[QUOTE="trolli";25756839]No mitäs sitten suosittelette ratkaisuksi? Irtisanoutumista töistä?
Meillä on 6 ja 7v lapset, isot menevät ekalle luokalle syksyllä. Tukiverkosto melko olematon, äitini lähinnä joka on vielä työelämässä. Äidin työpäivä on 9-17.
Minä aloitan ammattikorkeassa, päivät 16 asti, työharjottelut vuorotyötä. Mies vuorotöissä.
Siis ihan satavarmasti tulee päiviä, millon molemmat vanhemmat ovat vaikka iltavuorossa viikolla, ja lapset joutuvat olemaan keskenään koulun jälkeen iltaan asti.
Tämän takia ollaan hankittu kännykkä ja opetettu käyttämään sitä, lapset osaavat käyttää mikroa, tehdä leipää ym. asioita. Ollaan opetettu mitä tehdään eri hätätilanteissa.
Harjoteltu yksinoloa niin, että ollaan miehen kanssa lähdetty esim. kauppaan kaksin ja jätetty lapset kotiin.
No, ollaanko ihan ls-perhe nyt? Pitäiskö sittenkin jättää opiskelut tai työt sikseen että lapset eivät takuulla joudu pärjäämään keskenään?[/QUOTE]
Mä suosittelisin ratkaisuksi sitä, että hommataan sellainen ammatti, jossa ei tarvitse lapsia jättää niin pitkäksi aikaa yksin. Mä en ikinä jättäisi. Mä olen yksinhuoltaja, ja aikaisempi ammattini oli sellainen, että vuorotyö olisi ollut välttämätöntä. Mulle on kuitenkin ihan selvää, etten missään tapauksessa tule jättämään lapsia kotiin yksin niin pitkäksi aikaa (esim. oman ilta- tai yövuoron ajaksi), siksi olenkin hommaamassa toista ammattia hyvissä ajoin ennen kuin he edes menevät kouluun. Mikron käyttö ja leivän teko on ihan hyvä juttu osata, mutta ei korvaa aikuisen huolenpitoa.