Naapurin koira haukkunut yhdeksästä lähtien, viitsinkö mennä sanomaan naapurille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärsyttää

Vieras
Naapurin koira alkoi haukkumaan yhdeksän aikaan aamulla. Sitä ulvontaa ja haukkumista on jatkunut taukoamatta ja alkaa jo kiristämään pinnaa. Viitsinkö ottaa naapurin kanssa puheeksi? Ilmeisesti se myös tuhoaa kämppää, koska sieltä kuuluu välillä kolinaa haukun ohella ja ryminää.

Jos sanoisin nätisti, vai viitsiikö tuosta sanoa, koska tämähän on päiväsaikaa..

soita isännöitsijälle että haukkuu tai sano ensin asiasta,mutta minkäs se koiran omistaja sille tekee ei se sitä haukuntaa saa kuitenkaan lopetettua. ja toisaalta nyt on päivä...

Ei koira saa päiväsaikaankaan tuntitolkulla metelöidä, haukahdus silloin tällöin pitää sietää mutta jos tosiaan jatkuvaa meteliä niin naapurille sanomaan vaan (silleen hyvässä hengessä) ja jos ei auta niin isännöitsijälle.

Onko naapurit kotona?

Ehkä on hyvä sanoa naapureille, että koira mekkaloi. Naapurit jos ei kotona ole, niin mistä he tietävät onko koira hiljaa vai ei heidän poissa ollessaan.
Osaavat sitten alkaa kouluttaa koiraa yksin olemiseen.

Mä ainakin haluaisin tietää, jos koiramme poissaollessamme räkyttäisi koko ajan. Eli todella toivon, että tuollaisessa tilanteessa joku tulisi juttelemaan asiasta. En tietenkään pitäisi sitä hyväksyttävänä, että koirani häiritsee koko naapuruston normaalielämää.

Asumme kerrostalossa, naapuri on seinänaapurini, joten kuuluu todella selkeästi meille. Naapurin keittiö on minun makuuhuoneeni "vieressä". Joskus pelottaa, koska olen kolmivuorotöissä että mitä jos joutuisin tekemään yövuoroja (osastollani ei tarvitse tehdä yövuoroja, mutta vaihdan osastoa kesällä ja siellä joutuu tekemään yövuoroja) ja koira haukkuu.
Haukunta ja ulvominen on tosiaan jatkuvaa, siinä ei ole mitään taukoja.

Koira alkaa haukkumaan heti kun omistaja lähtee ja lopettaa vasta kun omistaja tulee :( Toisaalta ymmärrän hyvin että naapurilla on ongelma joka ei heti ratkea, mutta en itsekään haluaisi kärsiä ko asiasta, oman koirani olen opettanut olemaan haukkumatta tai mellastamatta kun olen töissä. No, jos naapurisopu menee niin menköön, jos asiasta sanon niin sanon kiltisti.

Jos koira ei normaalisti hauku jatkuvasti, niin siellähän voi olla joku hätä:O

Meillä oli omakotitalo naapureilla kerran näin. Koira haukkui ja haukkui, soitettiin sitten heille. Olivat töissä naapurikaupungissa, mutta isovanhemmat tulivat käymään. Joku ilmastointi/lämmityslaite oli mennyt epäkuntoon ja tulipalo oli lähellä. Siitä tuli jotain käryä ja rätisi ja jurrasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyttää= ap;25804045:
Asumme kerrostalossa, naapuri on seinänaapurini, joten kuuluu todella selkeästi meille. Naapurin keittiö on minun makuuhuoneeni "vieressä". Joskus pelottaa, koska olen kolmivuorotöissä että mitä jos joutuisin tekemään yövuoroja (osastollani ei tarvitse tehdä yövuoroja, mutta vaihdan osastoa kesällä ja siellä joutuu tekemään yövuoroja) ja koira haukkuu.
Haukunta ja ulvominen on tosiaan jatkuvaa, siinä ei ole mitään taukoja.

Koira alkaa haukkumaan heti kun omistaja lähtee ja lopettaa vasta kun omistaja tulee :( Toisaalta ymmärrän hyvin että naapurilla on ongelma joka ei heti ratkea, mutta en itsekään haluaisi kärsiä ko asiasta, oman koirani olen opettanut olemaan haukkumatta tai mellastamatta kun olen töissä. No, jos naapurisopu menee niin menköön, jos asiasta sanon niin sanon kiltisti.

No hei, sähän voit tarvittaessa antaa sille vaikka neuvojakin. :)
Ihme tyyppi olisi naapurisi, jos nätisti asiasta sanot.

No totta kai menet sanomaan. Mitä jos omistaja ei tiedä, että koira haukkuu päivät pitkät sillä aikaa kun omistaja on poissa? Jos sinulla on kokemusta asiasta omalla koiralla, voit ehkä neuvoa häntä. Ehkä naapuri ehtii kouluttaa koiransa ennen kuin sinulla mahdollisesti alkaa yövuorot.

Meilläkin naapurin pentukoira (on jo iso pentu kylläkin, mutta alle 1v) alkaa haukkua lähes joka aamu vähän ennen seitsemää ja lopettaa joskus puolelta päivin. Ei haittaa, mutta mieheni kanssa juttelin josko mainittaisiin heille asiasta kun törmätään ihan sen vuoksi, että tietävät koiran haukkuvan ja vinkuvan tuntikausia ikäväänsä. Ei ole edes meidän seinänaapuri vaan kuuluu kauempaa.

Yhteistyössä