitä kuulema taas häiritsee meidän 3v uhmis joka saa välillä hirmu huuto kohtauksia. tiedän,se varmasti kuuluu naapuriin, mutta eikös lasten äänet nyt kuitenkin ole vähän eri kun jonkun koira!
mitä teen?

Me asuimme kerran räksyttäjä -koiran alakerrassa. Heidän seinänaapuri kirjoitti heistä valituksen ja kävi kaikilta asukkailta pyytämässä siihen allekirjoitukset. Räksyttäjä katosi parin päivän kuluttua.

valitat isännöitsijälle.

Olet kuitenkin asiasta maininnut koiran omistajalle, joka ei (ilmeisesti) asiallisesti osaa asiaan suhtautua.
Kenties isännöitsijä lähettää sitten asukkaalle varoituksen, niin luulisi jo alkavan tapahtumaan :)

Meillä myös koiria ja lapsia, ja jos joku koiristani valittaa, niin ehdottomasti yrittäisin asialle tehdä jotain.
Pahoittelisin tilannetta valittajalle, enkä missään tapauksessa "hyökkäisi silmille"

Käsittääkseni päiväsaikaan haukkuminen ei häätö ynm. peruste
Tiedän että varmaan ärsyttävää..mut niin ne naapurit usein tavalla tai toisella.

mä valitin kerrostalon ulisevasta koirasta. isännöitsijä sanoi ettei koiran äänet kuulu elämisen ääniin. eli ei saa kuulua koiran ääntä häiritsevästi. koira on nytte kuollut tosin luonnollisen kuoleman.

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
No tuota mun mielestä vauvan huuto ja koiran haukunta seinän takaa kuultuna ovat molemmat aivan yhtä rasittavia...

Peesaan tätä.Itse olen lapseton enkä voi sietää että pennut kiljuu seinän takana,samoin kuin ap on varmasti koiraton joten ei voi sietää sen "pikku fifin" räksytystä.
Ja minkä takia lasten huuto on jotenkin eri asia,joillekkin lapsettomille koira voi olla lapsen asemassa.

Joo muakin inhottaa ihan tasapuolisesti kaikenlainen möykkääminen. Itse olen saanut huomautuksen koiran ulvomisesta, en edes tiennyt että koira ulvoo kun kukaan ei siitä minulle itselleen sanonut mitään. Syynä oli se että kaverini oli ollut käymässä juoksuaikaisen nartun kanssa. Koira leikattiin ja ongelma poistui.

jos teillä on naapurisopu koetuksella jo muutenkin niin ei kannata alkaa tappelemaan turhasta. todennäköisesti koira ei heidän läsnäollessaan hauku ja kaikille ei tule mieleen että koira poissaollessa käyttäytyy ehkä eri tavalla. jos vielä juttelet kyseisen naapurin kanssa asiasta niin koeta mainita että ehkä radion päällejättäminen auttaisi asiaa. tai sitten voi olla vain niin että koiraa pelottaa olla yksin, varsinkin jos teiltä tai ulkoa niitä ääniä sinne kuuluu...

meillä koira ja vauva, naapurissa useampi lapsi ja naapurisopu tiukilla vaikkei kyseistä ongelmaa olekaan. meillä nimittäin naapurinlapset eivät ymmärrä koiran kanssa rajojaan vaan tunkevat käsiään aidan raoista, tuovat kaikkea ylimääräistä syömistä (koira ja lapsi allergisia) keneltäkään kysymättä ja muutenkin ovat raivostuttavia...ei auta vaikka ollaan vanhempien kanssa keskusteltu.

tämä siis asian vierestä mutta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan eikä aina lapsi mene koiran edelle.

Yhteistyössä