naapurin koira mekkaloi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nallekarhu2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nallekarhu2

Aktiivinen jäsen
09.05.2007
1 485
0
36
muutettiin just uuteen paikkaan ja viikko nyt ollaan täällä asuttu. Tuossa naapurissa asuu ilmeisesti äänestä päätellen pieni koira. Se haukkuu ja ulisee joka ikinen päivä! oletan että tällöin omistaja ei ole paikalla, koska luulisin ettei omistaja antais koiran mekkaloida tuolla tavoin kotona ollessaan. tätä haukkumista saattaa kestää tunti-kaks putkeen ja saattaa siis toistua pari kertaa päivässä.
Alhaalla ilmoitustaululla kehoitetaan aina ilmoittamaan omistajalle jos koira pitää meteliä sen varalta jos omistaja ei tiedä sitä, että koiralla tällainen käytös ongelma on.
Vaikeaa on se määrittäminen mistä asunnosta tuo meteli kuuluu päivittäin.. En viitsisi jokaista naapuria käydä häiritsemässä ja kysymässä että onkos teillä huutava piski :ashamed:
Kunhan tahdoin purnata tätä, koska mua tää välillä häiritsee kovastikin varsinkin jos koira ulisee illalla kun tahtoisi jo rauhoittua.
Mitä tekisitte?

Mulla on tollasten asioiden kanssa niin lyhyt pinna että kiertäisin varmaan joka ovella soittamassa kelloa, kunnes syyllinen löytyy ja sen löydyttyä huutaisin kun peto (ja varmaan uhkailisinkin, poliiseilla, eläinsuojelulla ja häädöllä) :ashamed: :ashamed:

Onni ettei mulla ole varsinaista lähinaapuria :whistle: :snotty:

Kirjoittaisin lapun jossa lukisi että jossain asunnossa haukkuu päivisin koira.
Tai sitten kun koira haukkuu,kävisin ovien takana kuuntelemassa.Jos pystyisi käymään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuutäpläpirkko:
Mulla on tollasten asioiden kanssa niin lyhyt pinna että kiertäisin varmaan joka ovella soittamassa kelloa, kunnes syyllinen löytyy ja sen löydyttyä huutaisin kun peto (ja varmaan uhkailisinkin, poliiseilla, eläinsuojelulla ja häädöllä) :ashamed: :ashamed:

Onni ettei mulla ole varsinaista lähinaapuria :whistle: :snotty:

voi ei, tää kai pitäis iteki tehdä :laugh: saattais olla ettei tarttis sen jälkeen edes harkita naapureihin tutustumista ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tai sitten kun koira haukkuu,kävisin ovien takana kuuntelemassa.Jos pystyisi käymään.

hmm.. tämä oli aika hyvä vaihtoehto!

Myös tuota ilmoitustaululle lapun laittoa voisi harkita. Täytyisi vaan sitten toivoa että omistaja tämän lapun huomaisi.

Ärsyttää ku oon aina silleen arka ollut että en kehtaisi mennä edes kenenkään oven taakse mäkättämään asioista, vaikka toisaalta ei tuollaista tarvitsekaan kestää :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja nallekarhu2:

hmm.. tämä oli aika hyvä vaihtoehto!

Myös tuota ilmoitustaululle lapun laittoa voisi harkita. Täytyisi vaan sitten toivoa että omistaja tämän lapun huomaisi.

Ärsyttää ku oon aina silleen arka ollut että en kehtaisi mennä edes kenenkään oven taakse mäkättämään asioista, vaikka toisaalta ei tuollaista tarvitsekaan kestää :snotty:

Kirjoita sinne taululle lappu tai/ja jos käyt kuuntelemassa mistä ääni tulee,niin siihen luukkuun lappu.

koiranpennun omistajan olisin kiitollinen, jos naapurit tulisivat ystävällisesti kertomaan, että koira ei yksin osaa olla. ajattelin itse laittaa lapun ilmoitustaululle, että siinä ja siinä asunnossa on pentukoira, ilmoittakaa allekirjoittaneelle jos on häiriöksi. kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
koiranpennun omistajan olisin kiitollinen, jos naapurit tulisivat ystävällisesti kertomaan, että koira ei yksin osaa olla. ajattelin itse laittaa lapun ilmoitustaululle, että siinä ja siinä asunnossa on pentukoira, ilmoittakaa allekirjoittaneelle jos on häiriöksi. kiitos.

tuon kun jokainen aina tekisi! Harva ajattelee noin ystävällisesti! Sitten on niitä jotka tiuskii että ei meiltä mitään meteliä kuulu ja antaa asian olla.

Pystytkö/kehtaatko lähteä kuuntelemaan?
Ja jos lapun kirjoitat taululle tai luukkuun niin siihenhän ei tarvitse laittaa nimeä.
Etkä varmaan olisi laittanutkaan.

saattaa olla etten nyt mene. koira lopetti melkein heti, koska kuului myös jonkun karjaisu koiralle ja haukkuminen loppui siihen..
Laitan varmaan taululle lapun, jos ja KUN tuo jatkuu, huomenna voisi käydä laittamassa. Nyt kun koira hiljeni jonkun huutoon, varmistui se, että koira tosiaan on niin paljon yksin että se räksyttää kun kukaan ei ole torumassa.

Alkuperäinen kirjoittaja nallekarhu2:
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:

tuon kun jokainen aina tekisi! Harva ajattelee noin ystävällisesti! Sitten on niitä jotka tiuskii että ei meiltä mitään meteliä kuulu ja antaa asian olla.

no itse olen sitä mieltä, että kerrostaloon kuuluu elämisen äänet. niin lapsen huudot kuin koiran haukutkin. mutta mitään räksytystä en siedä. ja enemmän olen huolissani naapureistani. ja koiran yksinolosta. kaikkien hermoista..

ja mielummin puhun ihan naamatusten naapurien kanssa. sen takia ajattelin ilmoittaa naapureille koirasta, ettei kenenkään tarvitse leikkiä salapoliisia ja vittuuntua, että mistä se möykkä kuuluu... menee sitten samalla naapurisopukin :D

no niin, meinasin mennä laittamaan sen lapun ilmoitustaululle. Enpäs laittanutkaan sillä sinne oli ilmestynyt melko kiivas lappu siitä, miten he yrittävät tehdä kaikkensa ettei koira räksyttäisi ja että koiralle on nyt ostettu haukunesto kaulapanta. Lopussa vielä luki että turha tulla enää valittamaan mistään, kaikkensa he ovat yrittäneet :D
Onneks en ehtinyt sitä lappua laittaa :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja voivoi:
Eiks toi kumminkin aika harmitonta jos yöt kuitenkin hiljaa. Itse kuulen kaikki yöt mekkalaa naapurustosta ja vaihtaisin koska vaan 08-22 aikaan.

niin no olisihan se pahempi jos yötkin huutaisi, mutta kyllä siinäkin meinaa hermot mennä kun joutuu päivisinkin kuulla sitä.
On se koira kuitenkin yleensä 10 jälkeen hiljentynyt mutta silti, mä tahdon iltani viettää rauhassa kotona varsinkin jos tuun iltavuorosta ja koira ulisee vielä niin ottaa tosi kovaa aivoon!

Suvaitsevaisuutta ja parempia hermoja, sillä kyllä se koirakin saa ääntä pitää. Jatkuvaan haukkumiseen on puututtava, mutta silloin tällöin haukkuminen on ihan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
Suvaitsevaisuutta ja parempia hermoja, sillä kyllä se koirakin saa ääntä pitää. Jatkuvaan haukkumiseen on puututtava, mutta silloin tällöin haukkuminen on ihan ok.

jatkuvaahan tämä haukkuminen on ollutkin, vai mikä mittapuu sulla on jatkuvaan haukkumiseen?
Omasta mielestäni jos koira haukkuu joka päivä 1-2h kerrallaan pari kertaa päivässä, se alkaa vähitellen olla jatkuvaa haukkumista.

Mäkin laittasin ilmotustaululle lapun. Mullakin on pieni koira, enkä oikeasti tiedä ollenkaan, että haukkuuko ja huutaako se meidän poissaollessa. Toivottavasti ei. Sen tiedän, että se haukahtelee, jos se kuulee ääntä, mistä se ei tiedä, mistä se kuuluu. Esim postinjakaja tms. meillä ei yleensä paljoa ihmiset liiku rappukäytävässä.

Yhteistyössä